نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند/ اگر امنیت نباشد فرهنگ و اقتصاد نابود می‌شود

چابهار- ایرنا- امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: نیروهای مسلح همیشه امنیت‌ساز هستند و اگر امنیت نباشد فرهنگ و اقتصاد نابود می‌شود چون تمام کارها در سایه امنیت شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت امیر محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما باید بدانیم دفاعی که انجام داده‌ایم چگونه و با چه حجمی از توطئه‌های دشمنان اسلام بوده این مساله به‌ ظاهر دفاع از تمامیت ارضی کشور بود؛ ولی در اصل از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌ایم.

وی افزود: دشمن با تمام قوا و امکانات کشورهای جهان علیه مردم ایران شروع به جنگ کرد اما مردم ما در کنار نیروهای مسلح در مقابل آنها ایستادگی کردند و ایران قدرتمند امروز حاصل تلاش‌های آن روزها است.

امام جمعه موقت چابهار گفت: نماز اول وقت، یکی از بهترین اعمال نزد خداوند است که قرار ملاقات خداوند در اول زمانش برکات فراوانی برای زندگی انسان دارد و هر که به نماز اول وقت اهمیت داد به مقام رفیع دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که در زندگی و احوالات شهدای انقلاب اسلامی، از جمله حاج‌قاسم سلیمانی، شهید صیاد، شهید بابایی و دیگر شهدا، نمونه‌های بارزی از اقامه نماز اول وقت و ترک همه کارها در این زمان، شاهد بودیم که الگوی رفتاری همه این بزرگواران سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بوده است آن لحظه در روز عاشورا در وسط جنگ نماز اول وقت را اقامه فرمودند.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع در مقابل دشمنانی بود که قصدشان این بود جمهوری اسلامی را به زمین بزنند، خاطرنشان کرد: مهاجمان ما فقط بعثی‌ها نبودند؛ بلکه کشور ما در مقابل یک‌دنیا و در مقابل قدرت‌های بزرگ ظالم ایستاد، جنگنده‌ها، موشک‌ها و تجهیزات پیشرفته در اختیار صدام گذاشتند که به مردم ما حمله کنند، اما به خواست خدا و جهاد رزمندگان، نتوانستند پیروز شوند.

وی با اشاره به حضور همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع‌کننده این حمله علاوه بر بسیج و ارتش و سپاه، به‌وسیله آحاد مردم بصیر انجام گرفت و مردم ما پای‌کار بودند حتی خواهران در پشت‌جبهه کمک و پشتیبانی جنگ را به عهده داشتند و همه در صحنه بودند و پای‌کار نظام ایستادگی کردند.

امام جمعه موقت چابهار با بیان اینکه همه دنیا پشت سر صدام ایستادند؛ اما یک وجب از خاک کشور به تاراج نرفت، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ایران عظمت و توانایی خود را به دنیا نشان داد و نتیجه مقاومت ایران بود که مردم عراق حشدالشعبی را تشکیل دادند و جانانه مقابل داعش و تکفیری ایستادند که حرکت، الگو از ایران در دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس دشمن زیرساخت‌های حساس را بمب باران کرد و کشور ما بعد این حملات ایمن‌سازی و پدافند را قوی را شروع کرد که امروزه کسی چشم بد به مرزهای ما را ندارد و این اقتدار از نتایج دفاع مقدس است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha