۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85196993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: زنجیره صنعت چوب در استان ایجاد می‌شود

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد زنجیره صنعت چوب در استان گفت: این زنجیره بستر بسیار خوبی برای تولید محصولات چوبی و ایجاد اشتغال در استان است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب شنبه در نشست بررسی طرح زراعت چوب در خوزستان در محل استانداری بیان کرد: در این زنجیره در نظر داریم که فرآیند تولید چوب تا ساخت محصولات چوبی از جمله مبلمان در درون استان انجام شود.

وی گفت: در این طرح از کارخانه‌های فعال در صنعت چوب نیز کمک‌گرفته شده و طرح ها و نمونه‌های مختلفی برای کشت چوب در استان بررسی شده است.

وی با اشاره به آغاز طرح زراعت چوب در استان گفت: ۳۰۰هزار هکتار زمین در استان به مدت پنج سال برای زراعت چوب در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان‌گفت: اجرای طرح زراعت چوب با محوریت دانشگاه کشاورزی رامین و با همکاری دستگاه‌هایی همچون اداره کل منابع طبیعی و مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

حسینی محراب تاکید کرد: این جریان با کمک فارغ التحصیلان دانشگاهی، روستاییان و افرادی که در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند و به ویژه صنعتگران انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کار زراعت‌چوب در اهواز و شهرستان هایی که قابلیت اجرای این طرح را دارند انجام می‌شود افزود: اجرای این طرح در ایجاد کمربند سبز اهواز و توسعه فضای سبز استان نیز اثرگذار است.

به گزارش ایرنا، طبق گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان، طرح زراعت چوب در شهرستان‌هایی همچون باوی، کرخه، اهواز و مناطقی از استان که دارای رودخانه و آب کافی هستند اجرا می‌شود.

توسعه صنعت ام دی اف در استان نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha