۲ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85268663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد و باران در راه زنجان است

۲ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبر: 85268663
باد و باران در راه زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با عبور موج ضعیفی از آسمان زنجان از بعدازظهر امروز /سه شنبه/ شاهد وزش باد،‌ افزایش پوشش ابرها، بارش پراکنده باران و رعد و برق در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری است، افزود: از بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و این شرایط ناپایدار جوی روز چهارشنبه تشدید می‌شود.

وی یادآورشد:‌ برای فردا نیز در برخی مناطق استان بارش های پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی شده است و روند کلی دما نیز کاهشی خواهد بود.

سلطانی اظهارداشت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با کمتر از یک درجه سردترین و چورزق با ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین دمای استان زنجان را ثبت کردند.

روستای خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه از بزرگترین روستاهای استان بوده که در ۳۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است.

چورزق یکی از شهرهای از توابع شهرستان طارم است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان زنجان واقع شده است.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان سه و ۲۴ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره هشت و ۲۶ درجه، آببر ۱۰ و ۲۹ درجه، سلطانیه یک و ۲۳ درجه، قیدار سه و ۲۰ درجه و ماهنشان ۲ و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha