استاندار: تاکنون هیات دولت ۱۱ مصوبه ویژه برای چهارمحال و بختیاری داشته است

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند پیگیری مصوبات هیات دولت برای استان گفت: دولت مردمی سیزدهم در مدت ۲ سال گذشته تاکنون ۱۱ مصوبه ویژه برای این استان داشته است که بیانگر توجه این دولت به استان است.

غلامعلی حیدری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:هیات دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به مناطق محروم و استان‌های کمتر توسعه‌یافته دارد و رییس‌جمهور تاکید دارد که منابع به صورت عادلانه توزیع شود تا ناترازی‌ها در استان تراز شود.

وی تصریح کرد: توجه به مناطق محروم و توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح کشور با اولویت مناطق محروم با هدف برطرف کردن ناترازی‌ها از مهمترین اولویت‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود که نمود آن در چهارمحال و بختیاری به خوبی نمایان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ظرف این ۲ سال به ویژه بعد از سفر رییس‌جمهور، خدمات خوبی در استان شکل گرفته است.

حیدری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و امید می‌رود در ادامه نیز با جذب اعتبارات و تکمیل طرح‌ها، مردم طعم شیرین خدمت را بیش از گذشته احساس کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تصویب ۲۵۰ مصوبه در دور نخست سفر استانی دولت سیزدهم با هدف توسعه و پیشرفت استان از جمله این مصوبات است که در زمان حاضر این مصوبه‌ها در حال اجرا است.

حیدری اضافه کرد: تهیه و تصویب سند توسعه شهرستان کوهرنگ و تایید آن در هیات دولت از جمله دیگر مصوبه‌های مهم دولت سیزدهم برای چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: تهیه سند توسعه شهرستان کوهرنگ گامی مهم برای محرومیت‌زدایی از این شهرستان به شمار می‌رود.

حیدری گفت: تعیین شهرستان کوهرنگ به عنوان "نقطه هدف" طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان از مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری است و انتظار می‌رود افزون بر اقدامات دولت، این نهاد در کوهرنگ و سایر مناطق محروم استان در محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌ها مشارکت بیشتر داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری سومین مصوبه دولت سیزدهم برای چهارمحال و بختیاری را ایمن‌سازی روستای افسرآباد شهرستان اردل که دچار خطر رانش بود، عنوان کرد و افزود: سال گذشته برای ایمن‌سازی روستای افسرآباد شهرستان اردل که سال‌ها در معرض رانش قرار داشت که اعتبار خوبی برای این روستا از سوی دولت اختصاص یافت.

وی مصوبات شهرستان شدن فلارد، شهرستان شدن فرخشهر، تاسیس بخشداری امام‌زاده حسن، بخشداری کیار شرقی و بخشداری دستگرد، تامین خسارت‌های ناشی از سیلاب، زلزله و برف پارسال را از جمله دیگر مصوبه‌های دولت سیزدهم در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا،واحدهای مسکونی حدود ۲۰ خانوار روستای افسرآباد شهرستان که در معرض خطر رانش زمین قرار داشت، به منطقه امن جابه‌جا شدند سال گذشته برای ایمن‌سازی روستای افسرآباد که سال‌هاست در معرض رانش زمین قرار داشت، ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران به این روستا اختصاص یافت.

به‌دنبال آن ۹ واحد مسکونی در محدوده خطر از روستاییان خریداری و پول این واحدها به آنها پرداخت شد و در نقطه امن روستا به آنها زمین رایگان واگذار شده است تا واحدهای جدید احداث کنند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۱ به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد و از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار داد.

چهارمحال و بختیاری۱۲ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha