برنامه ریزی دولت سیزدهم برای ایجاد پنج مجتمع آبزی پروری در لرستان

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل شیلات لرستان گفت: مقدمات راه اندازی پنج مجتمع آبزی پروری ماهیان سردآبی و خاویاری در این استان در دولت سیزدهم فراهم شده که عملیات تکمیل زیرساخت این مجتمع ها در حال انجام است.

"کیارش بیرانوند" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به پروژه های در حال اجرا و انجام شده شیلات لرستان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: پروژه پرورش ماهیان خاویاری "سپیددشت" یکی از پروژه هایی است که زیرساخت های آن تکمیل و به بخش خصوصی واگذار و حجم سرمایه گذاری آن بیش از هشت هزار میلیارد ریال خواهد بود که توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست این مجتمع تا ابتدای سال ۱۴۰۳ به مرحله آبگیری و بهره برداری خواهد رسید، افزود: میزان اشتغال این طرح بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به مجتمع پرورش ماهیان خاویاری "درب گنبد" نیز تاکید کرد: این طرح ابتدای سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی و امسال زیرساخت های آن تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی شده که ظرفیت اسمی آن ۵۰۰ تن است و اشتغالی ۱۰۰ نفری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

برنامه ریزی دولت سیزدهم برای ایجاد پنج مجتمع آبزی پروری در لرستان

بیرانوند با اشاره به مجتمع پرورش ماهیان سردآبی "شول آباد"، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این مجتمع ۲ هزار تن است و اشتغالی ۴۰۰ نفری را در منطقه شول آباد ایجاد خواهد کرد که زیرساخت های فاز نخست این مجتمع در حال آماده سازی است.

وی همچنین به مجتمع پرورش ماهی "رنگین بان" پلدختر، افزود: این مجتمع توان تولید یک هزار تن ماهی خاویاری را خواهد داشت که امسال کلنگ زنی و زیرساخت های آن در حال اجراست و تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بخش خصوصی واگذار می شود که اشتغال این مجتمع نیز بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تعیین شده است.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی "رومشکان" نیز ظرفیت تولید ۲ هزار تن ماهی را داشته و ایجاد اشتغالی ۴۰۰ نفری را به همراه خواهد داشت که امسال کلنگ زنی شده و پیمانکاران این مجموعه در حال فعالیت هستند.

بیرانوند همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه جهاد کشاورزی، شیلات و استانداری لرستان، تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم نامه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مولدسازی به ایجاد زیرساخت های مجتمع های شیلاتی در استان اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: ۲ شهر در این راستا مستعد توسعه بخش شیلات در استان شناسایی و طرح های مطالعاتی آنها انجام شده و چنانچه اعتبار مورد نیاز مذکور از طریق وزارت جهاد کشاورزی تامین شود، شاهد راه اندازی ۲ شهر شیلاتی با ظرفیت هر کدام بیش از پنج هزار تن در استان خواهیم بود و این طرح ها به صورت زنجیره کامل فعال می کنند که تحولی عظیم در حوزه تولید ماهیان سردآبی و خاویاری را در استان ایجاد خواهد کرد.

سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی (قزل آلا) در لرستان تولید می شود و ۶ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم در استان ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha