۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85169766
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بهره گیری از فرهنگ رضوی، تکلیف دایمی است

رشت_ ایرنا _ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهره گیری از فرهنگ رضوی یک تکلیف دایمی است که رسانه ها باید به این مهم اهتمام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد مهدی پور شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی فرهنگ رضوی در رسانه های کشور در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در تشریح اینکه چه رسانه ای در تراز فرهنگ رضوی است اظهار کرد: عناصری را می توان برای این موضوع در نظر گرفت که عدالت خواه بودن و در پی ایجاد جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی از جمله این عناصر است.

وی افزود: ظلم ستیز بودن و مقابله با ظلم، معرف و مشوق به رعایت قوانین در سطح جامعه، حامی علم و دانش، پاسخ دادن به سئوالات، فضای تعامل، گفت و گو و مناظره، کاهش مجادلات بی پایان و دشمنی های بی حاصل از دیگر عناصر رسانه در تراز فرهنگ رضوی است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ما در دنیای رسانه به رسانه هایی نیازمند هستیم که از آموزه های فرهنگ رضوی به سمت سوق دادن به سیره اهل بیت (ع) دست یابیم.

وی اظهار کرد: چالش اصلی دنیای امروز، تصویر خشونت بار از اسلام است که نمونه آن را اخیرا در قرآن ستیزی در قلب اروپا مشاهده کردیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید به صورت جدی به این مهم بیندیشیم که اسلام ستیزی را با چه تصویری سازی می توانیم تعریف کنیم.

جامعه امروز بیش از هر زمان دیگر به گفت و گو نیاز دارد

دبیر اجرایی دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور هم گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند به گفت و گو و مدارا است.

سید جلال فیاضی در اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه الگوی گفت و گو را می توان از سیره امام رضا (ع) گرفت، اظهار کرد: امام رضا (ع) الگوی گفت و گو و مدارا است و بخش ویژه جشنواره نیز در همین موضوع بود.

وی با اشاره به ارسال ۲ هزار و ۶۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور افزود: این تعداد اثر از ۱۶ روزنامه سراسری، ۲۳ نشریه محلی، ۲۰ خبرگزاری و ۲۴ پایگاه خبری مورد ارزیابی قرار گرفت.

فیاضی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که از سرمایه بزرگ معنوی این کشور یعنی امام رضا (ع) برای ارتقای فرهنگ جامعه استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه رسانه های کشور با بهره گیری از سرمایه بزرگ معنوی کشور امام رضا (ع)، احادیث، آموخته ها و سیره رضوی آن حضرت را سرمشق کار رسانه ای خودشان قرار دهند.

ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا "ع" و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی از جمله اهداف دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور عنوان شد.

سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی حضرت (ع)، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی پنج محور موضوعی دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور بود که آثار رسیده بخش‌های اصلی شامل مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی در هفت رشته تیتر، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، عکس و مقاله داوری شدند.

در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی فرهنگ رضوی در رسانه های کشور افزون بر ۲۰ نفر از برگزیدگان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha