پیام مقامات پاکستان: محرم یادآور حماسه ابدی کربلا و فداکاری امام حسین(ع) است

اسلام‌آباد - رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان در پیام‌هایی به مناسبت فرارسیدن محرم، این ماه را یادآور حماسه تاریخی کربلا، ایثار امام حسین (ع) و پیروزی ابدی حق علیه باطل دانسته و تاکید کردند: رستگاری ما در پیروی از تعلیمات اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و یکصدایی علیه ظلم و ستم است.

به گزارش ایرنا، امروز پنجشنبه مصادف با آغاز سال جدید قمری و اولین روز محرم در پاکستان است، ماه حزن و اندوه میلیون‌ها نفر از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) که پیام‌آور وحدت، صلح و ترویج فرهنگ ظلم ستیزی برای همه مسلمانان از جمله پاکستانی‌ها است.

هلال ماه محرم الحرام شب گذشته در جنوب غرب پاکستان رویت شد و امروز اولین روز سال جدید اسلامی در این کشور همسایه محسوب می‌شود.

روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد اعلام کرد: عارف علوی رئیس جمهور این کشور طی پیامی به مناسبت آغاز سال جدید قمری و فرار ماه محرم گفت: محرم الحرام یادآور فداکاری ارزشمند حضرت امام حسین علیه السلام و حماسه جاودانه ایشان در به به چالش کشیدن ظلم و ظلم و ایستادگی در راه حق است. سال جدید اسلامی یادآور این است که قدرت ملت‌ها در وحدت و انسجام است.

وی افزود: ما در این روز عهد می‌بندیم که از سیره و تعالیم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را پیر ی کنیم و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

علوی تاکید کرد که‌ محرم مربوط به ماهی است که حضرت امام حسین (ع) و یاران‌ باوفای ایشان در کربلا جان خود را فدا کردند. حماسه تاریخی کربلا در مقابل ظلم و ستم، نمونه ای از شجاعت، فداکاری و استقامت بی دریغ است.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در پیام خود انسجام، سربلندی، عزت و رفاه را برای ملت اسلامی آرزو کرد و گفت که سال جدید اسلامی و فرارسیدن ماه محرم برای همه ما از بسیار قابل احترام است.

وی با آرزوی موفقیت و توسعه برای مردم پاکستان و جهان اسلام به مناسبت سال جدید قمری و ابراز امیدواری نسبت به پایان رنج و مشکلات ملت فلسطین و کشمیر، افزود: ماه محرم یادآور حماسه تاریخی در اسلام‌ مرتبط با جان نثاری حضرت امام حسین علیه السلام و اهل بیت مطهر ایشان در کنار یاران باوفای نوه رسول خدا (ص) برای دفاع از اسلام و برائت از ظلم و جبر است.

شهباز شریف افزود: حماسه کربلا به ما درس عدالت، همدردی، تقوی و وحدت را می آموزد. فداکاری و استقامت امام حسین (ع) برای حق و جنگ علیه باطل تا ابد جاودانه است و تعلیمات ایشان مشعل راه برای پیروان اسلام و آزادیخواهان جهان است.

براساس این گزارش، مردم مسلمان پاکستان احترام و عقیده خاصی به ماه محرم دارند و از آن به عنوان ماه حزن و اندوه و همچنین قیام نوه پیامبرگرامی اسلام علیه ظلم و نظام مستبد یاد می‌کنند.

همزمان با آغاز ماه محرم رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان با تاکید بر ترویج روحیه ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت، شهادت در راه خدا و از همه مهم تر ظلم ستیزی، تاکید کردند که باید از این فرصت برای تقویت صلح در جامعه، وحدت اسلامی و برائت از افراط‌گرایی بهره‌برداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha