۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85212157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام جدید حزب‌الله به رژیم صهیونیستی

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85212157
پیام جدید حزب‌الله به رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا – بیش از چهار دهه از ظهور و بروز حزب الله می گذرد و طی این مدت این جنبش با افزایش قدرت دفاعی و نظامی خود ثابت کرده که زیر بار ظلم نمی رود و در مقابل ظالمانی همچون رژیم صهیونیستی راه فراری ندارند.

به گزارش ایرنا، حزب الله در سال های اخیر جهش ها و تجربیات فوق العاده ای در نبردهای مختلف کسب کرده و به تجهیزات مدرن دفاعی و هجومی دست یافته است که در کنار نیروهای مومن، وفادار و متخصص، قدرت آن برای صهیونیست ها غیرقابل باور است.

تا چندی پیش حزب الله آموزش نیروهای خود و رزمایش هایش را کاملا به صورت مخفی و به دور از چشم رسانه ها انجام می داد و فقط یک نمایشگاه نسبتا بزرگ از دستاوردها و امکاناتش در لبنان آنهم در ملیتا در نزدیکی شهر نبطیه در جنوب لبنان داشت، اما در چند ماه گذشته تاکتیک و رویکرد حزب الله تغییر کرده و رزمایش های علنی و ایجاد نمایشگاه در برنامه های حزب الله قرار گرفته است که رونمایی دیروز (شنبه) حزب‌الله از موشک‌های ضد هوایی "سام ۶" در نمایشگاه نظامی در شرق لبنان یکی از این موارد است.

این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۴۵۲ متر مربع برگزار شده و در آن در کنار نمایش سامانه پدافند هوایی حزب الله و تجهیزات و خودرهای زرهی که در جنگ سال های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ و همچنین جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی و سال ۲۰۱۷ با گروه‌های تکفیری حزب الله به غنیمت گرفته به نمایش درآمده است.

حزب الله در۳۱ اردیبهشت ماه، یعنی چند روز مانده به بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان (پنجم خرداد /۲۰۰۰) از دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنوب لبنان برای اولین بار و با حضور رسانه های داخلی و خارجی رزمایش برگزار کرد؛ این رزمایش در یکی از پادگان‌های حزب الله در جنوب لبنان نزدیک به منطقه ملیتا در کنار شهر نبطیه برگزار و در آن از گلوله‌های جنگی استفاده شد و موشک‌ها و خودروهای نظامی حزب الله به نمایش درآمد و یگان‌های تخصصی از رسته‌های مختلف نظامی حزب الله قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

یکی از پیام های مهم برگزاری این رزمایش در نزدیکی مرز لبنان با سرزمین های اشغالی به رخ کشیدن توان نظامی حزب الله برای صهیویست ها بود و نشان داد مقاومت لبنان از هر زمانی آماده تر است و در صورت خطای رژیم صهیونیستی، کابوس صهیونیست ها به واقعیت تبدیل خواهد شد و اثری از این رژیم غاصب باقی نخواهد ماند.

حزب الله در ۲۱ مردادماه نیز تصاویری از سامانه موشکی «ثارالله» را منتشر کرد.

این سامانه یک سلاح ضد زره است که برای شلیک موشک‌های کورنت در نظر گرفته شده و از ۲ پرتابگر تشکیل شده و دقت اصابت و انهدام اهداف و قابلیت استفاده در روز و شب را دارد و به راحتی قابل جابجایی و مانور است.

سامانه موشکی ثارالله سال ۲۰۱۵ به تشکیلات مقاومت اسلامی رسیده و در چند میدان از آن استفاده شده که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

پیام جدید حزب الله به رژیم صهیونیستی

ظهور و اقتدار روز افزون حزب الله

ظهور حزب الله به تابستان سال ۱۹۸۲ باز می گردد؛ در این سال ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد و به راحتی تا بیروت پیش آمد و هیچ کسی جلوی آن را نگرفت، اما در ورودی بیروت یعنی منطقه "خلده"، تعدادی از جوانان شیعه لبنانی با سلاح های ابتدایی خود منتظر صهیونیست ها بودند؛ گروهی که توانستند به تنهایی ارتش صهیونیستی را تقریبا دو هفته در خلده زمین گیر و متوقف کنند و خسارات های زیادی به متجاوزان، تانک‌ها و نفربرهای آن وارد کنند. در این مقاومت قهرمانانه نایب رییس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس به نام "یوئیل آدام" که به تازگی به فرماندهی اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز منصوب شده بود کشته و چندین تانک و نفربر صهیونیست ها نیز نابود شد. یک نفربر هم توسط نیروهای جنبش امل به غنیمت گرفته شد. مقاومت جوانان شیعه لبنان در خلده سرآغاز تشکیل حزب الله لبنان بود و پس از آن برخی دیگر از جوانان مومن حرکت امل به همراهی جوانانی که در حزب الدعوه شاخه لبنان فعالیت می‌کردند، به اردوگاه آموزشی سپاه پاسداران در بعلبک پیوستند و این نقطه تاسیس مقاومت اسلامی یا همان حزب الله لبنان بود.

حزب الله که در اوایل به نام انقلاب اسلامی لبنان سربلند کرد، پس از مدتی برای همیشه نام خود را به مقاومت اسلامی لبنان تغییر داد. عملیات‌های چریکی این جنبش، دشمن صهیونیستی را دچار سردرگمی کرد. این عملیات‌ها و شیوه اجرای آن کاملا جدید و متفاوت بود و نمی‌توانست کار فلسطینی‌ها یا حرکت امل یا گروه‌های مقاومت دیگر باشد. تا حدود سه سال عملیات‌ها علیه صهیونیست های غاصب در لبنان بدون نام انجام می‌شد و کسی آن را به عهده نمی‌گرفت؛ حتی برخی اوقات دیگران عملیات ضدصهیونیستی را به نام خود ثبت می کردند و به عهده می‌گرفتند.

حزب الله پس از سه سال تصمیم گرفت از خفا بیرون آمده و مسئولیت عملیات‌های خود را به عهده بگیرد. پس از این مرحله، حزب الله به عنوان یک گروه مقاومت مسلحانه، آشکار شد و جنبش امل بر حزب الله سخت گرفت. جنبش امل که خود را تنها مدافع شیعیان در لبنان می‌دانست، از وجود یک حرکت شیعی جدید که توسط ایران بوجود آمده بود، احساس نارضایتی می‌کرد. شرایط برای حزب الله و عملیات آن سخت بود ولی باعث شد تا توانایی اطلاعاتی و عملیاتی آن روز به روز بالاتر برود و به بلای جان صهیونیست های غاصب و مزدوران آنها تبدیل بشود.

عملیات‌های حزب الله در سال ۱۹۸۵ و پس از اعلام حضور علنی، شدت و قدرت بیشتری پیدا کرد و کم کم از عملیات‌های چریکی (پارتیزانی) و ایذائی به عملیات‌های حرفه ای تبدیل شد و ضربات سخت و کمرشکنی به صهیونیست‌ها وارد کرد به حدی که دشمن متجاوز صهیونیستی در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ (پنجم خرداد ۱۳۷۹) با قبول شکست و بدون اطلاع قبلی از جنوب لبنان پا به فرار گذاشت و عقب نشینی کرد و اولین پیروزی بزرگ حزب الله رقم خورد.

در سال ۲۰۰۶ و در جنگ معروف ۳۳ روزه دومین پیروزی بزرگ حزب الله بر ارتش رژیم صهیونیستی هم رقم خورد و نتیجه این شکست برای صهیونیست ها پایان رویا و سناریوی "اسراییل بزرگ" بود و توهم اسطوره "ارتش شکست‌ناپذیر" رژیم صهیونیستی نیز درهم شکست.

با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ و تبدیل آن به جنگ بین المللی با حضور تروریست های تکفیری از بیش از یکصد کشور جهان در کنار ورود رژیم صهیونیستی و کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان حامیان تروریست ها در این جنگ، حزب الله لبنان نیز شماری از رزمندگان خود را برای حمایت از سوریه به عنوان کشور عضو و حامی جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی به این کشور اعزام نمود و این جنبش توانست در این جنگ نابرابر با قدرت وارد شود و بر داشته ها و اندوخته های خود بیفزاید و در کنار دیگر گروه های مقاومت و نیروی قدس سپاه و ارتش سوریه، این کشور را نجات دهد.

پنجم آبانماه سال گذشته (۱۴۰۱) حزب الله با تحمیل شکستی دیگر به رژیم صهیونیستی، یک پیروزی دیگر برای مردم لبنان رقم زد؛ این پیروزی این بار در ترسیم مرزهای آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی بود.

خبر مسرت بخش توافق ترسیم مرز دریایی میان تل آویو – بیروت، شادی و شعف خاصی در میان لبنانی ها که از سه سال قبل از آن با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند، همراه داشت و در مقابل غم و اندوه را در میان اردوگاه صهیونیست های اشغالگر که در هفت دهه گذشته همه چیز را با زور و کشتار به دست آورده اند، برد.

پیام جدید حزب الله به رژیم صهیونیستی

سامانه های موشکی و پدافند هوایی حزب الله

نیروهای حزب الله در ابتدای تشکیل در سال ۱۹۸۲ سلاح های ابتدایی همچون برنو، ام یک و تعدادی مسلسل قدیمی داشتند، ولی این جنبش امروز به ارتشی بزرگ با تجهیزاتی مدرن تبدیل شده است و خواب راحت را از صهیونیست های غاصب و استکبار جهانی گرفته است که دستیابی و نمایش سامانه موشکی سام ۶ فقط یک نمونه از توان دفاع هوایی حزب الله به شمار می رود.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی دوبار برای اشغال لبنان خیز برداشت و تصور می‌کرد که با قدرت نیروی هوایی و زمینی خود می‌تواند این کشور را شکست دهد، اما متوجه شد که قدرت مقابله با رزمندگان و موشک‌های حزب‌الله را ندارد و این اتفاقی بود که دو بار در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ افتاد، بنابراین رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از پایان ۳۳ روزه متوجه شد که حزب‌الله علاوه بر پیشرفت در زمینه تقویت نیروی انسانی و زرادخانه موشکی خود از سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌ای برخوردار است که به‌راحتی می‌توانند پهپادها و موشک‌های اسرائیل را رهگیری می کنند.

محافل صهیونیستی بارها با تاکید به توانایی ها زیاد حزب الله، اما هنوز نتوانسته اند اطلاعات دقیقی درباره قدرت موشکی و به‌طورکلی یگان هوایی و پهپادی حزب‌الله به دست بیاورند و به همین دلیل ممکن است در آینده غافلگیری‌های بیشتری در این زمینه برای تل‌آویو در راه باشد، این چیزی است که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود درباره افزایش قدرت موشکی حزب‌الله و پروژه موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن اشاره کرد؛ جایی که قدرت یگان هوایی حزب‌الله تنها محدود به موشک‌ها نیست و پهپادها نیز به‌طور رسمی وارد معادله هوایی مقاومت لبنان شده‌اند.

در همین چارچوب سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته همواره در تلاش بوده‌اند تا بفهمند که حزب‌الله در سطح یگان هوایی چه قابلیت‌هایی دارد. رسانه‌های صهیونیستی به‌کمک مطبوعات خارجی چندین بار اقدام به انتشار مقالاتی در رابطه با قابلیت‌های نظامی حزب‌الله به‌ویژه یگان هوایی آن کرده‌اند.

بخشی از اطلاعاتی که محافل جاسوسی و رسانه‌های صهیونیستی درباره توان یگان هوایی حزب‌الله به دست آورده و آن را منتشر کرده اند به‌طور خلاصه به‌شکل زیر است:

سامانه پدافند هوایی (موشکی) سام ۶:

سامانه موشکی سام-۶ را که اخیرا وارد چرخه دفاع هوایی حزب الله شده را می توان رقیب روسی سامانه هاوک آمریکایی دانست که البته یک سر و گردن از آن قوی تر است. پروژه ساخت این موشک در دهه ۱۹۵۰ در دوران شوروی سابق آغاز شد. اولین تست آن در سال ۱۹۶۱ انجام گرفت که در ابتدا موفقیت آمیز نبود. ولی این سامانه سرانجام پس از رفع نواقص در سال ۱۹۶۶ با موفقیت آزمایش شد و سپس به تولید انبوه رسید. در سال ۱۹۷۷ هم نوع ارتقا یافته این موشک با موفقیت آزمایش شد که توانایی های بیشتری نسبت به نوع قبلی دارا بود. در ضمن نوع مخصوص نیروی دریایی این موشک با کد سام-ان-۳ شناخته می شود. به هر حال این موشک هم اکنون نیز جزو خطرناکترین سیستمهای پدافند ضد هوایی محسوب می شود که در صورت استفاده صحیح دقت آن تقریبا ۱۰۰درصد است.

در جنگ ۱۹۷۳ بین اعراب و اسراییل، ارتش مصر با استفاده از این سامانه موشکی توانست ۶۴ فروند جنگنده – بمب افکن رژیم صهیونیستی را با شلیک ۹۵ فروند موشک سرنگون کند که نشان از دقت و قابلیت بالای این سامانه دارد.

توپ‌های ضدهوایی

ـ AZP S-۶۰: گلوله‌های ۵۷میلی‌متری آن می‌توانند اهداف هوایی را در برد چهار کیلومتری و ارتفاع و ۶۰۰۰ متری رهگیری کنند.

ـ زسو ۲۳-۴ معروف به «شیلکا» : این سیستم از یک توپ مسلسل چهارلول ۲۳میلی‌متری و یک رادار تشکیل می‌شود که روی یک شاسی زرهی سوار می‌شود که از تانک سبک پی‌تی‌ـ‌۷۶ اقتباس شده‌ است. قابلیت دید در شب را با استفاده از سیستم‌های مادون قرمز مثبت دارد و می‌تواند اهداف را در حداکثر ارتفاع ۱۵۰۰ متری، در برد ۲۵۰۰ متری و با آتش سنگین رهگیری کند.

موشک‌های دوش‌پرتاب

ـ سام یا استرلا۲ (ساخت روسیه) : یک سیستم موشکی زمین به هوای ارتفاع کم، دوش‌پرتاب و قابل حمل توسط نفر با سیستم هدایت گرمایاب است.

ـ سام۱۴ (ساخت روسیه) : یک سیستم موشکی که تا حد زیادی به استرلا۲ متکی است، اما با مشخصات پیشرفته‌تر، به‌طوری که می‌تواند هواپیماها را در برد ۴۵۰۰ متر، در ارتفاع ۱۸۰۰ متری تا حداکثر ۳۰۰۰ متر هدف قرار دهد.

ـ سام۱۶ معروف به ایگلا (ساخت روسیه) : ایگلا مدل ارتقا یافته‌ خانواده موشک‌های دفاع هوایی دوش‌پرتاب روسی سام‌ـ‌۷ و سام‌ـ‌۱۴ است. ایگلا از کلاهک انفجاری دوکیلوگرمی با فیوز مجاورتی و تماسی سام‌ـ‌۱۴ استفاده می‌کند، اما طرح کلی موشک کاملاً جدید است و برد و سرعت آن به‌میزان چشمگیری افزایش یافته‌ است. یک جست‌وجوگر جدید و بهبودهای آیرودینامیکی روی آن باعث شده محدوده تأثیرگذاری این موشک افزایش یابد و سرعت بالای آن باعث می‌شود توانایی اصابت به اهداف سریعتری را داشته باشد. حداکثر برد ایگلا ۵۲۰۰ متر و سقف اوج‌گیری آن تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری است.

ـ QW (ساخت چین) : یک سیستم موشکی با هدایت مادون قرمز علیه اهداف هوایی در برد ۵ کیلومتر و حداکثر ارتفاع ۴ کیلومتر است.

سامانه سام ۸: این سامانه موشک‌های زمین به هوا را به‌سمت اهداف کوتاه و ارتفاع کم شلیک می‌کند و اولین سامانه پدافند هوایی قابل حمل است که با رادار در یک وسیله نقلیه ادغام شده است. این سامانه می‌تواند در عرض پنج دقیقه به اجرای وظایف پاسخ دهد و برای پرتاب آماده شود و قادر به حرکت در خشکی و آب است. سرعت موشک‌های آن ۱۰۲۰ متر بر ثانیه است که تقریباً ۳ ماخ محسوب می‌شود و می‌تواند اهداف را در برد حداکثر ۱۵ کیلومتر و ارتفاع ۱۲ کیلومتر کنترل و منهدم کند. موشک‌های آن توانایی زیادی در دفع حملات پارازیت الکترونیکی دارند.

سامانه سام۱۷ (ساخت روسیه) : نام اصلی این سامانه «Buk-M۲A» است، در حالی که ناتو آن را «SA-۱۷ Grizzly» می‌نامد.

این سامانه، موشک زمین به هوای میان‌برد را از ۳ تا ۴۵ کیلومتر پرتاب می‌کند و دقت اصابت آن بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است و سامانه‌ای مجهز به رادار است که می‌تواند با راندمان بالا اهداف را رهگیری و با ۶ هدف به‌طور همزمان مقابله کند. گفته ‌شده که در برخی آزمایش‌ها ثابت شده است که این سامانه می‌تواند با ۲۴ هدف به‌طور همزمان مقابله کند.

این سامانه در سرنگونی بالگردها، هواپیماهای جنگی، موشک‌های بالستیک و موشک‌های هوایی با ارتفاع هدف از ۱۵ متر تا ۲۵ هزار متر (۲۵ کیلومتر) مؤثر است و می‌تواند در فاصله ۱۲ ثانیه پاسخ دهد و همچنین می‌تواند علیه اهداف زمینی مانند وسایل نقلیه سنگین و یا حتی علیه اهداف دریایی مانند ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگی مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی این سامانه این است که روی یک مکانیسم متحرک عمل می‌کند که به آن امکانات زیادی برای مانور و ازدحام در یک نقطه جغرافیایی می‌دهد. طول موشک‌های این سامانه حدود ۶ متر و سرعت پرتاب آن ۱۲۳۰ متر بر ثانیه است که تقریباً ۳.۵ ماخ است و مدل‌های مدرن آن قدرت تخریب بسیار بالایی دارند.

سامانه مرصاد ۱۶: این سامانه از ۳ باتری موشک و ۲ یا ۳ رادار تشکیل شده است و در سال ۲۰۱۸ وارد خدمت شد و برد تشخیص هدف آن ۱۵۰ کیلومتر بوده و برد درگیری آن ۴۵ کیلومتر می باشد.

سامانه سام ۲۲: این سامانه یکی از سامانه‌های پدافند هوایی است که در انجام مأموریت‌ها بسیار کارآمد و شایسته بوده است، به‌ویژه در سوریه که دائماً با حملات هوایی اسرائیل مقابله می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های آن این است که هدف هوایی را در دو مرحله منهدم یا رهگیری می‌کند. حداکثر ارتفاع آن ۱۵ کیلومتر و حداکثر برد آن ۱۸ کیلومتر می باشد. محدوده سرعت این موشک بین ۷۸۰ متر بر ثانیه (۳/۲ ماخ) تا ۱۳۰۰ متر بر ثانیه (۸/۳ ماخ) است.

پیام جدید حزب الله به رژیم صهیونیستی

اقتداری که برای همه به اثبات رسیده است

اقتدار این روزهای حزب الله برای همه به ویژه مقامات رژیم صهیونیستی به اثبات رسیده، چرا که حزب الله در دو جنگ ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ مقتدرانه بر ارتش رژیم صهیونیستی پیروز شد و در جنگ سوم هم رزمندگان این جنبش حتی بدون شلیک یک تیر توانستند توافق نامه مرز آبی لبنان با رژیم اسراییل را به سران تل آویو تحمیل کنند.

اقتدار حزب الله به توان اعتقادی و نظامی رزمندگان این جنبش و رهبری کم نظیر دبیرکل آن یعنی سید حسن نصرالله باز می گردد، اقتداری که بارها مقامات رژیم صهیونیستی به آن اذعان کرده اند.

در چند وقت اخیر چند بار مقامات رژیم صهیونیستی که شدیدا درگیر اعتراضات داخلی در کنار ضربات مقاومت فلسطین می باشند، ادعاهایی درباره حمله به لبنان و حزب الله مطرح کرده بودند که دبیرکل حزب الله با یک سخنرانی تمامی توهمات آنها را پاک کرد و به آنها پاسخ گفت.

نصراالله در سخنانی که به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه بر رژیم صهیونیستی انجام گرفت، تاکید کرد که «در صورت آغاز جنگ با محور مقاومت (از سوی ارتش رژیم صهیونیستی)، چیزی به اسم "اسرائیل" باقی نخواهد ماند و اسرائیل به عصر حجر باز خواهد گشت».

دبیرکل حزب الله تصریح کرد که «دشمن از مرحله تهاجم گذر کرده و از نقطه‌ای که صاحب ابتکار بود، به مرحله‌ای رسیده که در موقعیت دفاعی قرار گرفته است».

پس از سخنان نصرالله مقامات تل آویو با دستپاچگی اعلام کردند که هیچگونه تصمیمی برای حمله به لبنان و حزب الله ندارند؛ اظهاراتی که نشان از سرخوردگی صهیونیست ها و در عین حال اقتدار حزب الله دارد، اقتداری که به برکت خون شهدای مقاومت و رهبری دبیرکل آن حاصل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha