صهیونیسم تنها با تروریسم و وابستگی به قدرت‌های بزرگ کار خود را پیش می برد

تهران- ایرنا- شماری از صاحبنظران یونانی در نشست رسانه‌ای در آتن پایتخت این کشور ، وابستگی و پیروی بازیگران غربی از جمله آتن به آمریکا را دلیل وارونه نشان دادن اتفاقات خاورمیانه می‌دانند و معتقدند که رژیم صهیونیستی تنها با تروریسم و وابسته شدن به قدرت های بزرگ کار خود را پیش می برد.

به گزارش ایرنا، به تازگی به همت «پلتفرم استقلال»، «جبهه مقاومت و همبستگی برای فلسطین»، «شبکه همبستگی با آمریکای لاتین» و «کمیته صلح و دوستی مابین یونان و سوریه»، نشست رسانه‌ای به منظور بررسی وقایع اخیر غزه با عنوان «فلسطین، تحولات غرب آسیا و جهان» در سالن نشست‌های اتحادیه سردبیران و روزنامه‌نگاران آتن برگزار شد.

در این نشست که با حضور خبرنگارانی از رسانه های یونان از جمله اسپوتنیک، کوزمودرومیو، پرس پروجکت، پرس جی آر، تانئا و ... برگزار شد، «ماریا نیکولاکاکی» استاد دانشگاه پلوپونز، «یانیس راحیوتیس» حقوقدان و کنشگر سیاسی، «واگلیس قوناتاس» نماینده جنبش همبستگی با کوبا و آمریکای لاتین و نیز «نیکوس کلیچیکاس» نویسنده و استاد تاریخ به سخنرانی پرداختند.

صهیونیست‌ها قصد تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد سلیمان را دارند

در ابتدای این نشست، ماریا نیکولاکاکی استاد دپارتمان علوم اجتماعی و سیاست آموزشی دانشگاه پلوپونز ضمن ابراز تاسف از اتفاقات اخیر گفت: روز پنجشنبه، دو روز پیش از حمله حماس شاهد یک یورش بی سابقه از سوی صهیونیست ها به مسجد الاقصی که محلی مقدس برای مسلمانان است بودیم. چرا صهیونیست ها با چنین اعمالی به دنبال تحریک مسلمانان هستند؟

وی تصریح کرد که برای همه ما مسلم است آنها قصد تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبد سلیمان را دارند و این یک نظریه و یا فرضیه پنهانی نیست، به طور کاملا واضح از آن صحبت می کنند. همچنین شاهد این امر بودیم که امسال در ماه سپتامبر نتانیاهو طی حضورش در سازمان ملل نقشه هایی از خاورمیانه ارائه می کند که در آن فلسطین وجود ندارد.

صهیونیسم تنها با تروریسم و وابستگی به قدرت‌های بزرگ کار خود را پیش می برد

نیکولاکاکی اضافه کرد: من اینجا نمی خواهم نتیجه گیری خاصی داشته باشم، استدلال هایی برای شما بیان می کنم و شما خودتان به نتیجه ای که فکر می کنید، برسید.

وی به بررسی برخی سناریوها پرداخت و اظهار داشت: در خصوص حمله حماس نظریه های مختلف وجود دارد، برخی معتقدند که این حمله به خوبی برنامه ریزی شده بود و سیستم های امنیتی اسرائیل شکست سنگین خوردند، برخی معتقدند که عمدا اسرائیلی ها به مسجد الاقصی یورش بردند تا سبب تحریک حماس برای چنین حمله ای شوند. با اطمینان نمی شود این نظریه ها را رد و یا تایید کرد اما برآیند آن طرحی برای نابودی و کشتار دست جمعی مردم غزه است.

استاد دپارتمان علوم اجتماعی و سیاست آموزشی دانشگاه پلوپونز با طرح این پرسش که «چرا غزه اینقدر برای آنها مهم است که سعی در کشتار و کوچ اجباری دو میلیون انسانی که در آن منطقه زندگی می کنند، دارند؟»، گفت: شاید وجود منابع گاز طبیعی در این برخورد وحشیانه علیه فلسطینیان بی تاثیر نباشد؛ میدان گازی بزرگی که در فاصله ۴۰ کیلومتری از سواحل نوار غزه وجود دارد.

من فکر می کنم به غیر موضوع تمامیت خواهی صهیونیست ها و این که خواستار حکومت بر تمامی این منطقه هستند، دلایل اقتصادی نیز وجود دارد. من در خصوص این موضوع مقاله ای را در اورشلیم پست با تیتر «آیا اسرائیل می تواند جایگزینی برای تامین گاز اروپا به جای روسیه باشد؟» خوانده ام. این امکان پررنگ است که اسرائیل در پی این حملات اهداف گوناگونی را دنبال می کند و می توانید درک کنید که کنترل انرژی اروپا از سوی صهیونیست ها چقدر می تواند برای ما خطرناک باشد. باید این اتفاقات را چند بعدی دید.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: نکته دیگر نفرت پراکنی و فاشیسم عریانی بود که تا به امروز از سوی مقامات اسرائیل شاهد آن بودیم که وزیر این رژیم می گوید باید آب و غذا و برق را روی اینها بست زیرا با حیوان سروکار داریم نه انسان. برخی هم این حمله حماس را به نوعی تشابه می دهند با حمله یازدهم سپتامبر که در پی این حمله ساختگی آمریکا به کشورهای خاورمیانه حمله کرد تا بر منابع نفت آنها مسلط شود. گروهی این حمله را در این دسته بندی قرار میدهند که اسرائیل از این حمله برای بسط جاه طلبی خود استفاده خواهد کرد.

او درباره احتمال مشارکت یونان در جنگ غزه گفت: این روزها شنیده ام و آن حضور نیروهای نظامی کشورمان (یونان) برای مشارکت در این جنگ است. باید گفت که کشور ما هیچ ربطی به این جنگ ندارد و نباید از کشورما به عنوان ابزاری برای صهیونیست ها استفاده شود. هیچ یک از فرزندان این سرزمین نباید در این نبرد کشته شود. می بایست با حضور در خیابان ها و اطلاع رسانی گسترده این نقشه های صهیونیستی را نقش بر آب کنیم. تفاهمنامه همکاری نظامی بین یونان و اسرائیل در زمان آقای کامنوس وزیر دفاع اسبق در دولت سیریزا امضا شده است تا در صورت بروز جنگ، کشور ما در حمایت از اسرائیل وارد عمل شود. چرا چنین تفاهمنامه ای امضا شد؟ برای چه؟

نیکولاکاکی تصریح کرد: ما یونانی ها از لحاظ تاریخی هیچ رابطه ای با اسرائیلی ها نداشته ایم. بر عکس، در امپراتوری بیزانس با اعراب و ملت های این منطقه همزیستی داشته ایم. ما تا سال ۱۹۹۰ ارتباط قوی با فلسطینی ها داشتیم و کشورما در شرایط مناسبی به سر می برد اما از آن سال تا به امروز هر دولتی به روی کار آمده از میزان دوستی با اعراب و فلسطینی ها کاسته و به ارتباط با صهیونیست ها اضافه کرده و وضعیت کشورما روز به روز وخیم تر شده است.

وی با بیان اینکه ما نه تنها در طرف درست اتفاقات نیستیم بلکه در بدترین طرف ماجرا قرار گرفته ایم، خاطر نشان کرد: رژیم اسرائیل از بستن آب و انرژی بر روی فلسطینی ها صحبت می کند و می بینید که اتحادیه اروپا از این قتل عام حمایت آشکار می کند. اگر این افول اخلاق نیست پس چیست؟ فراموش نکنیم که ملت فلسطین با مقاومت ۷۵ ساله خود درس میهن پرستی به همه ما می دهد و این جمله معروف یاسر عرفات را فراموش نکنیم که می گفت حتی اگر یک فلسطینی روی کره زمین باقی مانده باشد ما این سرزمین را پس می گیریم.

اسرائیل هیچگاه هیچ جنگی را نبرده است

نیکوس کلیچیکاس استاد تاریخ، نویسنده و کنشگر سیاسی در این نشست اظهار داشت: من می خواهم این نکته را اضافه کنم که هرقدر برای ملت فلسطین و محورمقاومت خوشبین و امیدوار هستم، برای ملت خودمان نا امید هستم زیرا نظام سیاسی ما در شرایط فعلی در رابطه تنگاتنگ با اسرائیل است. فراموش نکنید که اسرائیل هیچگاه هیچ جنگی را نبرده است. حتی در نبرد اکتبر ۱۹۷۳ با وجود اینکه سعی در پیروز نشان دادن اسرائیل داشتند اما در حقیقت شکستی بر این رژیم بود. این رژیم تنها با تروریسم و وابسته شدن به قدرت های بزرگ کار خود را پیش می برد.

وی تصریح کرد: این عملیات موفق آمیزی که شنبه شاهدش بودید، بزرگترین عملیات صورت گرفته از سوی همه نیرو های فلسطینی بود و فقط کار حماس نبود. باید این افسانه ای که موساد قوی ترین نهاد امنیتی دنیاست را فراموش کنید. من با شواهد و منابعی که مطالعه کرده ام به شما می گویم که ناکارامدترین سازمان امنیتی دنیا موساد است و قطعا رسانه ها و خبرنگارانی که این موضوع را رد می کنند و به دنبال اثبات قدرت موساد هستند، پول گرفته اند.

این استاد تاریخ به موضوع ایران نیز اشاره کرد و افزود: رژیم و نهاد های اطلاعاتی اش امروز به خود می لرزند زیرا محور مقاومت امروز دیگر تنها ایران، سوریه، لبنان، عراق و ... نیستند بلکه امروز جمهوری خلق کره، کشورهای آمریکا لاتین و ... نیز به این حلقه اضافه شده اند. برخی رسانه های خبری بسیار خطرناک برای منافع ملی ما، حماس را گروه تروریستی می نامند و در کنار آن سعی دارند که اسم ایران را نیز به عمد بیاورند. اما نکته مهم اینجاست که مواضع ایران در خصوص مسئله فلسطین ثابت بوده و هست. وضعیت این رژیم است که روز به روز وخیم تر می شود و می بینیم که اسرائیل روز به روز تنها تر می شود. قطعا فلسطین آزاد خواهد شد. شاید الان زمان آن فرا رسیده است.

صهیونیسم تنها با تروریسم و وابستگی به قدرت‌های بزرگ کار خود را پیش می برد

وابستگی یونان به آمریکا باعث وارونه نشان دادن اتفاقات خاورمیانه شده‌است

سخنران بعدی این رویداد یانیس راحیوتیس حقوقدان و کنشگر سیاسی بود که در بخشی از سخنان خود گفت: برای ملت و تاریخ ما جای مایه شرمساری است که نظام سیاسی یونان این چنین با سیاست های آمریکا در مسائل منطقه شرق مدیترانه (خاورمیانه) هم سو شده است. همراهی دولت با اسرائیل، بخصوص در این جنگ، شرم آور است.

وی با بیان اینکه نما آزاد و مستقل نیستیم»، گفت: در منطقه ای در محدوده بالکان و اروپا زندگی میکنیم که رییس دارد و آن ایالات متحده است. در موضوع اوکراین دیدید که آمریکا در منطقه ما حرف آخر را می زند. یکی از کارهای اصلی این رییس، این است که هرچه که می گوید باید اجرایی و باور شود.

این حقوقدان و فعال سیاسی ادامه داد: امروز کار ما به جایی رسیده است که تمامی کانال های خصوصی زیر دست پنج کشتی دار (سرمایه دار یونانی) اداره می شوند و حتی کانال های دولتی تمام قد در کنار منافع اسرائیل و آمریکا فعالیت می کنند. این پنج سرمایه دار که تماما توسط سفارت آمریکا کنترل و هدایت می شوند، موظف به اجرای این اهداف در رسانه های یونان هستند زیرا منافعشان با منافع آمریکا گره خورده و نتیجه اش همین تلاش های شبانه روزی رسانه ها برای وارونه نشان دادن اتفاقات خاورمیانه است.

راحیوتیس با طرح پرسش هایی از قبیل «آیا تاکنون شده در رسانه ها این موضوع مطرح شود که دولت به ظاهر دموکرات اسرائیل چطور در این منطقه سبز شد و تاریخچه اش چیست؟ جمهوریت دارد؟»، اظهار داشت: بله در این رژیم رای گیری می کند و نتیجه اش می شود انتخاب افراد فاشیست و مهمترین اصل جمهوریت اش حمایت از حقوق همجنس گرایان است. همین و بس. دائما اسم حماس را می آورند. همه ارگان های آزادی بخش فلسطینی در این عملیات و نبرد امروز شرکت می کنند.

او با تاکید بر اینکه چیزی که امروز در سرزمین های اشغالی شاهدش هستیم مقاومت است، اضافه کرد: گویا فراموش شده که این حکومت به ظاهر دموکراتیک تنها از اول سال میلادی جاری تا پیش از حمله حماس، بیش از ۳۰۰ فلسطینی را کشته است. هر از چند گاهی افراد بیگناهی را تحت عنوان تروریست می کشند. دائما در حال مبارزه و قتل عام در این منطقه هستند و همواره این بهانه را می آورند که مبارزه ما با گروه های اسلام گرا برای مبارزه با نفوذ ایران در منطقه است.

این حقوق‌دان و فعال سیاسی افزود: می دانید نفوذ ایران یعنی چه؟ یعنی نفوذ مردمان همان منطقه در منطقه ای که در آن زندگی می کنند. ایران بخشی از خاورمیانه است. یعنی نفوذ ایران کم شود که اهداف آمریکای بی ربط با منطقه و همپیمانان شان زیاد باشد؟ واقعاً جای تفکر دارد. کشتار مردم در نوار غزه اما برای جلوگیری از یک خطر بزرگتر انجام می شود و آن مبارزه با نفوذ ایران در منطقه است. پیام روشن است، همه بروند تا ما بمانیم و بتوانیم بر منطقه غرب آسیا نظارت و کنترل داشته باشیم.

این حقوقدان آزادی بیان و پس از بیان را در اروپا به ویژه آلمان، فرانسه و حتی خود یونان زیر سوال برد و تصریح کرد: سال ها پیش در اروپا می گفتند شما آزادید هرچه خواستید بگویید ولی عمل کردن برخی گفته ها جرم انگاری شده بود. ولی امروز حتی حرف زدن هم در اروپا جرم است. دیدید که عده ای را در آلمان بازداشت کردن به خاطر حمایت از فلسطین نه فقط در آلمان بلکه در فرانسه نیز شرایط به این گونه است که حمایت از فلسطین به طور رسمی جرم انگاری می شود. به تدریج ماسک ها از چهره می افتد. البته دیگر جایی برای مخفی نگه داشتن تمایلات درونیشان وجود ندارد و چهره واقعی خود را نشان می دهند. در این چند روز اخیر نیروهای پلیس یونان به خانه برخی از دوستان فلسطینی ما که در برخی کانال ها مصاحبه کرده بودند وارد شده و خانه را تفتیش کرده اند. این وضع امروز کشورما است.

وی ادامه داد: کشور ما که ۴۰۰ سال زیر حکومت عثمانی ها بود، این ایده را هیچگاه فراموش نکرد که باید حکومتی مستقل تشکیل دهد و برای این آرزو جنگید. اما چطور می شود برای ملتی که ۷۵ سال است این حق از آنها سلب شده‌است، این موضوع به کلی فراموش شود و مبارزات این ملت به رسمیت شناخته نشود.

راحیوتیس این سوال را مطرح کرد که «اسرائیل امروز چیست؟» و پاسخ داد: از سراسر دنیا افراد و طوایفی که حتی ریشه های دورشان به یهودیت بر می گردد را جمع می کنند، به آنها خانه و تجهیزات و پاسپورت قوی و مدرسه خوب برای فرزندانشان فراهم می کنند، تنها با یک شرط، فلسطینیان را بکشید! همین و بس. این است اسرائیل امروز. اسرائیل که یکی از سه کشور دنیا است که قانون اساسی و مرز به رسمیت شناخته شده ندارد. فاشیستی ترین مجموعه که تا حالا روی زمین وجود داشته است.

رژیم صهیونیستی دست بلند امپرالیسم در منطقه و جهان است

در پایان واگلیس قوناتاس نماینده شبکه همبستگی با آمریکای لاتین ضمن ابراز خشنودی از حضور در این نشست گفت: چقدر خوشحالم که در جمع شما هستم. زیرا در این نشست ها مطالبی را مطرح می کنیم که کلا نمی توانیم به راحتی آنها را بیان کنیم. علت حضور من اینجا این است که من طی سال های اخیر به طور سیستماتیک با موج همبستگی با کوبا و آمریکا لاتین مشغول هستم که امروز به نوعی به یکی از شاخه های محور مقاومت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: محکومیت رژیم اسرائیل باید هم برای این جنایت و هم جنایات قبلی بدون هیچ محافظه کاری صورت پذیرد. به راستی که این رژیم دست بلند امپرالیسم در منطقه و جهان است. ما همبستگی خود را با ملت فلسطین و سازمان هایی که دفاع از سرزمینشان حق قانونی آنهاست، اعلام می داریم.

لازم به ذکر است که جمعه گذشته شمار زیادی از حامیان فلسطین در آتن پایتخت یونان تظاهرات کرده و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

در تظاهرات اعتراض آمیز مردم یونان علیه کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی ، حدود ۲ هزار نفر در میدان «الفتریا» آتن تجمع کرده و بسوی سفارت رژیم صهیونیستی در آتن راهپیمایی کردند.

شمار زیادی از فلسطینی‌ها، اعضای جوامع مسلمان ساکن یونان و گروه‌های چپگرا در این تظاهرات شرکت کردند.

آنها پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: آزادی برای فلسطین، نه به محاصره فلسطین.

به گزارش ایرنا، در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده تا زمان انتشار این خبر شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر گزارش شده است.

شرایط مردم غزه در حال حاضر به گونه ای است که مردم آن در محوطه بیمارستان ها پناه گرفته اند، اما این اماکن نیز آماج بمب های صهیونیستی و اهدایی آمریکا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha