۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85182644
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار مدیر بورس رژیم صهیونیستی: نتانیاهو بزودی دچار بحران شدید خواهد شد

تهران-ایرنا- «ایتای بن زئیف» رئیس بورس رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب هشدار داد که دولت بنیامین نتانیاهو رژیم اسرائیل را به زودی در معرض یک بحران بسیار شدید مالی قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، بن زئیف از نتانیاهو خواست که به خود بیاید که از بحران مالی فاصله بگیرد و مانع از کاهش رتبه بندی اقتصادی «اسرائیل» شود.

هشدار رئیس بورس رژیم صهیونیستی یک روز پس از آن بیان می شود که شرکت رتبه‌بندی اعتباری مودیز نسبت به پیامدهای منفی و خطرناک گسترده اقتصادی اسرائیل هشدار داد که پس از تصویب لایحه نخست در راستای اصلاح تغییر قانون جنجالی قضایی که در سرزمین‌های اشغالی به کودتای کابینه نتانیاهو شهرت یافته است، صورت می‌گیرد.

بن زوئیف در بیانیه‌ای خطاب به نتانیاهو و "بتزالل اسموتریچ" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: کار درستی را انجام دهید تا مانع از کاهش رتبه بندی شوید و نگذارید تمام داشته‌هایی که در سالهای متمادی با تلاش بسیار ساخته شده، ویران شود.

وی افزود" اگر رتبه بندی اسرائیل کاهش یابد، هیچ طرحی برای تقویت اقتصاد آن کارساز نخواهد بود.

همزمان نیز امشب هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی بار دیگر به خیابان‌ها آمده و علیه طرح تغییرات اصلاح قانون قضایی دست به تظاهرات زدند.

به دنبال تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست رژیم صهیونیستی مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی صحنه تظاهرات علیه آن بوده است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha