۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85292166
T T
۲۲ نفر

برچسب‌ها

بازارچه دائمی عرضه ماهی در خرم آباد ایجاد شد

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85292166
بازارچه دائمی عرضه ماهی در خرم آباد ایجاد شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: بازارچه دائمی عرضه ماهی به منظور ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و فروش مستقیم و بدون واسطه این محصول، در شهر خرم آباد ایجاد شد.

کیارش بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بازارچه هر هفته روزهای چهارشنبه در محوطه اداره شیلات استان برپا می شود و تاکنون ۶۵۰ کیلوگرم ماهی تازه در این بازارچه به شهروندان عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مزارع پرورش ماهی شهرستان های سلسله، ازنا و الیگودرز مشارکت خوبی در اجرای این طرح داشته اند افزود: عمده ماهی های عرضه شده از نوع قزل آلای ساده و رنگین کمان بوده است که شهروندان استقبال بسیار خوبی از خرید ماهی از این بازارچه داشته اند.

بیرانوند با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در لرستان حدود هشت کیلوگرم است بیان کرد: این میزان در مقایسه با ۱۳ کیلوگرم سرانه مصرف کشور و ۲۰ کیلوگرم سرانه مصرف جهانی بسیار پایین است بنابراین باید با برنامه های فرهنگی و ترویجی مناسب مردم استان را به مصرف ماهی تشویق کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس و سدهای لرستان با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد ظرفیت های اقتصادی سدهای استان احیا شده و سازمان اوقاف کشور با توجه به اولویت هایی که سازمان شیلات استان معرفی می نماید سرمایه گذاری کند که این مشارکت می تواند تحول خوبی در حوزه پرورش ماهی در قفس ایجاد نماید.

گفتنی است سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تکثیر و بیش از ۳۲ هزار تن انواع ماهی خوراکی از ۷۰۳مزرعه این استان تولید می شود در حالیکه به اذعان کارشناسان، لرستان توانایی تولید بیش از ۵۰ هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی را دارا است که می توان این توانایی را فرصتی بی نظیر برای ایجاد اشتغالی پایدار در این استان غیرساحلی دانست.

لرستان با برخورداری از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه، ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه آبزی پروری دارد و در حال حاضر سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی (قزل آلا) در این استان تولید می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha