معاون شهردار تهران: منابع مالی خرید اتوبوس و تاکسی برقی خارجی تامین شده است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه منابع مالی خرید اتوبوس و تاکسی برقی خارجی (چینی) تامین شده است، گفت: ما قراردادها را در داخل به صورت ریالی منعقد می‌کنیم و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، لطف اله فروزنده روز سه‌شنبه در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه حمل ونقل و خدمات شهری با بیان اینکه اولویت توسعه حمل و نقل در برنامه چهارم مشخص شده است، افزود: ما با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم و به این نتیجه رسیدیم در چین نیز فرایند برقی سازی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور دستور اکید نسبت به برقی سازی داده است، اظهار کرد: وزیر صمت نیز اعلام کرد که ۱۰۰ درصد از این موضوع حمایت خواهد کرد قرار بر این شد ارز لازم در این زمینه تامین شود و گمرک و سازمان استاندارد نیز پای کار هستند تا سریعتر این کار انجام شود.

به گفته معاون شهردار تهران، رییس کل بانک مرکزی تماس گرفت و تأکید کرد که برای برقی سازی ناوگان، ارز مورد نیاز را تامین خواهد کرد و بانک شهر نیز اعلام کرد که اعتبارات لازم وجود دارد.

فروزنده با بیان اینکه این شرایط، فرصتی استثنایی برای ماست و تمام ارکان کاملا با هم هماهنگ هستند، یادآور شد: اینکه یک شرکت چینی تمایل به یوزانس دارد، یک فرصت طلایی است، اگر می‌خواستیم این خریدها را از داخل کشور تامین کنیم چنین پولی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات را دولت تامین می‌کند، افزود: رییس جمهور دستور داد که بلافاصله منابع از محل ماده ۱۲ تامین شود.

فروزنده ادامه داد: برای ما با هدف تسریع در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و سرویس دهی مناسب به مردم یک ساعت هم زیاد است لذا از اعضای شورا تقاضا داریم این لایحه به تصویب برسد تا بتوانیم از فرصت طلایی ارز، ثبت سفارش و حمایت دستگاه‌های دولتی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد رییس کمیسیون حمل و نقل این بود که یک هزار دستگاه از اتوبوس‌ها گازی باشد، گفت: ما این موضوع را پیگیری کردیم ولی وزارت صمت مخالفت و اعلام کرد که آنچه در داخل تولید می‌شود، نباید تامین خارجی شود لذا یک هزار دستگاه نیز به تعداد قبلی خرید اتوبوس‌های برقی اضافه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha