استاندار اردبیل: جریان‌سازی فعالیت‌های فناورانه در دانشگاه‌ها  یک ضرورت است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: فرهنگ‌ سازی و جریان‌ سازی فعالیت‌های علمی، فرهنگی و فناورانه در دانشگاه‌های استان ضرورت دارد و برگزاری جشنواره‌های دانشجویی برای ارتقای فکری و فنی دانشجویان باید در دستور کار متولیان امر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه جشنواره حرکت در دانشگاه محقق اردبیلی ، دوران دانشجویی و جوانی را دوران شکوفایی استعدادها دانست و افزود: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه محقق اردبیلی، زمینه فعالیت دانشجویان نوآور و فناور در این مرکز علمی فراهم است.

او ادامه داد: ایده‌ها و طرح‌های فناورانه دانشجویان همه دانشگاه های استان، مورد حمایت دولت است و از این خلاقیت‌ها و ابتکارات دانشجویان و استادان در راستای توسعه بخش‌های مختلف استان اردبیل استقبال می‌کنیم.

دکتر اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جشنواره حرکت، همه ساله در ۲ مرحله دانشگاهی و کشوری در حوزه انجمن‌های علمی و فعالیت علمی و فرهنگی دانشجویان برگزار می‌شود، گفت: امسال مرحله دانشگاهی این جشنواره به صورت دانشکده‌ای در ۹ دانشکده دانشگاه محقق اردبیلی به صورت مستقل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در دوره‌های گذشته جشنواره حرکت، خوش درخشیده و مقام‌های متعددی را در بخش‌های مختلف این جشنواره کسب کرده است و با تلاش دانشجویان و همت مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی، این مرکز علمی چندین سال به عنوان دانشگاه برتر در این جشنواره انتخاب شده است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha