۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85255118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد امام خمینی قم ۱۴ میلیارد ریال صرف خدمات فرهنگی مددجویان کرد  

قم- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۱۴ میلیارد ریال در سرفصل‌های گوناگون صرف خدمات فرهنگی مددجویان استان شده‌است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد طاها مهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی کمیته امداد برای خانواده‌های مددجو افزود: تقویت بنیه علمی و تحصیلی دانش آموزان برای راهیابی به دانشگاه‌ها، اجرای طرح‌های مختلف در راستای تعالی بنیه اعتقادی و دینی خانواده‌ها، مشاوره‌های خانوادگی، آموزش خانواده و اردوهای داخل و خارج استان از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی از ارائه ۲۳۳ مورد مشاوره به مددجویان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: برگزاری ۷۱۰ اردوی آموزشی زیارتی ، ۱۶۷ مورد کارگاه مهارت‌های زندگی ، ارائه خدمات آموزشی تربیتی به ۱۷۴ دانش دانشجو و ۲۶۵ دانش آموز و ارائه هفت مورد کمک هزینه تحصیل از دیگر اقدامات فرهنگی این نهاد مردمی بوده‌است.

وی با اشاره به حمایت این نهاد از هفت هزار و ۹۳ دانش آموز در استان گفت: ۶۶۶ دانشجو نیز در مقاطع کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

به گفته مهری کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در پنج حوزه حمایت و سلامت خانواده، اشتغال و خودکفایی، مسکن و امور مهندسی، فرهنگی و توسعه مشارکت‌های مردمی فعالت دارد.

وی به ارائه خدمات در حوزه مسکن اشاره و بیان کرد: جمع خدمات در حوزه مسکن از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه به مددجویان ۵۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ۱۶۹ هزار تومان بوده است.

وی گفت: جمع پرداخت تسهیلات به مددجویان در مدت زمان مذکور ۱۷ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان بوده‌است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم وام اشتغال به مددجویان استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه به ۵۸ نفر با مبلغ ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) این استان قرار دارند که مجموع نفرات آن ها ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha