مطالباتی که فعالان فضای مجازی از راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پیگیری کردند
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- تعدادی از فعالان فضای مجازی تحت عنوان مطالبه‌گران چهارمحال و بختیاری پیگیر روند اجرایی طرح‌های مرتبط با راه و شهرسازی استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شامگاه دوشنبه در نشست تعدادی از فعالان فضای مجازی با عنوان مطالبه‌گران چهارمحال و بختیاری با مدیرکل راه و شهرسازی استان وضعیت طرح‌های مختلف این حوزه بررسی و به پرسش‌های مطالبه‌گران در این خصوص پاسخ داده شد.

یک فعال حوزه شبکه‌های اجتماعی استان در این نشست گفت: تسریع در تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان است.

سید جواد هاشمی دهکردی تاکید کرد: از مسوولان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و سایر مدیران مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در استان انتظار می‌رود با تسریع میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه، زمان واگذاری واحدهای مسکونی متقاضیان واجد شرایط را اطلاع‌رسانی کنند.

فعال دیگر حوزه فضای مجازی نیز گفت: روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری اعلام شود.

اشکان نوری‌زاده دهکردی تصریح کرد: در روند اطلاع‌رسانی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری، اطلاعات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن مربوط به دولت قبل هم مشخص شود.

فعال دیگر حوزه شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: هدایت توسعه شهرکرد به سمت‌وسوی شمال شهر و ارتفاعات هزینه‌های مازاد فراوانی به مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

بهروز محمدپور دهکردی تاکید کرد: وضعیت تحویل محله منظریه شهرکرد به شهرداری که در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری مصوب و قرار شد اداره‌کل راه و شهرسازی استان در ازای این اقدام ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری بپردازد، برای شهروندان شفاف‌سازی شود.

وی افزود: اداره‌ کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری سهم ۱۰ درصد شهرداری‌ها از محل فروش و واگذاری زمین‌های دولتی را اختصاص دهد.

محمدپور تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری زمان قطعی تعیین‌تکلیف نهایی بازنگری طرح جامع شهرکرد و روند پیگیری احداث پروژه زیرگذر در سه‌راهی شهرک صنعتی مرکز چهارمحال و بختیاری با هدف کنترل ترافیک و کاهش تصادفات را اطلاع‌رسانی کند.

فعال دیگر شبکه‌های اجتماعی استان نیز گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری وضعیت گرانی قیمت زمین و اجاره‌بهای مسکن در مرکز استان به‌عنوان یک خواسته عمومی را پیگیری کنترل کند.

هومن کوهی‌فایق دهکردی تاکید کرد: اداره‌ کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نباید با استناد به برخی قیمت‌های گران کارشناسان ، نسبت به فروش زمین با قیمت‌های بالا اقدام کند.

فعال دیگر فضای مجازی از شهرستان کوهرنگ نیز گفت: تکمیل و بهره‌برداری سالن یک‌هزار و ۲۰۰ نفره چلگرد پس از ۱۶ سال از خواسته‌های مردم کوهرنگ است.

حسن غیبی حاجیور تصریح کرد: سالن تیراندازی چلگرد در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده اما هنوز تجهیز و بهره‌برداری نشده و در اختیار ورزشکاران قرار نگرفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل هونی شهرستان کوهرنگ در ۲ سال گذشته با برنامه زمان‌بندی ۳۶ ماهه یادآور شد: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این تونل کُند است و تسریع در روند اجرایی آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم منطقه از مسوولان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود.

صاحب امتیاز و مدیر مسوول ماهنامه «فراز» چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کنترل و رفع مساله گرانی اجاره‌بهای مسکن از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان استان به‌ویژه در شهرکرد است.

زینب رحیمی تاکید کرد: این اداره‌کل با واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی در شهرهای دارای زمین ملی استان نسبت به تسریع در روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن کمک کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون توسعه آپارتمان‌نشینی در بسیاری مناطق چهارمحال و بختیاری با استقبال مردم مواجه نیست.

فعال دیگر حوزه شبکه اجتماعی شهرستان بن نیز گفت: مسوولان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی در این شهرستان را در دستور کار قرار دهند.

روح‌الله آذری بنی تصریح کرد: این اقدام به‌ویژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری باعث رونق ساخت و ساز در حوزه مسکن خواهد شد.

فعال شبکه‌های اجتماعی از شهرستان سامان نیز گفت: با توجه به وضعیت و ظرفیت خاص این شهرستان در بخش گردشگری، ارتقای محورهای ارتباطی و سایر زیرساخت‌های جاده‌ای ضروری است.

سید حسن موسوی تاکید کرد: هم‌اکنون خسارت‌های ناشی از تصادف‌های جاده‌ای در محورهای ارتباطی شهرستان سامان بالا است و باید نسبت به اجرای طرح‌هایی برای کاهش تلفات مالی و جانی در این حوزه اقدام کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود مسوولان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای چهار خطه شدن جاده‌های اصلی شهرستان سامان و اولویت‌بندی در ساخت، تکمیل و بهره‌برداری محورهای ارتباطی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه اقدام کنند.

تکمیل طرح‌های حوزه راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت قبل ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای کشور هدف‌گذاری و از این تعداد سهم استان چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرهای دارای زمین ملی اعلام شد.

حسینعلی مقصودی تاکید کرد: در آن مقطع ساخت یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در محله منظریه شهرکرد و ۳۰۰ واحد مسکونی در محله الهیه بروجن آغاز شد و پروژه‌ای در سایر شهرهای چهارمحال و بختیاری آغاز نشد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور افزود: برای این طرح ۹۰ هزار متقاضی در چهارمحال و بختیاری نام‌نویسی کردند که از این تعداد تاکنون ۲۳ هزار نفر تأیید نهایی و برای ۱۸ هزار متقاضی افتتاح حساب شده است.

مقصودی تصریح کرد: عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای دارای بیش از ۵۰ متقاضی در چهارمحال و بختیاری پس از تامین زمین مورد نیاز آغاز شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۴۸۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تاکنون زمین مورد نیاز برای ۲۶ هزار واحد مسکونی در استان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سهمیه این استان برای ساخت مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده و خودمالکی ۵۳ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هم‌اکنون در هیچ‌کدام از شهرهایی چهارمحال و بختیاری ظرفیت واگذاری زمین تک‌واحدی وجود ندارد.

مقصودی به اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل جاده باباحیدر به چلگرد اشاره و تاکید کرد: تا ۲ ماه آینده تمامی سهم ۱۰ درصدی شهرداری شهرکرد از محل فروش زمین‌های دولتی تامین و واگذار می‌شود.

وی اجرای ۷۰ درصد طرح‌های بازآفرینی شهری در چهارمحال و بختیاری را مختص شهرکرد دانست و افزود: پلمب برخی مشاوران املاک متخلف در دستور کار قرار گیرد.

مقصودی به تصویب ۳۴ هزار میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور به شهرکرد برای طرح‌های حوزه راه و شهرسازی استان در مدت سه سال اشاره و تصریح کرد: از این مبلغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مختص سال گذشته بود که ۱۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آن برابر ۷۱ درصد تخصیص یافت.

وی یادآور شد: برای تکمیل جاده شهرکرد به بازفت به مسجدسلیمان ۹ هزار میلیارد ریال مصوب و این طرح به‌عنوان اولویت نخست جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری و چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای جاده شهرکرد به بروجن به لردگان مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای طرح‌های استان در سال گذشته اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ کیلومتر از باند دوم جاده شهرکرد به طاقانک آماده شده است که در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرکرد در خصوص آخرین وضعیت طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته از مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار راه‌آهن استان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

مقصودی به انجام خاک‌برداری‌ها، خاک‌ریزی‌ها و ساخت پُل‌های آب‌رو طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: در این طرح ۱۵ دستگاه تونل به‌طول پنج هزار و ۲۰۰ متر طراحی و ساخت بیشتر آن‌ها انجام شده است.

وی تکمیل زیرسازی راه‌اندازی چهارمحال و بختیاری را نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: این طرح جزو پروژه‌های دارای اولویت نخست در استان به‌شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: البته قرار بود ۴۰ درصد هزینه‌های ساخت راه‌اندازی مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین شود که این مهم در میان کار محقق نشد و تمامی هزینه‌های به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های مهمی در حوزه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مانند جاده‌های سامان به قراقوش، سورشجان به سودجان شهرستان شهرکرد، باباحیدر شهرستان فارسان به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و ورودی اردل گرفته شد.

مقصودی اظهار داشت: در دولت سیزدهم سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تهاتُر نفت برای تکمیل جاده ناغان شهرستان کیار به‌سمت کارون ۴ به ایذه اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم همچنین هشت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تهاتُر نفت، سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha