۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85239531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروازهای فرودگاه گتویک لندن دوباره مختل شد

لندن – ایرنا – صدها پرواز فرودگاه "گتویک" لندن بار دیگر در پی کمبود نیروی انسانی در بخش کنترل ترددهای هوایی، لغو شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، مقام‌های گتویک اعلام کردند که سفرهای هوایی در این فرودگاه به ۸۰۰ پرواز در روز محدود شده است. این محدودیت که از دیروز (دوشنبه) اعمال شده، دستکم تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

طبق برآوردهای صورت گرفته در این مدت ۱۶۴ پرواز لغو و هزاران مسافر سرگردان خواهند شد. البته بیشترین آسیب متوجه مسافران شرکت هواپیمایی ایزی‌جت می‌شود که نیمی از پروازهای آن، از این فرودگاه صورت می‌گیرد.

گزارش‌ها حاکیست که حدود ۳۰ درصد از کارکنان بخش کنترل ترددهای هوایی گتویک بیمار شده و قادر به انجام وظایف خود نیستند. یک سخنگوی سازمان خدمات ملی ترافیک هوایی انگلیس (NATS) گفت: «با توجه به شمار بالای بیمار شدن کارکنان این بخش، معتقدیم که محدود کردن تعداد پروازها به منظور کاهش اختلال روزانه برای مسافرانی که از این فرودگاه پرواز می‌کنند، ضروری است.»

این تحول در حالی رخ می‌دهد که اوایل شهریور ماه نیز حرکت تمام هواپیماهای ورودی و خروجی به انگلیس درپی بروز مشکل فنی محدود شد. سخنگوی سازمان خدمات ملی ترافیک هوایی انگلیس (NATS) همان زمان اعلام کرد که تیم مهندسی برای رفع مشکل در تلاش هستند.

معلوم نیست که مشکل اخیر گتویک با ماجرای ماه گذشته مرتبط است یا خیر؛ با این حال وضع موجود علاوه بر اعتراض مسافران، صدای مدیران شرکت‌های هواپیمایی را بلند کرده است.

مایکل اولری، مدیرعامل خطوط رایان‌ایر از مارتین رولف رئیس سازمان خدمات ملی ترافیک هوایی انگلیس خواسته که از مقام خود کناره‌گیری کند.

فرودگاه گاتویک در فاصله ۴۷ کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد و دومین فرودگاه مهم و پر رفت‌ وآمد پایتخت انگلستان به شمار می‌رود. این فرودگاه دارای ۲ باند فرود به طول ۲.۵ و ۳.۳ کیلومتر است و در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ میلیون نفر در این فرودگاه جابجا شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha