انتقاد رئیس جمهور مکزیک از حمایت نظامی آمریکا از اوکراین

تهران- ایرنا- آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد از حمایت نظامی آمریکا از اوکراین، این کمک‌ها را غیرمنطقی دانست.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور مکزیک حمایت نظامی آمریکا از کی‌یف را عامل تشدید جنگ در اوکراین دانست و از واشنگتن خواست منابع بیشتری را برای کمک به کشورهای آمریکای لاتین اختصاص دهد.

لوپز اوبرادور مدت‌هاست که از ایالات متحده خواسته است بودجه بیشتری را برای کمک به توسعه اقتصادی در آمریکای مرکزی و دریای کارائیب اختصاص دهد تا از فشارهای مهاجرتی کاسته شود.

رئیس جمهور مکزیک در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود با اشاره به تصویب لایحه بودجه موقت ۴۵ روزه برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا، از کنگره ایالات متحده به دلیل اختصاص ندادن منابع مالی مربوطه برای کمک به کشورهای آمریکای لاتین در این بودجه موقت، انتقاد کرد و گفت: البته در این بودجه موقت، منابع مالی برای جنگ در اوکراین هم حذف شده است اما پرسش اینجاست که دولت آمریکا چقدر برای جنگ اوکراین در نظر گرفته‌اند؟

وی با بیان اینکه دولت ایالات متحده ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برای جنگ اوکراین در نظر گرفته است، تاکید کرد: اختصاص این حجم عظیم از منابع مالی به تشدید جنگ، غیرمنطقی‌ترین چیزی است که اتفاق می‌افتد.

لوپز اوبرادور افزود: بنابراین آنها باید استراتژی خود را اصلاح کنند و به همسایه خود بیشتر احترام بگذارند زیرا اکنون زمان آن نیست که مقامات مکزیکی را نادیده بگیرند.

به نوشته رویترز، لوپز اوبرادور چپ‌گرا به دنبال بی طرفی مکزیک در جنگ بوده و از کمک نظامی غرب به کی‌یف انتقاد کرده و پیشتر پیشنهاد مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین را هم داده است.

رئیس جمهور مکزیک ۲ هفته پیش و در پی حضور یک واحد نظامی روسیه در مراسم رژه‌ای که به مناسبت روز استقلال مکزیک برگزار شده بود، به سختی مورد انتقاد قرار گرفت اما با این وجود دولت وی از برخی قطعنامه‌های مهم سازمان ملل در انتقاد از نقش روسیه در جنگ اوکراین حمایت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha