۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85238537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۳۰۰ سوادآموز ایلامی مهیای آموختن می شوند

ایلام - ایرنا - معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از برنامه ریزی برای سوادآموزی چهار هزار و ۳۰۰ نفر در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تمامی خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد بود.

"بهروز حیدری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری سوادآموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست، بلکه ابزاری حتمی برای ماندن انقلاب است.

وی تصریح کرد: بر اساس حجم ابلاغ شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، یک هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سواد، یک هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم از خدمات سوادآموزی در استان بهره مند خواهند شد.

حیدری در ادامه با بیان ادامه دار بودن طرح های مختلف و برنامه های مطالعاتی کتاب خوانی، تصریح کرد: طرح های "نماز کلید بهشت"، "خواندن با خانواده"، "حلقه های کتاب و کتاب خوانی"، "آموزش مقدمات کار با رایانه" و" برگزاری مسابقات و نشست های کتاب خوانی" برای سوادآموزان ادامه خواهد داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه تمامی خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد بود، ابراز کرد: تمامی مدارس با نظارت و محوریت مدیران، پایگاه اصلی تشکیل کلاس های سوادآموزی خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدت دوره سواد ۴۰۰ تا۵۵۰ ساعت، دوره انتقال ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت و دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت است.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان با تاکید بر اینکه آموزش دهندگان واجد شرایط در خط مقدم تدریس، آموزش به سوادآموزان هستند، افزود: همکاری با کارکنان دولت و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان اشخاص حقوقی برای آموزش دردوره های سوادآموزی بلامانع است.

حیدری تلاش برای پوشش کامل سهمیه و حجم ابلاغی را فقط باداشتن روحیه بسیجی، جهادی و کارشبانه روزی ممکن دانست و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت مستمر روسا و کارشناس مسئولان شهرستانها و مناطق را خواستار شد.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: گروه بهبود کیفیت، محور برنامه ریزی و راهبری تحقق حجم سال جاری است و در این زمینه از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای معاونین وسایر دستگاه های مرتبط با سوادآموزی استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha