دبیرکل فدراسیون تنیس: بالا بودن اجاره زمین‌، فرایند کشف استعداد را دشوار کرده است

گرگان - ایرنا - دبیرکل فدراسیون تنیس گفت: بالا بودن هزینه‌ اجاره زمین‌های تنیس باعث شده تا این فدراسیون از برنامه خود برای کشف و شناسایی استعدادها دور بماند.

شاهرخ کشاورز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: تنیس احتیاج به سخت‌افزار دارد و مهمترین آن زمین است، اما همه زمین‌های تنیس کشور در اختیار بخش خصوصی است.

وی یادآور شد: در برخی استان‌ها، ادارات کل ورزش و جوانان چند زمین تمرین در اختیار هیات‌ها قرار داده‌اند اما کافی نیست.

وی بیان کرد: از حدود ۱.۵ سال قبل توانستیم احتیاجات فدراسیون برای برگزاری مسابقات داخلی و بین‌المللی و برگزاری اردوهای ملی را با همکاری بخش خصوصی برطرف کنیم و این تعامل و همکاری بخش خصوصی و وزارت ورزش باعث شد بعد از هشت سال میزبان مسابقات تنیس تور جهانی در ایران باشیم.

کشاورز افزود: رقابتی شدن واگذاری زمین‌های تنیس به بخش خصوصی باعث شده تا در مزایده قیمت‌ها افزایش یابد و همین افزایش قیمت‌ها، سبب افزایش قیمت اجاره برای ورزشکاران می‌شود که این زنجیره به هم پیوسته تکمیل فرایند شناسایی استعدادها را دچار مشکل می‌کند.

کشاورز در خصوص قیمت زیاد لوازم این رشته همچون توپ و راکت و راهکار فدراسیون برای حل این مشکل، خاطرنشان کرد: بخشی از امکانات موجود فدراسیون مربوط به حوزه تجهیزات است که در حد امکانات موجود آن را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد که در این بخش محدودیت‌های زیادی داریم، زیرا اگر بخواهیم به همه ورزشکاران و فعالین این رشته تنها توپ قرار دهیم، احتیاج به ۶ هزار جعبه توپ به ارزش هر جعبه ۸۰ میلیون ریال داریم که سرجمع همین یک کالا، اعتبار کلانی نیاز دارد که فدراسیون و وزرات ورزش و جوانان با اعتبارات موجود در تامین این میزان اعتبار، مشکل خواهند داشت.

وی یادآور شد: برای حل مشکلات این رشته در خصوص زمین، راکت، توپ و سایر موارد، بخش خصوصی یا دولتی هر یک به تنهایی نمی‌توانند، از عهده آن برآیند که با توجه به این مساله نیاز است این ۲ بخش در کنار هم و با ایجاد هم‌افزایی بتوانند اتفاقات خوبی در این رشته را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در بخش استعدادیابی و برگزاری مسابقات استعدادهای برتر، مسابقات این رشته شهریور ماه سال جاری به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد و از هر استان چهار تنیسور دختر و چهار تنیسور پسر اعزام خواهند شد که برای استفاده بهینه از این فرصت، برای هر لحظه حضور ورزشکاران برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم استعدادهای واقعی را شناسایی کنیم، زیرا کشف حداقل ۲ استعداد و رشد و پرورش آنان، تنیس ایران را برای ۱۰ سال متوالی تضمین می‌کند.

دبیرکل فدراسیون تنیس در خصوص ایجاد آکادمی‌های مربوط به این رشته در استان‌های مختلف گفت: ایجاد آکادمی موضوع تازه‌ای نیست و از سالیان قبل در فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و حتی سازمان تربیت بدنی وقت، مطرح بوده، اما در واقع این موضوع در گیر و دار اداری مانده و همچنان در حال بررسی است.

وی در خصوص برنامه‌های فدراسیون تا پایان سال جاری یادآور شد: مدت ۲ سال است که هیچ روز و هفته خالی در برنامه‌های فدراسیون وجود ندارد و ما برنامه‌های گذشته را به سمت افزایش کیفیت آنها بردیم، بطوری که مسابقات تور جهانی را با افزایش چهار هفته‌ای جایگزین جایزه بزرگ کردیم و همین برنامه‌ریزی‌ها باعث شد تا ورزشکاران ما پس از نیم قرن در جدول مسابقات جام «دیویس» از سبد سه وارد سبد ۲ شوند.

وی تصریح کرد: این ارتقا موجب شده تا در ماه‌های آتی شاهد حضور تنیسورهای مطرح جهان برای حضور در مسابقات جام دیویس به ایران بیایند و مردم و ورزشکاران و علاقمندان به این رشته، بازی‌های آنان را از نزدیک مشاهده کنند.

کشاورز یادآور شد: از آنجایی که یکی از سیاست‌های اصلی ما در مجموعه فدراسیون تمرکززدایی برنامه‌هاست که تا حدی انجام دادیم و باعث شده تا ملی‌پوشان، داوران و مربیان بین‌المللی از استان‌های مختلف داشته باشیم، این موضوع را در مسابقات جام دیویس نیز ادامه خواهیم داد و تلاش داریم تا مسابقات در اقصی نقاط کشور برگزار شود.

دبیرکل فدراسیون تنیس در خصوص حضور بانوان ایرانی در مسابقات رسمی برون مرزی گفت: حدود ۱۹ سال قبل پوشش بانوان تنیسور ایران مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفت و حضور مستمر بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات رسمی باعث شد تا امروز شاهد حضور «مشکات‌الزهرا صفی» به عنوان بانوی جوان ایرانی در بین ۱۰۰ تنیسور برتر جهان و حضور در مسابقات هم سطح رقابت‌های جام دیویس مردان باشیم و این ورزشکار تا این لحظه تنها بانوی تنیسور ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha