۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85232344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بهارستان : مقابله با اعتیاد بدون مشارکت مردم میسر نیست

بهارستان -ایرنا - فرماندار شهرستان بهارستان ، اعتیاد به مواد مخدر را مهم‌ترین آسیب اجتماعی نام برد و گفت : مقابله با اعتیاد بدون مشارکت مردم میسر نیست .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبداله نوحی روز سه شنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، تفریحات سالم و آموزش مهارت های زندگی به جوانان را عاملی بازدارنده در برابر آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: آسیب های متعددی جوانان را تهدید می کند و تلاش می شود تا یاس و ناامیدی را به جوانان القا کنند و آنها را نسبت به آینده مایوس، باید با این ترفند مقابله کرد و با تزریق شادی، نشاط و امید به آینده به جوانان آنها را به زندگی امیدوار نمود.

فرماندار بهارستان خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم و وقت آنها را با برنامه های مفید و سازنده پرکنیم ممکن است آنها گرایش به سمت آسیب ها پیدا کنند و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

نوحی افزود: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید از ظرفیت های موجود در شهرستان استفاده کرده و والدین کودکان را از خطرات آسیب های اجتماعی که هست آگاه کنند.
وی با بیان این‌که مقابله با اعتیاد بدون مشارکت مردم میسر نیست یادآور شد: موفقیت در پیشگیری از اعتیاد و در مقابل مواد مخدر مستلزم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی است.

فرماندار بهارستان در ادامه طرح یاریگران روستا را طرحی خوب و بسیار مطلوب با ساختاری منطقی توصیف کرد و گفت: این طرح در عمل و اجرا هدفمند و با چارچوب مناسب ارائه و تدوین شده است
وی اعتیاد به مواد مخدر را مهم‌ترین آسیب اجتماعی نام برد و گفت: مقابله با پدیده شوم اعتیاد بدون مشارکت مردم نتیجه‌بخش نخواهد بود و اگر به سوی پیشگیری حرکت نکنیم در مقابله با قربانیان این تجارت منحوس و نامبارک و سوداگران این حوزه عقب می‌مانیم.

فرماندار با تأکید بر لزوم توجه به آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطرات اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری از این معضل گفت: آموزش و آگاه‌سازی توسط تشکل‌های مردمی مانع از گسترش اعتیاد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha