۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85275426
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۳۸ دستگاه رایانه قاچاق در گیلان کشف شد

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85275426
۱۳۸ دستگاه رایانه قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۳۸ دستگاه رایانه کیفی و ۶۰۱ دستگاه تجهیزات مربوطه قاچاق به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات نامحسوس و تحت نظر قراردادن سوژه‌های مورد نظر از وجود تجهیزات الکترونیکی قاچاق داخل انبار یک واحد صنفی در شهر رشت مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند.

وی با بیان اینکه پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۱۳۸ دستگاه رایانه کیفی و ۶۰۱ دستگاه تجهیزات مربوطه خارجی قاچاق را کشف کرد، افزود: بنا بر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در این خصوص متهم ۳۲ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سردار ملکی با اعلام اینکه قاچاق به عنوان یک آفت خطرناک سد راه پویایی اقتصاد و سلامت تجارت کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

کشف هشت کیلوگرم ماده مخدر شیشه در رشت

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر این استان گفت: هشت کیلوگرم ماده روان‌گردان از نوع شیشه در بازرسی از یک خودرو در رشت کشف شد.

سرهنگ علی احمدپور، تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به سمت صنعتی را تهدیدی برای جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: وجود باورهای غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی بعضی خانواده‌ها و جوانان، عدم آشنایی افراد از مهارت‌های زندگی به وی‍ژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به مواد مخدر است.

وی در ادامه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت ۲ قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان و بررسی موضوع توسط پلیس اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه پس از اقدامات همه جانبه و تعامل خبری با پلیس، خودرو چری متهمان مورد نظر حین انتقال مواد مخدر در شهر رشت شناسایی و متوقف شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، هشت کیلوگرم ماده روان‌گردان شیشه که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف شد و قاچاقچیان ۳۳ و ۳۵ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ احمدپور خاطرنشان کرد: پلیس در راستای خدمتگزاری مطلوب به مردم بسترهای ارتباطی خوبی چون سامانه ۱۲۸ را راه‌اندازی کرده است و با دریافت اخبار و گزارشات در خصوص مواد مخدر در راستای انجام بهتر ماموریت‌ها با مشارکت آنان، گام برمی‌دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha