۱۴ موکب ارتش به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با برپایی ۱۴ موکب فعال در خدمت به زوار عزیز امام حسین (ع) در حال خدمت‌رسانی هستند.‌

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین «سید علی‌اکبر موسوی بی‌باک» روز دوشنبه ضمن بازدید از اقدامات فرهنگی موکب رهپویان ولایت تیپ ۱۸۱ زرهی شهید سلیمی نزاجا در پایانه مرزی خسروی، افزود: با همت تلاش سلسله مراتب فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن برقراری امنیت در خطوط مرزی غرب کشور، جهت زوار در موکب ها نیز اقدامات و امور فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت در سه نوبت صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء و پاسخگویی با مسائل شرعی و همچنین درمانگاه‌ها و بیمارستان های صحرایی در ابن مرزها در حال خدمت رسانی ۲۴ ساعته به زوار عزیز امام حسین (ع) هستند.

۱۴ موکب ارتش به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کنند

وی اضافه کرد: زوار امام حسین (ع) بدانند که خادمان آنها در موکب های رهپویان ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران تا آخرین ساعات ورود زوار در حال خدمت رسانی به زوار پا در رکاب خواهند ماند.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بازگشت ۴۱ هزار و ۹۷۳ زائر در شبانه روز گذشته از مرز خسروی به کشورمان خبر داد و گفت: همچنین در همین مدت ۱۲ هزار و ۷۱۲ زائر از کشور خارج شدند.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

۱۴ موکب ارتش به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کنند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha