۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 844
کد خبر: 85258702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب «مهتاب زاریا» نوشته همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد

تهران- ایرنا- کتاب «مهتاب زاریا» نوشته زینب ابراهیم همسر شیخ زکزاکی در مراسم اهدای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ ابراهیم زکزاکی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در مراسم اهدای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ ابراهیم زکزاکی که شب گذشته شنبه ۲۲ مهرماه در دانشگاه تهران برگزار شد، با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاد دانشگاهی از کتاب «مهتاب زاریا» نوشته زینت ابراهیم همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد.

این کتاب روایت‌هایی درباره نهضت اسلامی نیجریه و گزارش‌هایی از فعالیت های همسر شیخ ابراهیم زکزاکی از آغاز نهضت در اوایل دهه ۱۹۸۰ و رویدادهای بنیانی تا قتل عام زاریا در سال ۲۰۱۵ و پیامدهای آن است.

کتاب «مهتاب زاریا» نوشته همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد

در حالی که بخشی از این اثر نوشته شده بود، نویسنده آن زینت ابراهیم، پس از قتل عام زاریا در دسامبر ۲۰۱۵ بدون هیچ اتهامی توسط مقامات نیجریه بازداشت شد. به گفته وی بخشی از متن در زمان بازداشت نوشته شده است. نویسنده در پیشگفتار به این مساله اشاره می‌کند که قبل از تصمیم به نگارش کتاب حقایق نهضت و آنچه را که از آن می‌دانست، برای فرزندش احمد بازگو کرده تا او راوی این حقایق باشد.

بعد از شهادت احمد و دو نفر از برادرانش، بار دیگر بخشی از آنچه را که به احمد گفته بود، برای برادران و خواهران بازمانده‌اش بازگو کرد، اما تنها ۱۷ ماه پس از آن سه فرزند دیگرش به شکل فجیعی به شهادت رسیدند. به همین دلیل تصمیم به نگارش این کتاب گرفت تا مردم بدانند شیخ زکزاکی کیست، به چه چیزی دعوت می‌کند، برای چه چیزی مبارزه می‌کند و هدف از نهضت اسلامی چیست.

کتاب «مهتاب زاریا» ترجمه ابراهیم محسنی آهویی در ۱۲ فصل و ۱۳۴ صفحه به تازگی توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی وارد بازار کتاب شده است.

کتاب «مهتاب زاریا» نوشته همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد

به گزارش ایرنا، دانشگاه تهران شنبه شب در آیینی، دکترای افتخاری این دانشگاه را به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با عنوان «اندیشمند مصلح» اعطا کرد.

مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارس، سیدسعیدرضا رییس دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، علی اکبر صالحی قائم فرهنگستان علوم، حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد ایران شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha