«بایدن»؛ از ژست دروغین مقابل سران عرب تا چراغ سبز به تل‌آویو برای کشتار

تهران-ایرنا- یکی از تحلیلگران مصری مواضع رئیس جمهوری آمریکا درباره تحولات غزه را ژستی دروغین توصیف کرد و گفت: درحالی که بایدن از مخالفت با کوچاندن ساکنان غزه و ارسال کمک به این منطقه دم می‌زند، مسئولان دولت او بیان می‌کنند که خطوط قرمزی برای اسرائیل جهت کشتار در غزه ندارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «اسماعیل صبری» استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل مصری با اشاره به نیرنگ بازی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات غزه گفت: بایدن رئیس جمهور آمریکا با دولتش طبق معمول نیرنگ بازی می‌کند و در تماس هایش با سران عرب دم از مخالفت با آوارگی فلسطینیان می‌زند و اینکه مایل به کوچانده شدن آنها از نوار غزه نیست و حامی افزایش کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه است و این در حالی است که این چهره دروغین انسان دوستانه او با اقدامات و سیاستش آن کاملا مغایرت دارد.

وی افزود: در حالی که بایدن از مخالفت با کوچاندن ساکنان غزه دم می‌زند و اینکه حملات اسرائیل کاهش یابد، مسئولان دولت او بیان می‌کنند که خطوط قرمزی برای اسرائیل قرار نمی‌دهند.

صبری بیان کرد: طی هفته های گذشته، دولت بایدن تمام قد از اسرائیل حمایت کرده است؛ از به حرکت درآوردن ناوهای جنگی تا ارسال جنگنده و نیروهای ویژه. دولت آمریکا خود را برای همه سناریوها و امکان شعله ور شدن اوضاع در غزه و جنگ منطقه آماده کرده است و ایران و حزب الله را تهدید می‌کند که وارد جنگ نشوند تا بتواند حماس را نابود کند.

وی تصریح کرد: آمریکا دست اسرائیل را در غزه کاملا باز نگه داشته است. دولت آمریکا دروغ می‌گوید و ما نباید گول حرف‌ها و مواضع آنها را بخوریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha