۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85263648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85263648
وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعداز ظهر امروز/پنجشنبه/ وزش باد نسبتا شدید مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان صاف و تا قسمتی ابری است، افزود: از بعداز ظهر امروز سامانه جوی ناپایداری وارد استان می شود که موجب بارشهای پراکنده خواهد شد که تا روز جمعه نیز این بارندگی ها ادامه می یابد.

وی یادآور شد: از اوایل هفته آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، یادآور شد:‌ در این شرایط از عصر پنجشنبه تا اواخر جمعه احتمال رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق و بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

وی اظهار داشت:‌ همچنین احتمال پرتاب اشیا از بلندی ها، آسیب به تاسیسات سست و کم استحکام شهری و روستایی بر اثر وزش باد، آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

سلطانی از هم استانی ها خواست از پارک کردن خودروها در کنار داربستها و درختان خشکیده و حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۱۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هفت و ۲۲ درجه، ابهر ۶ و ۱۹، خرمدره هفت و ۲۰ درجه، آببر ۱۳ و ۲۶ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۱ درجه، قیدار ۹ و ۱۷ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha