حدیقی: رقبای ایران در شیرجه قهرمانان جهان و المپیک هستند/ رسیدن به فینال بهترین نتیجه است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته شیرجه درباره رقابت نمایندگان کشورمان در بازی‌های آسیایی گفت: رقابت سختی در این مسابقات خواهیم داشت، زیرا حریفان ما در سطح آسیا نیستند بلکه باید با برترین‌های المپیک و جهان رقابت کنیم.

امید حدیقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص نتیجه برگزاری المپیاد ورزشی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه هر استانی که می‌خواست در این مسابقات شرکت کند باید ۳ شیرجه‌رو در هر رده سنی اعزام می‌کرد. از ۷ استان حدود ۴۰ نفر به رقابت پرداختند که تهران، آذربایجان شرقی، مرکزی، قزوین، قم، خراسان رضوی و فارس استان‌های حاضر در این المپیاد بودند. تعداد استان‌های شرکت کننده از پارسال بیشتر و کیفیت رقابت به گفته همه متخصصان، بیشتر از قبل شده بود. استعدادهای برتر تقریبا مثل سال گذشته بود و نتایج طبق پیش‌بینی‌هایی که داشتیم، بود.

وی با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری در این رشته عنوان کرد: واردات تجهیزات این رشته، نیازمند بودجه مناسب است و ما فقط می‌توانیم به مدیران بالادستی‌ نیازمندی‌ها را اعلام کنیم. به طور قطع ادامه کارها را پیگیری نیز می‌کنیم اما اینکه مسائل عملی شود و واردات نیز انجام شود، بر عهده ما نیست. با وضعیتی فعلی فکر نمی‌کنم بتوانیم تغییری ایجاد کنیم و سخت‌افزار جدیدی وارد کنیم.

حدیقی: رقبای ایران در شیرجه قهرمانان جهان و المپیک هستند/ رسیدن به فینال بهترین نتیجه است

رئیس کمیته شیرجه در مورد ورزشکار اعزامی این رشته به بازی‌های آسیایی گفت: سام واژیر، پدیده شیرجه ایران، مدتی قبل کمی مصدومیت پیدا کرد و خوشبختانه الان خوب شده است. در المپیاد استعدادهای ورزشی اول شد اما حرکات اصلی خودش را انجام نداد. محمد مقدسی رقیب سرسخت و پر تلاش سام است که روند تمرینی خوبی را در پیش گرفته و باید ببینیم تا روز مسابقه کدام یک شرایط بهتر و آمادگی بیشتری خواهند داشت. چند وقت دیگر یک مسابقه انتخابی برگزار می‌کنیم تا نفر اعزامی به هانگژو مشخص شود.

وی با تاکید بر کار سخت ایران در بازی‌های آسیایی، نتیجه ایران را اینطور پیش‌بینی کرد: اگر می‌توانستیم یک ورزشکار دیگر را نیز اعزام کنیم، قطعا بین ۵ یا ۶ کشور برتر قرار می‌گرفتیم اما حالا با وجود تدارکات ضعیف و حریفان قدرتمند فکر نمی‌کنم بتوانیم جایگاه خیلی بالایی کسب کنیم. حریفان ما در رشته شیرجه تنها در سطح آسیا نیستند بلکه با کشورهایی مثل مالزی و کره شمالی که برترین‌های المپیک هستند و یا مثل چین که در دنیا اول است، باید رقابت کنیم. با توجه به این که تدارکات و مسابقات بین‌المللی نداشتیم، اگر بتوانیم جزو فینالیست‌ها باشیم یعنی بهترین نتیجه ممکن را کسب کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha