۲۵۴ دانشجو در طرح حامیم دانشگاه‌های استان کرمانشاه شرکت می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- دبیر اجرای طرح حامیم دانشگاه‌های استان کرمانشاه از ثبت نام سامانه‌ای ۲۵۴ دانشجو فعال فرهنگی سیاسی، اجتماعی دانشگاه های استان کرمانشاه برای شرکت در طرح حامیم ۲ خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از ۲۰ مرداد ماه به مدت یک هفته در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «علی محبی» روز سه‌شنبه در نشست خبری که در سرسرای جلسات دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، افزود: همه تشکل های فعال دانشجویی دغدغه مند دانشگاه های استان در این طرح شرکت کردند و از این تعداد شرکت کننده، ۱۱۴ دانشجو پسر و ۱۴۰ دانشجو دختر است.

وی در ادامه از رشد ۷۰ درصدی ثبت نام کنندگان شرکت در طرح حامیم ۲ استان نسبت به سال گذشته که ۱۴۷ شرکت کننده بود خبر داد و آن را نشان از استقبال خوب دانشجویان تشکل های فعال سیاسی، فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها استان از این طرح عنوان کرد.

حجت الاسلام محبی توضیح داد: طرح "حامیم" مخفف حلقه های میانی تشکل های فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در سطح دانشگاه ها است که در چند استان کشور از جمله کرمانشاه توسط دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اجرا می شود.

وی اجرای طرح حامیم را در راستای توجه به نقش جوانان متعهد انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری دانست که برای ایجاد بستر تمدن اسلامی در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی باید وارد میدان شوند و جریان امور به دست بگیرند.

دبیر اجرای طرح حامیم ۲ دانشگاه های استان کرمانشاه گفت: در طرح حامیم، چالش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی توسط شرکت کنندگان در قالب گروه ها و کارگاه واکاوی و برای آنها راهکار و ایده ارایه می شود.

حجت الاسلام محبی جریان سازی در سطح دانشگاه ها با بیان حقایق رویدادها فرهنگی، اجتماعی را از مهم ترین اهداف اجرای طرح حامیم اعلام کرد و افزود: در این طرح صفر تا ۱۰۰ مشکلات از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد، سپس برای آنها راهکار حل مشکل ارایه می شود.

وی در ادامه بازخوانی نگاه رهبری به مباحث انقلاب اسلامی ، مسائل و مشکلات کشور و جامعه ؛ کمک به مهارت افزایی دانشجویان در راستای جریان شناسی و دشمن شناسی را جمله دیگر اهداف این طرح در سطح دانشگاه ها عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha