کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

شهرکرد- ایرنا- تکمیل و به سرانجام رساندن برخی از طرح‌های مهم نیمه‌تمام و بر زمین مانده از سال‌های گذشته که برای مردم این استان همواره به عنوان یک مطالبه تبدیل شده بود از مهمترین اقدامات مهم یکساله گذشته دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دولت سیزدهم از ابتدای کار خود برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی بارها بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام موجود که به طرح‌هایی فرسایشی تبدیل شده بودند، تاکید ویژه‌ای داشته است و در سفرهای استانی نیز ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کرد: بنای ما در استان‌ها به سرانجام رساندن کارهای نیمه تمام است.

رها نکردن طرح‌های نیمه‌تمام، رفع عقب‌ ماندگی‌ها در به سامان رساندن طرح‌های رها شده و به چرخه تولید بازگرداندن طرح‌های راکد همواره از سیاست‌های دولت سیزدهم مطرح شده است.

در این نوشتار تلاش شده بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ جمع‌بندی شود.

۳۰ هزار میلیارد ریال عیدانه وزیر تعاون به چهارمحال و بختیاری

۱ فروردین | مردم چهارمحال و بختیاری فروردین سال ۱۴۰۲ را با سفر سه روزه سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی که با هدف پیگیری و نظارت میدانی بر امور استان و اجرای مصوبات سفر رییس جمهور انجام شده بود آغاز کردند که مهمترین رهاورد و عیدانه این سفر برای مردم این استان ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در بخش سرمایه‌گذاری و ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز برای احداث مراکز درمانی بود.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با تصویب هیات امنا مقرر شد پنج مرکز درمانی از سوی تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری احداث شود.

۱۴ اردیبهشت | آغاز طرح توسعه شهرک صنعتی هفشجان چهارمحال و بختیاری

یکی از مصوبات سفر دور نخست رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان بود که در این ارتباط عملیات اجرایی شهرک صنعتی هفشجان در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار آغاز شد.

۷ خرداد | کاهش کدورت آب شهرکرد

آب چشمه کوهرنگ در روزهای ابتدایی سال گذشته به دلایلی از جمله ریزش جداره‌های آهکی چشمه دچار کدورت شده بود که برای برطرف کردن این مشکل و تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار آب چشمه کوهرنگ به تصفیه خانه‌ای در ۱۵ کیلومتری شهرکرد منتقل شد.

برداشتن گام‌های اساسی در بخش بهداشت و درمان

۱۳ خرداد | آغاز عملیات اجرایی دانشکده پرستاری شهرستان لردگان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر دستاوردهای سال گذشته دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بود.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

موافقت اصولی احداث این واحد دانشکده در شورای عالی دانشکده علوم پزشکی کشور تصویب شد و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این واحد در محل بیمارستان لردگان در زمینی با سه هزار مترمربع و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه احداث می‌شود.

همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های خیری کلینیک فوق تخصصی آموزشی بروجن در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با بیش از ۱۰۰ میلیاردریال اعتبار و ۲ طرح بهداشتی در خانمیرزا و آلونی ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری بود.

بهره‌برداری از کلینیک تخصصی چهار طبقه با زیربنای ۲هزار و ۲۱۵ مترمربع پس از هفت سال با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌های مهم بهداشتی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته بود.

همچنین ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ نیز که از سال ۱۳۹۶ در پنج طبقه با زیربنای سه هزار و۶۰۰ مترمربع آغاز شده بود با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با بهره‌برداری از این ساختمان زمینه خدمت رسانی به ۳۵ هزار نفر جمعیت ثابت و ۶۰ هزار جمعیت عشایری فراهم می‌شود.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

۹ تیر | ۲۶ طرح دستاورد وزیر تعاون به چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۲ سفر سالجاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، ۲۶ طرح و مصوبه برای استان درنظر گرفته شد که هریک از دستگاه‌های تابعه برای اجرای این طرح‌ها اهتمام جدی به کار گرفته‌اند.

محسن مولوی به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع طرح‌های مصوب برای استان در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنج مربوط به حوزه بهداشت و درمان، چهار طرح ورزشی، پنج طرح فرهنگی و اجتماعی و ۱۰ طرح اقتصادی است.

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

۲۲ تیر | تصویب نامگذاری ۲۰ بهمن به عنوان روز چهارمحال و بختیاری، حمایت از جشنواره موسیقی زاگرس نشینان، بررسی مسائل و مشکلات و برخی عقب افتادگی‌های حوزه فرهنگی، بررسی طرح‌های نیمه تمام فرهنگی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمترین رخدادهای فرهنگی سال گذشته چهارمحال و بختیاری بود.

۲۳ مرداد | چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شد

مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، پاییز۱۴۰۲ به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

۲ شهریور | بهره‌برداری از برج پرنده‌نگری تالاب گندمان بروجن

برج پرنده‌نگری تخصصی تالاب گندمان که در زمره ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر در زمینی به مساحت ۴۸ مترمربع و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست بهره‌برداری شد.

همچنین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب شهر بلداجی چهارمحال و بختیاری با ظرفیت سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست از دیگر دستاوردهای زیست محیطی دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بود.

۲ شهریور | بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۹۵۰ طرح همزمان با هفته دولت در چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۷۳۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۲۲۰ طرح از محل اعتبارات دور نخست سفر رییس جمهور و اعتبارات استانی و ملی آغاز شد.

۷ مهر | بورسیه صنعتی ۲۵ استعداد برتر کنکور چهارمحال و بختیاری

بورسیه صنعتی ۲۵ استعداد برتر و نخبه کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری با مشارکت بنیاد نخبگان و صنایع برتر برای نخستین بار از مهمترین دستاوردهای سال گذشته دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بود.

جذب ۵۰ نخبه در دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و تحقق ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات علمی سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری از دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش علم و فناوری بود.

۷ آبان | بازگشت ۹۶ معدن غیرفعال چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۶ معدن و محدوده معدنی که در سال‌های گذشته پروانه بهره‌برداری دریافت کردند اما فعال نشده و یا در ادامه راکد مانده بود آماده واگذاری به متقاضیان جدید شد تا به چرخه تولید بازگردند.

۱۳آبان | آماده شدن بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ۱۵ منطقه گردشگری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی طرح‌های گردشگری باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ۱۵ منطقه گردشگری در چهارمحال و بختیاری آماده شد.

۲۰ آبان | تحقق ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات علمی سفر رییس جمهور

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب برای پارک علم و فناوری در دور اول سفر رییس‌جمهور به استان ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب شد.

اسماعیل پیرعلی افزود: سهم پارک علم و فناوری از مصوبات سفر رییس‌جهور به استان اجرای سه طرح بود که تاکنون نیمی از این مصوبات اجرا شده و چنانچه اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز اختصاص یابد میزان پیشرفت مصوبات به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

۲۳ آبان | جذب ۹ همت از اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۱ چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷۶ درصد اعتبارات سفر اول رییس‌جمهور که برای سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته بود، جذب شد، گفت: ۹ همت از اعتبارات سفر، اعتبارات تملک‌ دارایی سرمایه‌ای و هزینه‌ای ملی و استانی که جزو تعهدات سال ۱۴۰۱ بوده است در استان جذب شد.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

سفری امید بخش

دومین سفر رییس جمهور و تعدادی از وزیران به چهارمحال و بختیاری در قالب نهمین سفر استانی دولت ۲۵ آبان سال ۱۴۰۲ انجام شد و در این سفر امیدبخش تعدادی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ طرح‌هایی که برخی از آن‌ها پس از سال‌ها توقف با همت دولت‌مردان دولت سیزدهم در استان به عنوان یک مطالبه به حق مورد بهره‌برداری قرار گرفت و شیرینی را برای مردم به همراه داشت.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

۲۵ آبانماه | بهره‌برداری از ۱۵ طرح برق‌آبی

همزمان با دومین سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۵ طرح در بخش آب‌رسانی و برق‌رسانی با ۲۷۰هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ مهمترین ویژگی این طرح‌ها از نظر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از بالادست تا نقطه نهایی آن‌ها از جمله احداث سد، اجرای خطوط انتقال، شبکه تصفیه‌خانه، ایستگاه پمپاژ و تصفیه فاضلاب به بهره‌برداری رسید.

هر چند چهارمحال و بختیاری زمانی از استان‌های پرآب کشور به حساب می‌آمد اما خشکسالی‌های ۲ دهه اخیر موجب کاهش شدید سفره‌های زیرزمینی و بروز مشکلاتی در خصوص تامین پایدار آب آشامیدنی در استان شده بود که به سرانجام رساندن طرح تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان (بن – بروجن) پس از ۱۵ سال و انجام فرایند آبگیری سد باباحیدر پس از ۱۴ سال از جمله طرح‌های نیمه کاره و یکی از مطالبه‌های به حق مردم چهارمحال و بختیاری بود.

رییس دولت سیزدهم در سفر دور نخست خود به چهارمحال و بختیاری وعده تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری را داده بود که این وعده پس از ۱۷ ماه محقق شد ، برنامه‌ریزی شده تا طرح‌های آب‌رسانی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری تا پایان سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری شود که اعتباراتی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

رفع تشنگی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری

با توجه به خشکسالی‌های سال‌های گذشته و تاثیر این پدیده بر منابع آب‌های زیرزمینی امکان تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری از دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی به خصوص دشت شهرکرد، فرادنبه بروجن و سفید دشت با مشکل مواجه شد؛ برای رفع این مشکل طرح مطالعه تامین آب آشامیدنی از روان‌آب‌های موجود در استان از سال ۸۵ کلید خورد و عملیات اجرایی آن نیز از سال ۹۱ آغاز شد.

تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی بن - بروجن تنها ۳۰ درصد (به طور متوسط سالانه ۲.۷ درصد) بود اما با همت و وعده رییس دولت مردمی در رفع مشکل آبرسانی این طرح سالانه از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و سرعت اجرای آن در این دولت ۱۳ برابر شد.

به گفته علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی بن - بروجن آب پایدار ۱۳ شهر اصلی و ۱۳ مجتمع روستایی چهارمحال و بختیاری تامین شد.

محرابیان ادامه داد: تامین آب آشامیدنی ۵۰ درصد از جمعیت چهارمحال وبختیاری از طریق طرح جهاد آبرسانی بن - بروجن به این معنا نیست که در گذشته مردم این استان از زاینده‌رود برداشت نمی‌کردند بلکه در گذشته نیز آب بدون تصفیه از چشمه کوهرنگ برداشت می‌شد اما اکنون آب با کیفیت تصفیه‌ شده و پایدار برای مردم تامین می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به چالش‌های تامین آب در چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته گفت: گاهی برداشت آب به سبب یخ زدن چشمه و گاهی بر اثر کُدورت با چالش جدی روبرو می‌شد و مسوولان را مجبور به اجرای طرح‌های پدافندی می‌کرد اما با افتتاح این طرح، چالش‌های یاد شده رفع شد.

فرایند آغاز بهره‌برداری از سد باباحیدر پس از ۱۴ سال

یکی دیگر از طرح‌های مهم مورد بهره‌برداری در سال ۱۴۰۲ آغاز فرایند آبگیری سد بابا حیدر پس از ۱۴ سال بود.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی طرح سد غدیر باباحیدر از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۴۲ متر از ارتفاع ۶۳ متری این سد اجرا شده بود اما با همت دولت سیزدهم از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا آبان سال گذشته ۲۲ متر باقی‌مانده این سد اجرا شد.

فردوس کریمی ادامه داد: حجم مخزن سد غدیر باباحیدر ۱۴ میلیون مترمکعب، حجم قابل تنظیم آب مخزن تا ۲۶ میلیون مترمکعب با طول تاج ۶۰۰ متر و عرض تاج ۱۲ متر است و با بهره‌برداری از این طرح مهم و حیاتی تنش آبی شهرستان فارسان به طور کامل رفع شد.

به گفته کریمی، مهار سیلاب، روان آب‌ها، تامین آب آشامیدنی پایدار شهرها و روستاهای شهرستان فارسان، ایجاد شبکه منظم برای استفاده از رواناب‌های سیلابی فصل‌های غیر زراعی شهرستان فارسان را از هدف‌های اجرای سد باباحیدر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح سد باباحیدر برداشت از آب‌های زیرزمینی دشت‌ها کاهش و موجب افزایش پایداری منابع آب‌های زیرزمینی می‌شود البته قبل از ورود به شبکه‌ها وارد تصفیه خانه مدرن، مجهز و به روز شده و پس از تصفیه آبی سالم و پایدار تحویل مردم می‌شود.

آب‌رسانی به ۱۱۷ روستای دارای تنش آبی

یکی دیگر از طرح‌های مهم آبرسانی که با همت جهادگران قرارگاه امام حسن (ع) سال گذشته همزمان با سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری مورد بهره برداری قرار گرفت، طرح جهاد آب‌رسانی به ۱۱۷ روستای دارای تنش آبی بود که با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از روستاهای این استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

براساس وعده علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در آیین بهره برداری از طرح‌های مهم آبرسانی؛ تا پایان دولت دولت سیزدهم تمام روستاهای دور و نزدیک استان آبرسانی و تنش آبی در روستاهای استان از میان برداشته می‌شود.

محرابیان ابراز امیدواری کرد تا ۲ سال آینده با تلاش‌های بکار گرفته شده مُهر پایان؛ بر تمام طرح‌های حوزه آب و برق استان زده شود.

۲۵ آبان‌ماه | بهره‌برداری از ۹ طرح برق‌رسانی

بهره‌برداری از ۹ پروژه برق‌رسانی با چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های مهم مورد بهره‌برداری همزمان با سفر رییس‌جمهور در چهارمحال و بختیاری است.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

اصلاح و بهینه‌سازی ۴۳ کیلومتر شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف، احداث و توسعه ۱۷ کیلومتر شبکه جدید برق‌رسانی، احداث هفت هزار و۹۰ کیلوولت آمپرپست‌های جدید توزیع برق، احداث و توسعه ۱۸ کیلومتر شبکه روشنایی معابر شهری و روستایی، برق‌رسانی به پنج روستای استان، نصب کنتورهای هوشمند، احداث۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری، توزیع۶۵۰ دستگاه سیستم‌های قابل حمل برق خورشیدی و تبدیل ۴۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگه‌دارنده از مهمترین این پروژه‌ها بود.

کاهش مدت زمان خاموشی‌ها، برق‌رسانی به مشترکان جدید شهری و روستایی، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق، بهره‌مندی عشایر کوچ‌رو از نعمت برق، کاهش تلفات انرژی، بهبود مبلمان شهری از مزایای اجرای این طرح‌ها است.

۲۵ آبان‌ماه | کشاورزی چهارمحال و بختیاری در مسیر توسعه

بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود در این ارتباط همزمان با سفر رییس‌جمهور به این استان طرح آبیاری عمومی سردار شهید حسینعلی ترکی روستای هرچگان با کمک بلاعوض دولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح در حوزه آب و خاک شامل اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار هکتار، مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات، ۲۵ کیلومتر انتقال آب با لوله در مزارع و باغات، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش ۲۵ کیلومتر نهرهای سنتی و یک هزار و ۱۰۰ هکتار تامین و انتقال آب به اراضی شیب‌دار انجام شد.

این طرح‌ها با سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و همچنین با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال بیش از۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم شده است.

۳۰ آبان‌ماه | انعقاد ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری همزمان با دومین دورر سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

۲۵ آبان‌ماه | واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی

برطرف کردن مشکل مسکن با آغاز نهضت جهش تولید مسکن از جمله وعده‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم است که در این خصوص سال گذشته گام‌های مهمی در چهارمحال و بختیاری برداشته شد که تکمیل و واگذاری چهار هزار و۳۵۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین دستاوردهای این دولت در چهارمحال و بختیاری بود.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

این طرح‌ها شامل سه‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی،۵۰۰ واحد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۱۰۲ واحد مسکن اقشار کم‌درآمد در شهرکرد بود که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شد.

همچنین نوسازی ۱۰۸ واحد مسکونی در بافت فرسوده و بهره‌برداری ۱۰۰ واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرکرد، پارک محله چهار هزار مترمربعی سکونت‌گاه کمتر برخوردار مهدیه (اشکفتک)، بهسازی و آسفالت معابر خاکی ۱۵ محله دربافت‌های فرسوده و ناکارآمد چهارمحال وبختیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۲۶ آبان‌ماه | وارد مدار شدن مجتمع خط نورد سرد فولاد زرین شهرکرد

بهره‌برداری از مجتمع خط نورد سرد فولاد زرین شهرکرد در زمینی به مساحت ۵۱ هزار و ۹۴۶ مترمربع در شهرک صنعتی سفیددشت شهرستان بروجن با ظرفیت سالانه ۲۱۰ هزار و بهره‌برداری از مجتمع فرآورده‌های معدنی تیوا صنعت ماهان از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری است.

همچنین آغاز عملیات اجرایی خط گالوانیزه خودروی شماره ۲ با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال، سرمایه‌گذاری ثابت ۵۰ هزارمیلیارد ریال و با ارز۷۰ میلیون دلار و نرخ بازگشت داخلی ۳۰ درصد با ۸۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم مهمترین رهاورد دولت سیزدهم برای بخش صنعت چهارمحال و بختیاری بود.

۱۵ آذرماه | طرح توسعه نساجی حجاب؛ نمادی از شعار ما می‌توانیم

رییس‌جمهور در دور نخست سفر به چهارمحال و بختیاری به صورت ویژه از شرکت نساجی حجاب شرکت بازدید کرد و بر افزایش ظرفیت تولید پارچه چادر مشکی در این استان تاکید کرد.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

رییس‌جمهور در جریان بازدید از بخش‌های مختلف و در گفت و گو با کارگران، مهندسین و مدیران این واحد صنعتی؛ از زحمات و تلاش‌های آنان برای تولید انواع پارچه‌های با کیفیت چادر مشکی در طرح‌های متنوع قدردانی کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات این کارخانه می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند.

پس از گذشت حدود ۱۶ ماه از این سخن رییس‌جمهور در ۲۵ آبان سال گذشته از نسل جدید ماشین‌آلات خط تکمیل پارچه چادر مشکی حجاب شهرکرد رونمایی شد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری طرح توسعه مگاپروژه نساجی حجاب با سرمایه‌گذاری۶ میلیون یورو انجام و خط تولید ۱۰ به ۱۶ میلیون مترمربع افزایش یافت.

محمد کاظم منزوی افزود: طرح توسعه خط ۱۶ به ۲۶ میلیون مترمربع شرکت نساجی حجاب نیز تامین ارز شده و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

۲۶‌ آبان‌ماه | بهره‌برداری از ۲۵۳ طرح راهداری

بهره‌برداری و اجرای ۲۵۳ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۲۳هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در سال گذشته است.

از این تعداد ۱۳۹ طرح شامل ۴۶ طرح در حوزه آسفالت محورهای شریانی، اصلی و روستایی، ۲۴ طرح در حوزه ابنیه فنی و رفع نقاط پرحادثه‌ و ۱۰ طرح در حوزه ایمنی (خط‌ ‌کشی، نصب حفاظ و علائم)، ۲۱ طرح خرید و تعمیرات ماشین‌آلات، ۱۳ طرح در حوزه مدیریت راه‌ها (نصب دوربین و تجهیزات هوشمند جاده‌ای) و ۲۵ طرح فنی و ساخت، تعمیر و یا تجهیز ساختمان اداری، راهدارخانه، پاسگاه پلیس‌راه، پایانه بار و مسجد بین راهی با ۱۳۰ هزار و۳۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

افزون‌بر این آغاز عملیات اجرایی ۱۱۴ طرح در حوزه راهداری و حمل نقل جاده‌ای با پیش‌بینی۱۰ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

۲۶ آبان‌ماه | افتتاح سالن‌های ورزشی رهاورد دولت برای کارگران

بهره‌برداری از سالن ورزشی شهدای کارگر شهرستان لردگان، ۲ استخر کارگری فارسان و شهرکرد از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری برای کارگران به شمار می‌رود.

سالن ورزشی شهدای کارگر لردگان در زمینی با مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، استخر کارگری فارسان و شهرکرد هرکدام در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۲هزار و ۵۵۰ مترمربع بعد از ۱۲ سال مورد بهره برداری قرار گرفت.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

برای اجرای استخر کارگری فارسان ۲۴۰میلیارد ریال و استخر کارگری شهرکرد نیز۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دور نخست سفرو تملک دارایی هزینه و بعد از ۱۲ سال به سرانجام رسید.

همچنین بهره‌برداری از کارخانه تولید مصنوعات چوبی و MDF از محل اعتبارات تفاهمنامه وزارت کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید (تصکا) با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز ازدیگر دستاوردهای این دولت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری است.

آموزش عالی و آموزش و پرورش

بهره‌برداری از مرکز نوآوری شماره ۲ دانشگاه شهرکرد با حمایت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و معاونت علمی ریاست جمهوری با هدف توسعه زیست بوم فناوری در دانشگاه شهرکرد و مرکز نوآوری صنایع چوب و مبلمان (مرکز نوآوری شماره ۳) و پارک صنعت برق دانشگاه شهرکرد و ۱۰ زمین چمن مصنوعی از جمله طرح‌های مهم مورد بهره برداری در چهارمحال و بختیاری است.

۲۵ آبان‌ماه | نرخ بیکاری هفت درصدی چهارمحال و بختیاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از ۲ دهه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در کانال هفت درصد قرار گرفته و از رتبه ۲۹ کشور به رتبه ۱۶ کاهش یافت.

سید صولت مرتضوی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور رییس‌جمهور تاکید کرد: در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات فراوانی در این استان انجام شده است.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

وی افزود: بعد از ۲ دهه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در کانال هفت درصد قرار گرفته و نرخ بیکاری این استان از رتبه ۲۹ کشور به رتبه ۱۶ کاهش یافته است.

۲۵ آبان‌ماه | اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این بخش است.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

محمد مهدی اسماعیلی در جریان سفر دور دوم رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ۵۰۰ طرح عمرانی مهم فرهنگی در این استان وجود دارد که بخش عمده این طرح‌ها تعیین تکلیف شده‌ و همچنین دفتر طرح‌های عمرانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برآورد واقعی از طرح‌های عمرانی فرهنگی و هنری انجام داده‌اند.

وی افزود: در همه نقاط و بخش‌های مختلف استان از جمله شهرکرد، بروجن، سامان، لردگان طرح‌های فرهنگی را تصویب شده است.

۲۶ آبان‌ماه | اختصاص ۱۱۰ هزار میلیارد ریال؛ رهاورد سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری

به گفته معاون اجرایی رییس‌جمهور رهاورد سفر یک روزه رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری را اختصاص ۱۱۰ هزار میلیارد ریال به حوزه‌های عمرانی عنوان کرد.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

محسن منصوری تکمیل راه آهن اصفهان - شهرکرد، آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی بروجن پس از ۱۷ سال و مراحل گرفتن مجوز و اقدامات اجرایی پالایشگاه ۳۵هزار بشکه‌ای را از دستاوردهای دومین سفر استانی دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری است.

۲ آذرماه | دستاورد مهم دور دوم سفر رییس‌جمهور؛ تعیین تکلیف پتروشیمی بروجن

در دور دوم سفر رییس جمهور و تعدادی از اعضای دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری در ۲۵ آبان‌ماه امسال، پس از ۱۷ سال ساخت و فعال شدن صنایع پتروشیمی بروجن تعیین‌تکلیف و قرارداد سرمایه‌گذاری آن امضا شد.

اواخر سال ۱۳۸۵ در دولت نهم بود که استاندار وقت چهارمحال و بختیاری از برنامه‌ریزی دولت برای ساخت ۲ واحد مجتمع پتروشیمی با ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شامل ۴۰۰ میلیون دلار برای پتروشیمی لردگان و ۴۰۰ منیلیون دلار به‌منظور ساخت پتروشیمی بروجن از توابع این استان خبر داد که قرار بود بخشی از این سرمایه‌گذاری از محل فروش اوراق مشارکت به مردم تامین شود.

با اجرای این طرح‌ها قرار بود در مجتمع پتروشیمی لردگان سالانه یک میلیون تن کود اوره آمونیاک و در مجتمع پتروشیمی بروجن ۳۰۰ هزار تن پُلی‌اتیلن تولید شود.

۱۱ آذرماه | محصول بهبود دهنده نان برپایه مالت جو در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

محصول بهبود دهنده نان بر پایه مالت جو با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در کارخانه مالت هفشجان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

۱۲ آذرماه | تشکیل زنجیره ارزش بادام

طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی با هدف ایجاد ساز و کار اجرایی برای دستیابی به هدف درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد و رشد تولید از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود؛ زنجیره ارزش شامل مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به‌صورت زنجیروار انجام می‌گیرد تا به خلق ارزش منجر شود.

در این ارتباط با توجه به قابلیت چهارمحال وبختیاری در بحث تولید محصول بادام و با هدف ارتقای بهره وری با همت دولت سیزدهم سال گذشته زنجیره ارزش بادام برای این استان تعریف شد.

زنجیره ارزش بادام یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در دولت سیزدهم با هدف ارتقای بهره‌وری در حوزه تولید محصول بادام چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت و به موفقیت‌های مطلوبی رسید.

با تعریف زنجیره ارزش بادام تحقیق، معرفی ارقام جدید، بهبود عملکرد و ارتقای سامانه‌های نوین، حذف و جایگزینی باغات درجه ۲ و قدیمی با ارقام جدید، راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام سامان در دستور کار قرار گرفت و به نتیجه رسید.

۲۵ آذرماه | تصویب قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس نشین گامی برای توسعه این استان‌ها

توجه به مناطق محروم و شعار عدالت محوری در مسیر هم تراز کردن ناترازی‌ها از سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم است در همین ارتباط در دومین دور سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پیشنهاد غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تشکیل قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس نشین مطرح شد که این پیشنهاد با استقبال آیت الله رئیسی روبرو شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با این استدلال که استان‌های زاگرس نشین از جمله مناطق مواجه با محرومیت تاریخی و بالا بودن نرخ بیکاری به شمار می‌روند و بررسی آسیب‌های اجتماعی در این استان‌ها نشان‌دهنده ارتباط معنادار بین نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است خواستار تشکیل این قرارگاه شد.

غلامعلی حیدری با اشاره به بالا بودن مهاجرت مردم استان‌های زاگرس‌نشین گفت: مردم این استان‌ها فرهنگ‌ها، سنت‌ها و هویت غنی دارند و با مهاجرت به شهرهای بزرگ‌تر مجبور به حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها می‌شوند که معضلاتی به‌دنبال دارد.

۲۸ آذرماه | واگذاری ۸۹۱ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در قالب سه پویش پیامبر اعظم (ص)، عید غدیر و همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان ۸۹۱ قطعه زمین در ۱۰ شهرستان به خانواده‌های دارای سه فرزند و واجدان شرایط در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

۱۱ دی | احیای ۸۴ واحد تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بازگشت به چرخه تولید واحدی صنعتی راکد با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در جای جای کشور از جمله مهمترین وعده‌های دولت سیزدهم بود که در این هدف استان، با فعالیت دوباره ۸۴ واحد اقتصادی محقق شد.

محمد کاظم منزوی افزود: این واحدهای تولیدی راکد با ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و همچنین بازگشت ۵۷۴ نفر نیروی کار به خطوط تولید در چهارمحال و بختیاری احیا و فعال‌سازی شد.

۱۶ دی | پیش بینی ۳۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌آهن چهارمحال و بختیاری

راه‌آهن از جمله طرح‌های پیشران استان و از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است که براساس اعلام غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر دور نخست هیات دولت سیزدهم به این استان ۱۰ هزار میلیارد ریال و در سفر دوم نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

۱۷دی | برق رسانی به روستاهای عشایری کوهرنگ

اهالی روستاهای عشایر نشین حوردان و کنگرستان، که به دلیل نبود محور ارتباطی و تعداد کم ساکنین دائمی از نعمت برق بی‌بهره بودند، پس از احداث جاده با صرف ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و با تلاش عوامل صنعت برق استان چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری برق متصل شدند.

با توجه به اینکه پل ارتباطی رودخانه این دو روستا هنوز احداث نشده، کلیه تجهیزات برق‌رسانی توسط نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان با مشقت وسختی های مربوطه از رودخانه عبور داده شده است.

احداث ۱۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط ، ۱۱۰۰ مترشبکه فشار ضعیف ، نصب دو دستگاه ترانسفورماتورتوزیع و ۱۰ چراغ روشنایی معابر از جمله اقداماتی بود که برای برق رسانی به این دو روستا انجام شد.

نبود جاده دسترسی، کوهستانی و سخت گذر بودن و پراکندگی روستاها از مهمترین مشکلات برق رسانی به روستاهای دور افتاده است. در حال حاضر تعداد ۷۵۷ روستا در سطح استان چهارمحال و بختیاری برق دار بوده و در نگاهی کلی ۹۹.۷درصد خانوارهای روستایی و ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری استان از نعمت برق برخوردارند.

۲۱دی | جذب بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به این استان جذب و در هفته پیش رو تفکیک و سهم دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

حمیدرضا منتظری در نشست شورای اداری بخش گندمان شهرستان بروجن افزود: هشت درصد اعتبارات سفرهای استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: براساس آمارها چهارمحال و بختیاری دومین استان کشور در بخش جذب اعتبارات سفر رییس جمهور شناخته شده است.

۲۴ دی | اختصاص ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ و بند ۳ و ۴ این تسهیلات برای سال‌جاری معادل ۳۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافت.

محمدکاظم منزوی افزود: از این میزان تسهیلات ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مربوط به منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ است که ۱۱ دستگاه اجرایی سهمیه دارند و قسمت عمده‌ای از این تسهیلات تاکنون به بانک‌ها معرفی شده است.

۲۶ دی | بازگشایی کمربندی جنوب شهرکرد پس از ۲۵ سال

رییس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت کمربندی جنوب شهرکرد از ۲۵ سال گذشته تاکنون گفت: اجرای عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت و بازگشایی این مسیر آغاز شد.

۶ بهمن | بهره‌برداری از ۱۱ طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ طرح صنعتی در این استان در دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری شد.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

فضل‌الله رحمتی در خصوص طرح‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان‌های فارسان، لردگان و سامان ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

وی افزود: با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر در این شهرستان‌ها فراهم شد.

۷بهمن | احیای ۱۰ واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری با حمایت صندوق کارآفرینی اُمید

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای نیمه دوم سال‌جاری تاکنون ۱۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان با حمایت این صندوق احیا شده است.

پژمان نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای احیای این واحدهای تولیدی و بازگشت آن‌ها به چرخه اشتغال و فعالیت ۴۶۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی اُمید پرداخت و زمینه اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر فراهم شد.

۱۰ بهمن | ۵۹ تسهیلات ازدواج در چهارمحال و بختیاری به ۹۱ درصد ثبت‌نام شدگان پرداخت شد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تسهیلات ازدواج به ۹۱ درصد ثبت‌نام‌شدگان و ۷۶ درصد واجدان شرایط در این استان پرداخت شد.

احمدرضا صباغی تاکید کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند و ۹ هزار و ۳۰۰ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات خود شده‌اند.

۱۲ بهمن | بهره برداری از ۶۳۲ طرح چهارمحال و بختیاری برای دهه فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های زیربنایی، خدماتی و عمرانی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۶۳۲ طرح با ۲۰ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

کارنامه یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ اجرای طرح‌های عمرانی تا روند کاهشی نرخ بیکاری

علی حیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیشترین طرح‌های قابل بهره‌برداری با ۱۷۰ طرح مربوط به وزارت نیرو، وزارت کشور با ۱۵۰، جهاد کشاورزی با ۱۱۴ و بنیاد مسکن با ۷۵ طرح بود.

۱۸ بهمن | تکمیل ۱۱۴ طرح نیمه‌تمام صنعتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال در استان تکمیل و وارد چرخه تولید شد.

فضل‌الله رحمتی افزود: این تعداد طرح برای یک هزار و ۸۵۹ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی همچنین از رشد ۷۲ درصدی درآمدهای وصول شده از حقوق دولتی معادن در استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال از این محل کسب شده است.

۲۲ بهمن | واحد تولید خوراک آبزیان در شهرکرد به بهره‌برداری رسید

همزمان با دهه فجر، واحد تولید خوراک آبزیان و میگو با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قطب صنعتی شهرکرد به‌ بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این واحد خوراک آبزیان در زمینه تولید خوراک ماهی سردآبی و کپور و همچنین میگو فعال شده و سومین کارخانه تولید خوراک آبزیان استان است که پیشرفته‌ترین تجهیزات تولید خوراک آبزیان را دارد و قابلیت دریافت کد برای صادرات خوراک به کشورهای آسیایی و اروپایی را دارد.

محمدکاظم منزوی در آیین افتتاح این واحد افزود: عملیات احداث این واحد از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده و در صورتی که ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه در گردش برای این واحد تامین شود، زمینه اشتغال تا ۷۰ نفر را افزایش خواهد داد.

۱۶ اسفند | اختصاص۶۰ هزار هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری به طرح جهش تولید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌زراعی جدید ۶۰ هزار هکتار زمین در استان به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اختصاص پیدا کرد.

۲۳ اسفند | ۱۰ برابر شدن اقدامات ایمنی‌سازی راه‌های چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:با نصب علائم، راهسازی و اقدامات پیشگیرانه در جاده‌های ارتباطی استان، اقدامات ایمنی‌سازی راه‌ها در استان ۱۰ برابر سال‌های گذشته افزایش یافته است.

۲۴ اسفند | تحقق ۱۳۶ درصدی تعهد صادراتی چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعهد ۱۱۰ میلیون دلاری پیش‌بینی شده برای استان در سالجاری گفت: با تمهیدات انجام شده تعهد صادراتی استان ۱۳۶ درصد محقق شده است.

محمد کاظم منزوی در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آمارهای اعلام شده تاکنون تعهد صادراتی استان به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال‌جاری به ۱۸۰ میلیون دلار افزایش یابد.

۲۴ اسفند | تراز تجاری چهارمحال و بختیاری ۱۶۴ میلیون دلار افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با داشتن ۳۵ تولید کننده محصولات صادرات امروز تراز تجاری استان به میزان ۱۶۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

فضل الله رحمتی در گفت وگو با ایرنا افزود: با احتساب کارت‌های بازرگانی که مبداء این استان هستند ۳۹۶ میلیون دلار ارزش صادرات آن‌ها در ۱۱ ماه گذشته بوده است.

۲۷ اسفند | ابلاغ ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جذب تسهیلات اشتغالزایی استان تا پایان بهار سال آینده ادامه دارد، گفت: ۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم ابلاغی تسهیلات تبصره ۱۸ است که ۱۵هزار میلیارد ریال این میزان پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود مابقی تسهیلات ابلاغی در فصل بهار سال آینده پرداخت شود.

محمد کاظم منزوی افزود: تعهد اشتغال ۳۸ دستگاه اجرایی در سال‌جاری ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی بوده است که براساس آمار این تعهد اشتغال استان محقق شده است.

۲۷ اسفند | پرداخت هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

خسرو کیانی افزود:هر چند پرداخت این میزان غرامت نسبت به خسارت‌ ۵۰ هزار میلیارد ریالی ناچیز است، اما باز هم قابل توجه است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha