۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85479361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فناوری‌های نوین ساختمانی در طرح‌های نهضت ملی مسکن یزد استفاده شود

یزد- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساخت و ساز استان گفت: بهره‌برداری از این فناوری ها برای ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ساخت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ در استان ضروری است.

به گزارش ایرنا ، "محمد جواد ابوالحسینی" روز پنجشنبه در همایش سراسری راهکارهای اجرایی افزایش سرعت ساخت و ساز و کیفیت ساخت مسکن با توجه به افق دولت در ساخت چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در کشور افزود: این میزان ساخت مسکن فرصتی برای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با فناوری های نوین است.

وی اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های روز و مصالح ساختمانی جدید می‌تواند علاوه بر افزایش عمر ساختمان‌ها، در کاهش مصرف انرژی در کشور موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: صنعتی سازی در صنعت ساختمان در دهه ۴۰ و ۵۰ در کشور کلید خورد و تجربیات خوبی در این دهه به صورت موردی اشاعه پیدا کرد، در کشورهای توسعه یافته عمدتاً این اقدام بعد جنگ جهانی دوم آغاز و در ادامه بسیاری کشورهای دنیا به دلیل محدودیت‌های انرژی و سایر عوامل به این سمت و سوی سوق یافتند.

ابوالحسینی با بیان توقف موقتی این نوع ساخت و سازها در مقاطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شرایط حاکم بر کشور گفت: بعد چند سالی حرکت های مختلفی در زمینه ساخت و ساز در کشور شروع شد و با ساخت مسکن مهر یک جهش خوبی در این بخش صورت گرفت.

وی با بیان این که یزد از گذشته جزو استان‌های مطرح در تولید آجر و بلوک‌های سفالی در کشور به دلیل برخورداری از خاک رس مناسب بوده است، گفت: برخی واحدهای تولیدی در شهرستان‌های اردکان و میبد در زمینه تولید مصالح ساختمانی نوین به ویژه بتن سبک اقدام کردند.

و با اشاره به ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد تصریح کرد: فرصت خوبی است که تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نوین در ساخت و ساز این واحدها ورود کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد یادآور شد: صنعت ساختمان استان یزد نسبت به استان‌های همجوار از جایگاه مطلوبی برخودار است .

عضو هیات مدیره و دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمانی یزد هم گفت: مطابق با مقرارت ملی ساختمان و به ویژه مبحث پنجم این مقرارت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد وظیفه تمام مجریان و سازندگان ساختمانی است .

"مهدی شهسواری" با بیان اینکه کنترل و نظارت بر ساخت و ساز بر عهده ناظران است، اظهار کرد: مصالحی که به صورت نوین وارد بازار می شود قطعا با بررسی استانداردها و آیین نامه آن توسط مرکز تحقیقات ساختمان و شورای مرکزی ساختمان در دستور کار ما قرار می گیرد.

وی در خصوص تخلفات ساختمانی در استان افزود: برخی تخلفات در زمینه شهرسازی است که مازاد بر تراکم ساخته می شود و بعضی تخلفات هم مربوط به رعایت نکردن استانداردهای لازم و مقرارت ملی ساختمان است.

وی اضافه کرد: بیشتر تخلفات در استان یزد در حوزه شهرسازی مازاد بر تراکم است.

در این همایش تعدادی از تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاوه شده استان‌های مختلف کشور حضور داشتند.

بلوک‌ها و پنل‌های سبک اتوکلاوی از انواع مصالح ساختمانی نوین است که علاوه بر تولید از مواد اولیه تماماً قابل بازیافت، دارای مزیت‌هایی مانند سبک بودن، سرعت بالای نصب، کاهش هزینه‌ها، سازگاری با محیط زیست، عایق صدا، قابل برش بودن با اره، افزایش طول عمر ساختمان، مقاوم در برابر رطوبت و یخ زدگی، مقاوم در برابر آتش سوزی، افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله و امکان افزایش فضای داخلی ساختمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha