۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85221839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاماندگان اربعین پایتخت نماز ظهر را در حرم عبدالعظیم (ع) اقامه کردند

شهرری - ایرنا - دلدادگان و عاشقان حضرت ابا عبدالله (ع) که در راهپیمایی جاماندگان اربعین تهران شرکت کرده بوند، پس از طی مسافت و عزاداری از میدان امام حسین؛ نماز ظهر و عصر را در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به جماعت اقامه کردند.

به گزارش ایرنا، نماز ظهر و عصر اربعین حسینی با حضور قشرهای مختلف مردم و عزادارن حسینی در نقاط مختلف و صحن های حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) اقامه شد.

دبیر شورای ترافیک استانداری تهران از استقرار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ون برای بازگشت جاماندگان اربعین خبر داد.

روابط عمومی استانداری تهران به نقل از ابوالفضل دربانی با اشاره به هماهنگی و تامین اتوبوس و ون جهت خدمات رسانی به جاماندگان اربعین اظهار داشت: با برنامه ریزی قبلی نزدیک به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ون از ساعت ۶ صبح در شهرری مستقر تا پس از پایان مراسم نسبت به بازگشت به تهران، پیشوا، ورامین و قرچک اقدام کنند.

وی ادامه داد: خطوط مترو و قطار حومه ایی نیز در ایستگاه شهرری آماده خدمات رسانی به جاماندگان اربعین هستند.

اجرای برنامه های فرهنگی اهم از مداحی، شعر خوانی و تعزیه در موکب های مسیر پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در قبله تهران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همزمان با اربعین حسینی مجسمه شیرخواره کربلا الهام گرفته از تابلو نقاشی به‌نام «علی اصغر حسین» اثر استاد حسن روح الامین، در میدان شهر ری رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی جاماندگان برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha