چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به شهرکرد آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین‌علی مقصودی شامگاه جمعه پس از بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری از روند طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرکرد، بروجن و فارسان تاکید کرد: تلاش می‌شود همزمان با دومین دور سفر رییس‌جمهور چهار هزار واحد مسکونی شهری، روستایی، خودمالک، بافت فرسوده و گروه ساخت در سراسر استان به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی آماده‌سازی زمین و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری در برخی مجموعه‌های نهضت ملی مسکن استان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دور دوم سفر رییس‌جمهور دست کم ۴۰۰ قطعه زمین شهری در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط در استان واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های دیگر از لحاظ تعداد واحدهای مسکونی، تامین زمین و کیفیت اجرا اعلام رضایت کرد.

مقصودی اظهار کرد: همچنین تاکید شد در سفر دوم رییس‌جمهور به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی برای همکاری بیشتر بانک‌ها به‌منظور پرداخت آسان‌تر تسهیلات بانکی تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: اُمید است با این مصوبه ساخت مسکن در قالب گروه ساخت شتاب خوبی بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور قول داد برای ساخت واحدهای خدمات عمومی از جمله مدارس واقع در مجموعه نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری کمک کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم این استان است.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha