۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85155995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی رژیم صهیونیستی از توان پدافندی حزب الله لبنان

تهران- ایرنا- روزنامه عبری زبان «معاریو» جمعه شب در مطلبی نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی از توان پدافندی حزب الله لبنان نگران است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، روزنامه عبری زبان معاریو نوشته است که ارتش (رژیم) اسرائیل با نگرانی آنچه را که به عنوان تغییر اساسی در دکترین پدافند هوایی حزب الله لبنان خوانده، دنبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، این نگرانی از آنجا نشات می‌گیرد که حزب الله لبنان تعداد سامانه‌های پدافند هوایی که در اختیار دارد را در تلاش برای محدود کردن آزادی عمل نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان دو برابر کرده است.

این روزنامه مدعی است: برآوردهای (رژیم) اسرائیل حاکی از آن است که حزب‌الله در پنج سال گذشته تعداد سامانه‌های پدافند هوایی که در اختیار دارد را ۲ برابر کرده است و این سامانه‌های دفاعی عمدتاً مبتنی بر سامانه‌های مدرن ایرانی هستند.

در این گزارش آمده است: بهبود قابلیت‌های پدافندی حزب‌الله به‌طور مستمر ادامه دارد که برای ارتش رژیم صهیونیستی نگران کننده است.

معاریو افزوده است: حزب الله لبنان در سال ۲۰۱۹ در واکنش به حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، تلاش کرد که با موشک سام – ۸ یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمس ۴۵۰ را که حین مأموریت جمع آوری اطلاعات بود هدف قرار دهد و این شروع تهدید حزب الله برای سرنگونی پهپادهای اسرائیلی بود.

در ادامه گزارش معاریو آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی این رویداد را بسیار مهم می‌داند و مشوقی برای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شد تا توانایی‌های میدانی حزب الله را نشان دهد و به دنبال آن حزب الله سه تلاش دیگر برای سرنگونی پهپادهای اسرائیلی انجام داد.

حزب الله لبنان دوشنبه اعلام کرد که پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان از سمت شهرک صهیونیست نشین «زرعیت» در شمال فلسطین اشغالی را نقض کرده است.

براساس این بیانیه، پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی پیش از نشانده شدن توسط نیروهای حزب الله حدود هفت کیلومتر و در ارتفاع متوسط در آسمان لبنان درحال گشت زنی بود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این است که حزب الله نتواند معادلات بازدارندگی خود را تحمیل کند و این رژیم بتواند فعالیت‌های جاسوسی خود در لبنان را ادامه دهد اما از سوی دیگر ترس آن را دارد که در کمین حزب الله بیفتد.

حزب الله لبنان توانسته معادله جدیدی در نبرد هوایی ترسیم کند که توانایی رژیم صهیونیستی در نفوذ به حریم هوایی لبنان را مهار می‌کند و خود سران امنیتی و نظامی اسرائیلی به این مساله اعتراف کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha