۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85138129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لغو پروازهای «ایزی‌جت» هزاران مسافر را در لندن سرگردان کرد

لندن – ایرنا – لغو ده‌ها پرواز خطوط هوایی «ایزی‌جت» در پی شرایط نامناسب جوی در انگلیس، افزون بر ۱۵ هزار مسافر را در فرودگاه‌ «گتویک» لندن سرگردان کرد.

به گزارش ایرنا، طی دیروز و امروز (یکشنبه و دوشنبه) به ترتیب ۵۴ و ۵۵ پرواز ایزی‌جت، از فرودگاه گتویک لغو شدند. تارنمای ایزی‌جت اعلام کرد که این مساله به دلیل «شرایط نامناسب آب‌وهوایی در سراسر بریتانیا و اروپا» است که باعث «محدودیت‌های کنترل ترافیک هوایی برای همه پروازهای خروجی و ورودی» شده است.

در این پیام آمده است که این اختلال «خارج از کنترل ما است و به عنوان یک وضعیت فوق العاده در نظر گرفته می شود». این پیام بدان معناست که شرکت ایزی‌جت غرامت ناشی از تاخیر پروازها را به مسافران پرداخت نخواهد کرد.

در همین حال، خطوط ریلی گتویک اکسپرس هم اعلام کرد که قطارها در مسیر لندن - گتویک به حالت تعلیق درآمده است. این شرکت مشکل بوجود آمده را به تعمیرات فوری ریلی نسبت داده است.

به گزارش ایرنا، ایزی ‌جت بزرگ ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس بر پایه شمار انتقال مسافران و تعداد پروازهای بین‌ المللی با بیش از ۶۰۰ مسیر در ۳۲ کشور جهان به شمار می رود.

این شرکت با در اختیار داشتن ناوگانی از ۲۰۰ هواپیما که اغلب از نوع ایرباس ۳۲۰ است، ۲۳ آشیانه در سراسر اروپا دارد. این شرکت با انتقال بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال، پس از شرکت هواپیمایی «رایان ‌ایر» دارای دومین شبکه حمل‌ و نقل ارزان ‌قیمت در اروپا است.

بر اساس آمارها همه‌گیری کرونا که باعث زمین‌گیر شدن پروازها و خسارت گسترده‌ای به صنایع هوایی شد، ۱.۳ میلیارد پوند به ایزی‌جت زیان زد. این درحالیست که اداره هواشناسی انگلیس از دیروز با گرم شدن دمای هوا در این کشور هشدار زرد صادر کرده و این مساله در گذشته باعث مشکلات باند فرودگاه و لغو پروازها شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha