زیرساخت‌های صادراتی استان متناسب با افق برنامه "یزد نوین" توسعه می‌یابد
یابدبازرگانان جوان

یزد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه برخی زیرساخت‌های اقتصادی استان به خصوص در حوزه صادارت متناسب با چشم اندازها نیست، گفت: در برنامه تحولی "یزد نوین" زیرساخت‌های بازرگانی و صادرات استان متناسب با افق پیش بینی شده در این طرح توسعه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پاکدل روز پنجشنبه در نشست اندیشکده صفا با موضوع برنامه تحولی بازرگانی در افق "یزد نوین" که با همکاری مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه بازرگانی محور اقدامات بر اساس مدیریت دانش پیش بینی و پروژه ها با این رویکرد دسته بندی شده است که به همین منظور یک تیم کارشناسی روی این پروژه‌ها کار می‌کنند تا در صورت جابجایی یک فرد، برنامه دچار اختلال نشود.

وی ادامه داد: هوشمندسازی اقتصاد به‌خصوص در حوزه صنعت ، توسعه روابط اقتصادی بین المللی و پیوند آن با زندگی مردم در همین راستا دنبال می شود و بازیگر اصلی در این زمینه اتاق بازرگانی است که با ایجاد دفتری در جنب نمایشگاه بین المللی یزد از تمام ظرفیت ها مرتبط برای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی استفاده می شود.

پاکدل تصریح کرد: رویکرد جدید استان در ایجاد برند ساخت یزد است که به همین منظور، استانداردهای خاص، ساختار و پروتکل های مشخصی باید برای آن تعریف شود تا با توجه به سوابق درخشان استان در زمینه تجارت، از این خوشنامی برای توسعه بازرگانی استفاده کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد یکی از مشکلات حوزه بازرگانی استان را کمبود نیروهای توانمند برای ساماندهی و مدیریت صادرات عنوان کرد و یادآور شد: نیاز به ایجاد یک کنسرسیوم در این زمینه احساس می شود، بانک های اطلاعاتی قوی در این زمینه باید ایجاد کنیم و همچنین نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران در استان نیز باید فعال شود و بر اساس برنامه ریزی تربیت حداقل ۵۰ بازرگان جوان در چند سال آینده در استان باید انجام شود.

پاکدل ادامه داد: توسعه تحقیقات بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه یزد نیازمند توسعه است تا خلاء های موجود در زمینه واحدهای تحقیق توسعه (ار اند دی ، r&d) در واحدهای مختلف اقتصادی جبران شود.

وی، ایجاد شرکت های هوشمند حمل و نقل بین المللی، طراحی پلتفرم نظارت هوشمند نظارت بر بازار، توسعه دیپلماسی اقتصادی از طریق هماهنگی با وزارت امور خارجه ، شناسایی شخصیت های یزدی فعال در حوزه تجارت بین المللی در داخل و خارج از کشور و مطالعه و حضور در نمایشگاه های بین المللی کشورهای هدف صادرات استان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در بخش بازرگانی افق یزد نوین برشمرد.

عباسعلی متوسلیان، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی PVC نیز گفت: در حوزه بازرگانی ما خیلی استقلال نداریم و در حوزه دیپلماسی اقتصادی با محدودی‌هایی برای تجارت و انتقال پول مواجه هستیم، هنوز هم بالای ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی و بخش خصوصی ما ضعیف مانده است که نیاز است دولتمردان در این زمینه راهگشایی کنند.

محمدحسین فنایی مدیر اندیشکده صفا نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه تحولی " یزد نوین" می‌تواند یک بستر خوب برای توسعه بیشتر استان باشد و در این مسیر از طریق رسانه‌ها این برنامه مورد رصد و تبیین و تحلیل قرار گیرد.

برنامه تحولی افق یزد نوین که به ابتکار استاندار یزد ارائه شده، محورهای توسعه را متناسب با شرایط استان تعیین کرده است و همه دستگاه های اجرایی استان موظف شده اند در مسیر تحقق اهداف این برنامه حرکت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha