۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84865154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلال دوباره در پروازهای فرودگاه گتویک لندن

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸
کد خبر: 84865154
 اختلال دوباره در پروازهای فرودگاه گتویک لندن

تهران – ایرنا – سخنگوی فرودگاه گتویک گفته که ۲۶ پرواز این فرودگاه در لندن روز سه شنبه به علت حاضر نشدن به موقع کارکنان کنترل ترددهای هوایی بر سر کارهایشان، در آخرین لحظه لغو شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای بیزینس ویک؛  لغو ۱۳ پرواز خروجی و ۱۳ پرواز ورودی گتویک در حالی صورت گرفت که این فرودگاه یک روز پیش (دوشنبه ) اعلان کرد که محدودیت شمار مسافران را حذف می کند و اوضاع پس از تابستان پراختلالی که شمار بسیاری از پروازها لغو یا دچار تاخیر شده، به حال عادی بازمی گردد.

سخنگوی فرودگاه افزود: اعمال محدودیت بر شمار پروازهای گتویک به علت غیبت کارکنان برج کنترل بوده است.

اما فرودگاه هیترو لندن محدودیت مسافر را از ۱۵ اوت (۲۴ امرداد) به مدت یک ماه تمدید کرد که موجب کاهش شماری از پروازهای برنامه ریزی شده زمستانی بریتیش ایرویز شد.

گزارش های متعددی از اختلال در پروازهای تابستانی این فرودگاه به علت مشکل کمبود یا غیبت کارکنان منتشر شده است.

کارکنان کنترل پرواز گتویک برخلاف دیگر فرودگاه های انگلیس در استخدام شرکت "ایر ناویگشین سولوشنز" هستند.

بیشتر فرودگاه‌های انگلیس در نتیجه سیاست تعدیل نیرو در دوران همه‌گیری کرونا، با مشکلات گسترده‌ای روبرو هستند و هر هفته بسیاری از پروازها لغو می‌شود.

 مقامات فرودگاه اصلی انگلیس (هیترو) اخیرا در اقدامی بحث‌برانگیز، برای ارائه خدمات به مسافران سقف روزانه تعیین کرده اند که بر اساس آن، سقف خدمات به مسافران تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (برابر با ۲۰ شهریور ۱۴۰۲) به ۱۰۰ هزار نفر در روز محدود شده است. این درحالیست که پیش از شیوع کرونا روزانه ۲۰۰ هزار مسافر از این فرودگاه جابه‌جا می‌شده و اکنون ظرفیت این فرودگاه به نیم کاهش یافته است. 

مقامات هیترو از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌اند که شمار بیشتری از پروازهای خود را در ایام تابستان لغو کنند. برخی از خطوط هوایی مانند بریتیش ایرویز، لوفت‌هانزا و ایزی‌جت هزاران پرواز خود را در ماه‌های ژوئیه و اوت لغو کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که این میزان برای جلوگیری از بروز اختلال کافی نبوده است.

فرودگاه گاتویک لندن در هفته‌های اخیر بیشترین میزان لغو پروازها را تجربه کرده است. فقط در یک هفته تعطیلات عید پاک بالغ بر ۲۰۰ پرواز در این فرودگاه لغو شد و در اثر آن هزاران مسافر سرگردان شدند. این فرودگاه اعلام کرد که تعداد پروازهای روزانه خود را در ماه های شلوغ تابستان کاهش می دهد. به این ترتیب که از ۹۰۰ پرواز در روز به حدود ۸۲۵ پرواز  خواهد رسید.

طبق برآورد صورت گرفته لغو چهار هزار پرواز در تابستان امسال از فرودگاه گاتویک انگلیس، منجر به نابودی برنامه مسافرتی ۸۰۰ هزار نفر می‌شود.

نشریه انگلیسی سان نوشت: مسافران خطوط هوایی چندین ماه است که با اخلال مواجه هستند و اوضاع در ایام تابستان وخیم‌تر می شود.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha