تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در آبدانان

ایلام - ایرنا - کتاب «آبدانانی‌ها» در گونه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت حاج "عیسی جابری" به همت حوزه هنری ایلام تدوین شده و به زودی منتشر می شود.

"یاسر بابایی" که کار مصاحبه و تالیف این کتاب را بر عهده دارد، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در ای کتاب " حاج عیسی جابری" راوی تاریخ شفاهی از سالها قبل از تولد خود بوده و زندگی مردم آبدانان را روایت و سپس تا دوران بلوغ و ازدواج و وقوع انقلاب اسلامی از زاویه دید و مشاهدات خود را بیان می کند.

وی تصریح کرد: در ادامه روایتهایی از شروع جنگ و اثرات آن در آبدانان، آوارگی ها و سپس پیوستن راوی «آبدانانی‌ها» به صف رزمندگان در قرارگاه بانروشان را می خوانیم و خاطرات و مشاهداتی کمتر شنیده شده در گردان های محل خدمت وی در این کتاب آمده که قطعا برای مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان خواندنی و جذاب خواهد بود.

بابایی ابراز کرد: اوج این کتاب حضور بالای تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان آبدانانی در گردان ۵۰۲ امام حسین(ع) لشگر ۱۱ امیرالمومنین(ع) ایلام است که در عملیات های مهم و فرا استانی مانند کربلای۱۰، نصر۴، شاخ شمیران و... شرکت کرده و حماسه ها آفریدند و خونشان سند هویت راستین این خطه از کشورمان است که سعی کردیم در کتاب «آبدانانی‌ها» به بسیاری از شهدای آبدانان بپردازیم و نامشان را زنده کنیم.

این نویسنده ایلامی خاطرنشان کرد: «آبدانانی‌ها» به همت حوزه هنری استان ایلام تدوین شده و مراحل مصاحبه، پیاده سازی و تدوین را پشت سر گذاشته و اکنون در ۲۸۶ صفحه آماده انتشار و در حال کسب مجوزهای لازم است و به زودی در اختیار علاقمندان به تاریخ شفاهی دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.

«قاف نشین» با محوریت تاریخ شفاهی و «شیرشکار» در خصوص زندگی سردار شهید «مرتضی ساده میری» معروف به «هلتی» از دیکر کتاب های منتشر شده این نویسنده ایلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha