صدور مجوز تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران تسهیل می‌شود

نوشهر- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: صدور مجوز تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران باهدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز یکشنبه در همایش رویداد استارتاپی ایده ها و طرح های خلاقانه در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود : امروز بسیاری از شرکت های تولیدی در حوزه صنعتی در استان شرایط دانش بنیانی شدن دارند در حالی که در کش و قوس های اداری برای دریافت مجوز معطل مانده اند و از مشاور معاون فناوری و نو آوری وزارت علوم انتظار است در این خصوص تدبیری بیندیشند.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به نرخ رشد اقتصادی به طور حتم نیازمند سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری هستیم و رشد سرمایه گذاری و نرخ بهره وری با استفاده از ظرفیت های فناورانه نوین و توسعه دانش بنیان ها محقق می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران یادآور شد: ظرفیت های منحصربفرد نهفته ای که در این استان وجود دارد در دیگر استان ها به ندرت موجود است، بنابراین می توان با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان این ظرفیت ها از وضع موجود استانی به فراکشوری ارتقا داد.
خیریانپور افزود : با همه تنوع ها و چالش های موجود در این استان در ابتدای سال گذشته بستر برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان کلید خورد و تاکنون ۱۲۰ شرکت دانش بنیان راه اندازی و ۶۶۰ محصول دانش بنیان هم در استان تولید شده است که این اتفاق در رشد در نوع خود بی نظیر است.
وی بیان داشت : امروز اگر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شود به یقین از مزیت هایی نظیر معافیت های مالیاتی، بیمه ای، گمرکی و صادرات محور می توان بهره برد و در زمان حاضر در این استان تعداد هشت مرکز رشد و فناوری فعالیت دارد و افزون بر آن تلاش شده میز خلاق هم در ۲ هزار و ۹۰۰ نقطه روستایی استان تعمیم داده شود به عبارتی حاکمان محلی دهیاران هم پای کار آمده اند.

صدور مجوز تاسیس شرکت دانش‌بنیان در مازندران تسهیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد : هم اینک در حوزه گردشگری، خدماتی، صنعتی، شیلات ظرفیت های بالفعل در استان وجود دارد به گونه ای که هرسال به طور میانگین مقدار ۷.۵ میلیون تن تولیدات در این بخش ها داریم و مهم ترین راهبرد مسوولان استانی صادرات محور است و تلاش ها به سمت و سوی افزایش این مقدارمحصول به ۱۰ میلیون تن در سال است و افزون بر آن مقدار ۹۵ هزار تن داریم و با بهره گیری از ظرفیت های دانش بنیان می توان این آمار به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش داد.

صدور مجوز تاسیس شرکت دانش‌بنیان در مازندران تسهیل می‌شود
خیریانپور افزود : افزون بر این ظرفیت ها، مقدار ۲۰۰ هزار تن تولید ماهیان خاویاری در مازندران داریم حدود ۱۲ درصد مشتقات آن قابلیت صادرات دارد در حوزه تولید گیاهان دارویی هم ظرفیت های منحصربفردی در استان وجود دارد و هم اینک بیش از ۷۰۰ نوع گیاه دارویی از رامسر گرفته تا گلوگاه تولید می شود و دولت هم سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون تومان وام های کم بهره و دراز مدت در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده شد.
این مسوول استانی گفت : از اینکه در این رویداد تعداد ۶۳ ایده از ۹ استان کشور ارائه شده جای تقدیر دارد.

شرکت نوپا، شرکت نوآفرین یا استارت‌آپ (انگلیسی: Startup، کوتاه شدهٔ Startup Company) به شرکت یا کسب‌وکاری گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجهٔ کارآفرینی یک یا چند فرد ایجاد شده‌است. چنین مجموعه‌هایی معمولاً رشد سریعی دارند و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل می‌گیرند امروزه ایده پردازی و نوآوری، انقلابی بزرگ در حوزه های کارآفرینی و ظهور کسب و کارهای نو در جهان بوجود آورده است. به منظور گردآوری و تسریع ورود ایده ها به بازار تولید محصولات، مسابقات استارت آپی در سراسر دنیا و با موضوعات مختلف شکل گرفته اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع نماید.

صنایع دریایی، فناوری اطلاعات، فنی مهندسی، گردشگری دریایی ف کشاورزی و منابع طبیعی و سلامت دریایی از جمله محورهای همایش یکروزه رویداد استارتاپی ایده ها و طرح های خلاقانه است.

در این همایش شماری از مسوولان کشوری و استانی و شهرستان و صاحبان شرکت های استارتاپی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha