رویکرد جشنواره رسانه ای خزر توسعه گردشگری است

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که، توجه به نوار ساحلی و توسعه گردشگری از اهدف برگزاری جشنواره رسانه ای خزر است، از ارسال ۳۵۱ اثر در بخش اصلی و ویژه به جشنواره رسانه ای خزر خبرداد.

به گزارش ایرنا، احسان آهنگر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: در بخش اصلی ۳۳۰ اثر دریافت شد که به تفکیک در بخش خبر ۴۰ اثر با ۱۸ شرکت کننده، در بخش گزارش ۱۱۴ اثر با ۵۲ شرکت کننده، بخش عکس ۴۲ اثر با ۱۹ شرکت کننده، بخش مصاحبه با ۳۶ اثر با ۱۹ شرکت کننده، بخش چند رسانه ای با ۲۸ اثر با ۱۲ شرکت کننده، بخش مقاله و یادداشت ۵۳ اثر با ۲۸ شرکت کننده، صفحه آرایی و طراحی با ۱۲ اثر و ۶ شرکت کننده و کاریکاتور و طنز با پنج اثر و سه شرکت کننده بوده است.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره پنجشنبه هفته جاری ۲۷ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان در چالوس برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در بخش ویژه که با موضوع مدیریت شهری چالوس، توسعه عمرانی و گردشگری بود نیز ۱۳ شرکت کننده ۲۱ اثر خود را به این جشنواره ارسال کردند.

وی بیان داشت: در مجموع ۱۰۲ نفر در سایت جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد از استان البرز ۲ نفر، استان تهران و گلستان هر کدام با پنج نفر، استان خراسان رضوی یک نفر، استان گیلان ۲۰ نفر و استان مازندران نیز ۶۹ نفر بودند که از مجموع ثبت نام شدگان تنها ۸۹ نفر با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند.

وی حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیست‌محیطی، ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای کشورهای حاشیه دریای خزر، معرفی ظرفیت های گردشگری، ساحلی، رسانه ای و مدیریت شهری چالوس و شمال کشور، ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر، ایجاد تعامل و همگرایی بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر، معرفی رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر بین شهروندان، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌ ای و مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر، ایجاد زمینه‌های افزایش مصرف رسانه‌ای، زمینه تعامل و همکاری بین رسانه ای، زمینه تعامل و همکاری بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر و ارسال آثار برتر جشنواره به جشنواره بین المللی رسانه آستراخان روسیه را از مهم ترین محورهای این جشنواره دانست.

رویکرد جشنواره رسانه ای خزر توسعه گردشگری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محیط زیست نوار ساحلی خزر در بخش جنگل‌ها، مراتع، بحران آب، زباله، توسعه منطقه‌ای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی با تاکید بر ظرفیت دریای خزر، توسعه گردشگری نوار ساحلی خزر، ایجاد و ساماندهی فضاهای گردشگری، فرهنگ ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی، ادبیات و خرده فرهنگ‌های ساحل دریای خزر، تعاملات اقتصادی برون مرزی و بنادر دریای خزر، مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای حاشیه دریای خزر معرفی جاذبه های گردشگری و شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای حاشیه دریای خزر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

آهنگر خاطرنشان کرد: آثار برتر این جشنواره توسط اداره کل مطبوعات خارجی ترجمه و برای دبیرخانه جشنواره بین المللی آستراخان روسیه ارسال می شود.

وی گفت: برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جشنواره های رسانه ای استان مازندران مقرر شد خانه مطبوعات به عنوان دبیر جشنواره بر اساس زمانبندی و تمامی اقدامات حوزه جشنواره را به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند.

در حال حاضر ۴۱۷ رسانه با هزار خبرنگار در استان مازندران فعالیت دارد که ۵۴۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند و بیشترین اعضا را در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha