معاون استاندار اردبیل: دانشجویان فعال سیاسی و اجتماعی مدیران آینده خواهند بود

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اغلب مدیران فعلی را جوانان فعال سیاسی و اجتماعی دهه‌های قبل تشکیل داده‌اند و دانشجویان فعال امروز نیز عمده مناصب مدیریتی آینده را بر عهده خواهند داشت و باید از هم‌اکنون با حفظ هدف و جهت از تاثیرات مخرب فضای مجازی مراقبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا قاسمیان روز چهارشنبه در آیین آغاز دوره توانمندسازی دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موسوم به طرح "حامیم" در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: انسان‌های موثر قبلا تاثیرات خوب و موثری دریافت کرده‌اند و لازمه یک مدیر متعهد و توانمند برای آینده کشور داشتن جسم، روح، ایمان و مغز سالم و قوی است.

وی ادامه داد: دانشجویان متعهد در این دوره آموزشی و توانمندسازی باید روابط خوب و تاثیرگذاری نسبت به هم داشته باشند و آموزه‌های لازم را یادداشت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: در فضای مجازی با مقوله خلط مطلب و مخاطب مواجه هستیم و به عبارت دیگر همه محتواهایی که ممکن است به نفع ما نباشد نیز قابل دسترسی است؛ بنابراین باید مراقب آسیب‌های آن فضا باشیم تا بدون هدف و برنامه تحت تاثیر قرار نگیریم.

وی با تاکید بر لزوم هدف داشتن در زندگی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما را جهت‌دار کرد و شعار مرگ بر آمریکا به‌منزله مرگ بر نگاه از بالا و نفی غارت کشورهاست و حضور ایران در سوریه نیز با هدف نفی غارت آن کشور است ، در حالی که آمریکا دقیقا برای غارت سوریه در آن حضور یافته است.

قاسمیان گفت: حجاب نیز نماد قیام علیه نظام به اصطلاح گله‌داری جهانی به سرکردگی آمریکاست و دانشجویان فعال سیاسی و اجتماعی که مدیران آینده خواهند بود باید از تاثیرات مخرب القائات دشمن مراقبت کنند تا هدف و جهت خود را همچنان پیش رو داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل همچنین از دانشجویان این استان خواست اگر مساله غیرقابل حلی پیش رو دارند، موضوع را به کمیسیون دانشجویی استانداری موکول کنند تا بررسی شده و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل هم در این برنامه اظهار کرد: دوره آموزشی توانمندسازی دانشجویان فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این استان از امروز ۲۵ مرداد تا ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و دانشجویان در قالب این طرح از استادان ملی و استانی بهره‌مند می‌شوند.

وی مخاطبان طرح حامیم را دانشجویان انقلابی، کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری دانشگاه‌ها، اعضای کانون‌های فرهنگی و مذهبی، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، هیات‌های دانشجویی و فعالان رسانه‌ای دانست و گفت: حامیم در مرحله نخست دانشگاهی با پیش‌بینی ۷۰۰ نفر سهمیه، مرحله دوم استانی با اختصاص ۲۳۵ سهمیه برای استان اردبیل و مرحله سوم یا کشوری با معرفی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان نخبه به تهران برگزار خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل ادامه داد: استقبال دانشجویان استان اردبیل از این طرح زیاد است و هم‌اکنون نام نویسی‌ها به ۲۷۶ نفر رسیده است و از ثبت نام مازاد بر سهمیه استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین گفت: این دوره آموزشی و مهارتی زمینه‌ساز تربیت مدیران آینده کشور است که در استان اردبیل نیز در این دانشگاه برگزار می‌شود ، فرزندان ایران اسلامی به نقطه‌ای از علم و فناوری رسیده‌اند که دشمن نمی‌تواند جسارتی به مرزهای ما داشته باشد.

دکتر اسماعیل چمنی افزود: با وجود اینکه در اطراف و اکناب کشور ما فجایع و خونریزی‌هایی روی می‌دهد اما نظام ما با درایت و امنیت کامل به حرکت بالنده خود ادامه می‌دهد و اقتدار و امنیت ما حاصل خون با برکت شهدا و درایت و بصیرت جوانان و آینده‌سازانی همچون دانشجویان متعهد است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha