دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی اردبیل با اجرای طرح "حامیم" معرفی می‌شوند

اردبیل - ایرنا - رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: طرح "حامیم" با هدف توانمندی‌سازی حلقه‌های میانی و دانشجویان فعال سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌های این استان از ۲۵ مرداد تا ۳۱ شهریورماه برگزار و منتخبان به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی روز دوشنبه در نشست خبری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: طرح حامیم در راستای توجه به نقش محوری حلقه‌های میانی و دانشجویان انقلابی و جهادی در تبیین مسائل و خدمات نظام اجرا می‌شود و در سطح کشور مشارکت ۱۵ هزار دانشجو در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای طرح حامیم را تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، آماده‌سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد ذکر کرد.

او مخاطبان این طرح را دانشجویان انقلابی، کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری دانشگاه‌ها، اعضای کانون‌های فرهنگی و مذهبی، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، هیات‌های دانشجویی و فعالان رسانه‌ای دانست و گفت: حامیم در مرحله نخست دانشگاهی با پیش‌بینی ۷۰۰ نفر سهمیه، مرحله دوم استانی با اختصاص ۲۳۵ سهمیه برای استان اردبیل و مرحله سوم یا کشوری با معرفی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان نخبه به تهران برگزار خواهد شد.

حسنی ادامه داد: استقبال دانشجویان استان اردبیل از این طرح زیاد است و هم‌اکنون نام نویسی‌ها به ۲۷۶ نفر رسیده است.

وی افزود: طرح حامیم در زمان یاد شده در دانشگاه محقق اردبیلی با برنامه‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و فوق برنامه‌ها اجرا خواهد شد و از جزئیات برنامه‌ها می‌توان به درس همرزمان امام حسین (ع) و ولایت‌شناسی، تاریخ صدر اسلام، تاریخ و فرهنگ تمدن اسلامی، تبلیغ و اثرگذاری اجتماعی، مناظره، پاسخگویی و تبلیغ در فضای مجازی، تولید محتوای رسانه ای، ازدواج ، معنویت ، تکنیک‌های شاد زیستن ، تورهای بازدید و کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ نخبه دانشگاهی که برای مرحله نهایی و کشوری معرفی خواهند شد، دوره‌ای به مدت یک هفته را در مشهد مقدس سپری خواهند کرد و نیاز به تبیین مبانی دینی و انقلابی در کشور با توجه به فضاسازی‌های دشمن، زیاد است و همه ما وظیفه تبیین را بر عهده داریم و خبرنگاران نیز در این رابطه رسالت بزرگی بر دوش دارند.

دشمن از نقش آیت‌الله خامنه ای در رهبری امت اسلامی آگاه است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را توفیق الهی دانست و گفت: امروزه در برخی نقاط جهان، قرآن را می‌سوزانند به آن هتک حرمت می‌کنند و در کنار آن تمثال مبارک مقام معظم رهبری را نیز به آتش می‌کشند و این نشانگر این حقیقت است که دنیا می‌داند آیت‌الله خامنه‌ای پرچمدار قرآن و دیانت و اسلام در جهان است و در واقع دشمن با اسلام مبارزه می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی با مصداق قرار دادن آیاتی از قرآن افزود: نظام اسلامی در مسیر روشن و درست در حال حرکت است و خدا در قرآن وعده یاری به پیروان راستینش داده است و هرگز در وعده و نصرت الهی تخلف و خلف وعده راه نخواهد یافت.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha