۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85490190
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کسب و کار کشت درخت اکالیپتوس با محوریت مردم در خوزستان رو به رشد است

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح زراعت چوب گفت: گروه‌های مختلف مردم از جمله تشکل‌ها و تعاونی‌های خوزستان خواستار کشت اکالیپتوس در ۱۲۹ هزار هکتار از زمین‌های استان شدند که از این میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار به مرحله امضای قرارداد رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب روز یکشنبه در نشست زراعت چوب در استانداری خوزستان؛ صیانت از هوای پاک برای استفاده آیندگان را ضروری دانست و گفت: طرح زراعت چوب به دلیل وجود آلایندگی صنایع پتروشیمی، نفت و منابع دیگر به صورت جدی در استان پیگیری می‌شود.

استاندار خوزستان اظهارکرد: کشت اکالیپتوس به عنوان زراعت چوب یکی از مطالعاتی که توسط مراکز علمی و تحقیقاتی استان تایید شده و قرار است این گونه در ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع کاشته شود.

استاندار: کسب و کار کشت درخت اکالیپتوس با محوریت مردم در خوزستان رو به رشد است

حسینی‌محراب با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای این طرح در خوزستان تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق، منابع طبیعی و دیگر ارگان‌ها موانع زراعت چوب در استان برداشته شود.

استاندار خوزستان گفت: گروه‌های مختلف مردم از جمله تشکلها و تعاونی‌ها خواستار کشت اکالیپتوس در ۱۲۹ هزار هکتار از زمین‌های استان هستند که از این میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار به مرحله قرارداد رسیده است.

حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت چوب اکالیپتوس در صنایع مختلف کاغذ سازی و ام دی اف قراردادهایی امضا شده که حرکتی رو به رشد است.

وی گفت: طبق آماری که راستی‌آزمایی شده بیش از هفت هزار هکتار از زمین‌های خوزستان به زراعت چوب اختصاص یافته است و کشت انجام شده است که در چهار سال آینده چوب فراوانی برای صنایع تولید خواهد کرد.

حسینی‌محراب به تولید ۳۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نهالستان‌های خوزستان اشاره کرد و افزود: از این میزان ۱۲ میلیون درخت اکالیپتوس در عرصه‌های مختلف کشت شده که می‌تواند گام بزرگی در راستای ایجاد هوای سالم باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسوولیت‌های اجتماعی دستگاه‌هایی مانند نفت، پتروشیمی، نیشکر و دیگر صنایع برای دفع آلودگی‌ها بسیار سنگین است و باید وارد میدان شوند.

وی اظهارکرد: طی قراردادی که با نفت و پتروشیمی بسته شده قرار است هر یک ۲۰ میلیون درخت تهیه و برای کشت آماده کنند.

حسینی‌محراب به تامین آب برای زراعت چوب اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بین سازمان آب و برق و منابع طبیعی کشور بسته شده و امیدواریم تامین آب جهش خوبی در کشت اکالیپتوس و زراعت چوب به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha