دانشگاه محقق اردبیلی انجمن‌های علمی را به کارآفرینی فراخواند

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از انجمن‌های علمی دانشگاه خواست با توجه به سابقه فعالیت‌های ارزشمند طی سال‌های اخیر، در زمینه مهارت آموزی، کارآفرینی و ایجاد شغل در رشته‌های تحصیلی خود فعال باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل چمنی روز سه شنبه در نشست با استادان مشاور انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی در این مرکز علمی اظهار کرد: با توجه به ایجاد وقفه در برخی فعالیت‌های دانشجویی در دوره شیوع کرونا، انجمن‌های علمی باید به مسیر و رسالت اصلی خود برگردند و هیات رئیسه دانشگاه به صورت همه جانبه از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حمایت می‌کند.

وی افزود: باید به سمت علوم نوین، هوش مصنوعی و رباتیک که با دنیا ارتباط برقرار می‌کند حرکت کنیم و با توجه به اهمیت فعالیت انجمن‌های علمی در حوزه پژوهش و فناوری، از استادان مشاور به عنوان پدران معنوی دانشجویان انتظار می‌رود به صورت همه جانبه کمک حال دانشجویان باشند تا شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش دانشگاه در سطح ملی و بین المللی باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشی دانشگاه با نیروی انتظامی استان اردبیل نیز گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با ماموریت‌های فراجا همکاری خواهد کرد.

سرهنگ جواد تقوی فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز گفت: این تفاهم نامه به منظور بهره برداری مناسب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی کاربردی و منطبق بر نیازهای سازمانی منعقد شد.

تقوی از حمایت نیروی انتظامی استان از طرح‌های تحقیقاتی کسر خدمت دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و تصریح کرد: در قالب این تفاهم نامه از ظرفیت دانشگاه محقق اردبیلی برای ارتقای کیفی نشریه علمی فرماندهی انتظامی استان بهره مند خواهیم شد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی هم با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه در بخش فرهنگی فعال هستند، گفت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت اساتید در بخش‌های اساتید مشاور انجمن‌های علمی، اساتید مشاور فرهنگی دانشکده‌ها و هیات نظارت بر نشریات و انجمن‌های علمی بهره مند هستیم.

وی انجمن علمی را برای دانشجویان همانند پژوهش برای اساتید عنوان کرد و افزود: از فعالیت‌های ارزشمند، فاخر و سودمند انجمن‌های علمی استقبال می‌کنیم و هیچگونه مشکل مالی برای این فعالیت‌ها وجود ندارد و بودجه انجمن‌ها بر حسب فعالیت علمی هر دانشکده تخصیص می‌یابد.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز از بازدید از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان با همکاری انجمن‌های علمی طی هفته پژوهش و فناوری خبر داد و افزود: به منظور ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان، همزمان با روز جوان در اسفندماه جشنواره دانشجویی پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha