پکن گزارش سالانه پنتاگون را محکوم کرد

تهران – ایرنا – وزارت دفاع چین امروز چهارشنبه گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا درباره چین را محکوم کرد و اظهار داشت این گزارش سیاست امنیتی و استراتژی نظامی این کشور را مخدوش می کند.

به گزارش ایرنا از آساهی شیمبون، پنتاگون در گزارش خود به کنگره آمریکا اعلام کرد طی یک دهه آینده، جمهوری خلق چین به سرعت نیروهای هسته ای خود را مدرن، متنوع و گسترده خواهد کرد که بازتاب جاه طلبی های چین از جمله سیاست دفاعی و استراتژی های نظامی این کشور آسیای شرقی است.

پنتاگون مدعی شد چین بیش از ۵۰۰ کلاهک هسته ای دارد و احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ به رقم بیش ازهزار کلاهک خواهد رسید. در این گزارش آمده است چین از راکتورهای با تولید سریع و تاسیسات بازفرآوری جدید برای تولید پلوتونیوم برای تسلیحات هسته ای خود استفاده خواهد کرد. علیرغم اینکه پکن علنا اعلام کرده است این فناوری ها برای اهداف صلح آمیزدر نظر گرفته شده است.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه ای گفت: «ما نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با این گزارش ابراز می کنیم.»

وی گفت توسعه نیروهای مسلح چین با هدف مهار تهدید جنگ، حفظ امنیت خود و حفظ صلح جهانی است و هیچ کشور یا هدف خاصی را هدف قرار نمی دهد.

وو افزود: "ایالات متحده وانمود می کند که گیج شده است، در حالی که کارهایی انجام می دهد که به منافع امنیتی چین آسیب می زند، اما در عین حال فریاد می زند که می خواهد بحران را مدیریت کند و ارتباطات را تقویت کند. "

به گزارش آساهی شیمبون، چین و ایالات متحده اخیراً بر سر مسائل امنیت ملی و جهانی، تعاملات نظامی در دریای چین جنوبی و تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، منازعاتی داشته اند.

پنتاگون در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود چین «فشار دیپلماتیک، سیاسی و نظامی علیه تایوان را تشدید کرده است».

سخنگوی دفتر امور تایوان چین روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: گزارش به اصطلاح قدرت نظامی چین که توسط آمریکا منتشر شد، مملو از انواع محتوای غلط، از جمله بیانیه در مورد موضوع تایوان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha