حجت الاسلام رستمی: کارنامه علمی و عملی شیخ زکزاکی اثبات شده است

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در آئین اعطای دکترای افتخاری به شیخ ابراهیم زکزاکی با بیان اینکه کارنامه علمی و عملی وی اثبات شده، تاکید کرد: به طور حتم باید این شخصیت را الگویی برای خود بدانیم زیرا امکانات فراوانی برای بیان حق داریم اما این شخصیت در فضای محدود با امکانات اندک برکات فرآوانی از خود بجا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی شنبه شب در آئین اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران در تالار علامه امینی این دانشگاه ضمن قدردانی از دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و بانیان این آئین ارزشمند گفت: به طور قطع اعطای مدرک دکتری به استاد گرامی شیخ زکزاکی بیش از آنچه که به قدر ایشان بیفزاید، نشان دهنده جهت گیری صحیح دانشگاه تهران در توجه به عمل مجاهدانه استاد شیخ زکزاکی است.

وی در این آئین که با حضور جمعی از دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور همراه بود، افزود: در دنیایی که جایزه صلح و حقوق بشر آلوده به زشت ترین انواع جنایات و ظلم ها از جمله کودک کشی ها و نسل کشی ها علیه بشریت است، به طور قطع اعطا جایزه صلح نوبل به شرکای جنایتکاران دامن صلح را آلوده نخواهد کرد.

رستمی حرکت شیخ زکزاکی را مبتنی بر حرکت قرآنی دانست و تاکید کرد: به طور قطع نهایت این حرکت همراه با وعده های الهی خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیاری از باطل ها امروز در جهان مبتنی بر قدرت و رسانه و پول هستند و امروز دنیا را در چپاول خود قرار داده اند، زمانی با غارت آفریقا و سایر کشورها و زمانی با غارت ثروت ها و امروزه با تصویرسازی غلط و تزویر بدنبال تثبیت حاکمیت خود هستند، اما وعده الهی نابودی باطل و پیروزی حق است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حرکت شیخ زکزاکی در دفاع از مرزهای اسلام را عالمانه و همراه باصبر و بدون ایجاد تنش دانست و افزود: شیخ زکزاکی اسلام ناب را با دستانی خالی اما با باوری ثروتمند در آفریقا آغاز کرد که این مهم شایسته دریافت بالاترین عناوین علمی است.

وی با تاکید بر اینکه کارنامه علمی و عملی شیخ زکزاکی اثبات شده است، تاکید کرد: به طور حتم باید این شخصیت را یک الگو برای خود بدانیم زیرا ما از امکانات فراوانی برای بیان حق برخورداریم و این شخصیت در فضای محدود با امکانات اندک برکات فرآوانی را از خود بجا گذاشته اند و قطعا حجت بر ما تمام است.

کارنامه علمی و عملی شیخ زکزاکی اثبات شده است



به گزارش ایرنا، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

شیخ زکزاکی شخصیتی است که ۶ فرزند خود را در راه تبلیغ تشییع از دست داده اما هیچگاه از پای ننشسته است حال او پس از تحمل ۶ سال حبس در زندان‌های نیجریه، آزاد شده و پس از گذشت ۲ سال به ایران آمده‌ است.

رهبر معظم انقلاب نیز امروز شنبه در حاشیه دیدار خود با شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی، دو انگشتر را به عنوان هدیه به این خانواده مجاهد اهدا کردند.
رهبر انقلاب در این دیدار شیخ زکزاکی و همسر وی را مظهر مجاهد حقیقی فی سبیل الله خواندند و ضمن آروزی توفیق برای این خانواده بیان کردند: دیدار با شما بسیار خوشحال کننده بود، امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.

دانشگاه تهران شنبه شب در آیینی، دکترای افتخاری این دانشگاه را به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با عنوان «اندیشمند مصلح» اعطا کرد.

مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارس، سیدسعیدرضا رییس دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، علی اکبر صالحی قائم فرهنگستان علوم، حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha