مکزیک:تحریم‌های آمریکا منجر به افزایش مهاجران شده/ انتقاد از کمک‌های واشنگتن به اوکراین

تهران-ایرنا- «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک کمک‌های ایالات متحده به اوکراین و تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا و سایر کشورها را محکوم کرد و گفت:تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورها، آمار مهاجران را افزایش داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه با انتقاد گسترده از سیاست خارجی ایالات متحده، اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده مردم را مجبور به مهاجرت از کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه می‌کند.

این انتقاد اوبرادور درحالی مطرح شده است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جینا ریموندو وزیر بازرگانی و کاترین تای نماینده بازرگانی ایالات متحده با همتایان مکزیکی خود در وزارت امور خارجه دیدار کرده اند.

بر پایه این گزارش، کارشناسان بر این باورند که سوء مدیریت اقتصادی و سرکوب سیاسی تا حد زیادی مسبب موج مهاجرت افراد از ونزوئلا و کوبا شده است.

لوپز اوبرادور گفت: ایالات متحده باید بخشی از پول‌های ارسالی به اوکراین را صرف توسعه اقتصادی در آمریکای لاتین کند.

رئیس‌جمهور مکزیک با بیان اینکه ایالات متحده هیچ کاری نمی‌کند، گفت: آن چیزی که آمریکا برای جنگ اوکراین روا می‌داند، بسیار بسیار بیشتر از چیزی است که برای کمک به فقر در آمریکای لاتین و کارائیب در نظر می‌گیرد.

لوپز اوبرادور برنامه‌ای را از ایالات متحده برای «رفع ‌تحریم‌ها و توقف آزار و اذیت کشورهای مستقل و آزاد» خواستار شد؛ برنامه‌ای یکپارچه برای ایجاد همکاری در راستای اینکه مردم ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، گواتمالا و هندوراس مجبور به مهاجرت نشوند.

بر اساس این گزارش، در هفته‌های اخیر موجی از مهاجران ونزوئلا در تلاش برای رسیدن به ایالات متحده از مرز مکزیک هستند. بسیاری از مهاجران می‌گویند وخامت شرایط اقتصادی و سیاسی در کشورشان آنها را مجبور به مهاجرت کرده است.

مکزیک حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده اما سیاست بی‌طرفی را در پیش گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha