۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85242657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت میراث، بین المللی شدن رویدادهای فرهنگی زنجان را پیگیری می کند

زنجان - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این وزارتخانه ثبت بین المللی رویدادهای فرهنگی زنجان را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر شالبافیان شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان افزود: برگزاری رویدادهای اهمیت دارد اما انتشار جلوه ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه زنجان برای ایران افتخار آفرین است، ادامه داد: طی یکسال اخیر در ۲ رویداد مختلف در این استان حضور داشتم که در تقویم کشوری نیز ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ریشه و جوهره ۲ رویداد کنونی مهمان نوازی و مهربانی مردم این استان است.

شالبافیان با شعار "زنجان میزبان مهربان" را یادآور شد و افزود: می توان استان زنجان را در صدر استان هایی قرارداد که برگزار کننده رویدادهای مختلف کشوری هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای متعدد در این استان برگزار می شود که تحقق آنها وابسته به علاقمندی مهمان است، گفت: این استان در ایام اوج سفر کمترین نارضایتی مسافران را داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز اقداماتی در ۲ سال اخیر انجام شده است، گفت: این اتفاقات ریشه در همدلی مسوولان دارد.

وی اظهارکرد: طی بازدید های میدانی و مقایسه شهرها و استان های کشور، همدلی در این استان نمود دارد.

شالبافیان افزود: با اضافه شدن پروژه سبزه میدان و تاسیسات گردشگری به شهر زنجان بطور کامل یک محور گردشگری با استانداردهای بین المللی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای افزودن شده سهم مسافران بین المللی به این استان باید اقداماتی انجام گیرد گفت: این استان ظرفیت های بی بدیلی به ویژه در حوزه آثار متعدد تاریخی و طبیعی و شخصیت های برجسته دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه زنجان به دلیل برخورداری از این ظرفیت ها می تواند رویدادهای مختلفی را برگزار کند، گفت: میهمان نوازی، جاذبه های تاریخی فرهنگی، کشاورزی و غیره موید این مساله است.

وی با بیان اینکه این جاذبه ها باید بیش از گذشته به عموم معرفی و از طرفی زیرساخت ها نیز تقویت شود، گفت: خوشبختانه این استان از جمله استان های است که در طول ۲ سال گذشته بیشترین توجه شورای برنامه ریزی به حوزه گردشگری را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی عضر امروز در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان گشایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha