۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شد

رشت - ایرنا - مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱ نیز چهار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، سید مجید پوراحمدی عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر با عنوان " میلاد نامداران " استان گیلان در تالار مرکزی رشت گفت: صندوق اعتباری هنر به‌عنوان بزرگترین‌ نهاد حمایتی از هنرمندان کشور ۱۰۰ هزار را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۴۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، سه هزار نفر مستمری بگیر و ۶۰۰ نفر تحت پوشش طرح تکریم قرار دارند و این صندوق سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان یارنه برای کمک به بیمه هنرمندان پرداخت می‌کند.

وی یکی‌ از فعالیت های مستمر این صندوق را پرداخت تسهیلات کم بهره اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به افراد تحت پوشش این صندوق حمایتی پرداخت شد اما امسال با رویکرد توزیع بهتر منابع پرداخت تسهیلات در اختیار استان ها قرار گرفت.

۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شد

پوراحمدی خاطر نشان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۱ چهار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شد، ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در اختیار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار دارد.

وی افزود: در گیلان ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۲۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش بسمه تکمیلی، ۵۴ نفر مستمری بگیر و ۱۲نفر در طرح تکریم قرار دارند.

پور احمدی از رشد ۷۰ درصدی پرداخت مستمری طرح تکریم و افزایش ۲.۵ برابزی مستمری مستمری بگیران نیز خبر داد.

۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شد

۱۷ هنرمند نشان‌دار درجه یک هنری استان گیلان تقدیر شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان در این مراسم از تقدیر ۱۷ هنرمند نشان‌دار درجه یک هنری استان گیلان خبر داد و گفت: نسل جوان نیازمند الگوهای فرهنگی است و چه الگوی بهتر از پیشکسوتانی که عمری کار فرهنگی و هنری فاخر انجام داده‌اند.

رضا ثقتی اظهار کرد: استان گیلان در بخش نشانداران درجه یک فرهنگی هنری، بین ۳۲ استان کشور رتبه اول را دارد و بیشترین تعداد هنرمندان نشاندار درجه یک هنری اهل این استان هستند.

وی افزود: آیین تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر با عنوان " میلاد نامداران " برای نخستین بار در کشور در استان گیلان برگزار شده است.

علی نصیریان: تکریم هنرمندان اقدامی شایسته و پسندیده است

«علی نصیریان» هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون، در این مراسم گفت: زمانی که که با من برای حضور در این رویداد بزرگ تماس گرفتند با ذوق و شوق برای قدردانی از کسانی آمدم که چون شمع فروزان می سوزند تا انرژی و ایده و فکرشان را به مردم منتقل کنند.

وی همچنین قدرشناسی از هنرمندان شاخص و پیشکسوت را درسی آموزنده برای نسل جوان هنرمند برشمرد و اظهار کرد: با این اقدام صندوق هنر نسل جوان متوجه خواهد شد که قدردانی برای کار و زحمات آنها وجود دارد؛ هرچند قدرشناس اصلی هنرمندان مردم هستند که هنر و خلاقیت آنان را می بینند و ارزش گذاری می کنند، اما نهادهای فرهنگی هم باید جزو وظایف خودشان بدانند که از این قشر تجلیل کنند.

۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شد

نصیریان در ادامه هنر و هنرمند را شناسنامه و هویت یک ملت دانست و گفت: انسان است که هنر را می‌آفریند و هنر بنیان زیبای فرهنگ و تمدن است و سوابق درخشان آنها نیز با معیار هنر شناخته می شود.

این هنرمند نامداران کشور به اشاره به حضور جمع کثیری از هنرمندان شاخص و نامدار در استان گیلان، این مهم را نشانگر وجود فرهنگ و تمدن بالای هنری در این خطه برشمرد.

در این آیین علی نصیریان بازیگر پیشکسوت کشور و انوش نصر بازیگر پیشکسوت گیلانی نیز بر لزوم‌حمایت از هنرمندان در زمان حیات آنها تاکید کردند.

در پایان از حسین محجوبی اصل (هنرهای تجسمی)، محمدحسین مهدوی مویدی (مولف و شاعر)، انوش نصراله زاده ماسوله (سینما و تئاتر)، حمید مظفری (سینما و تئاتر)، سید غلامرضا میرمعنوی (هنرهای نمایشی)، احمدعلی دهقانی (نمایش های آئینی و تعزیه)، اکبر اکسیر (مولف و شاعر)، اکبر ساعتچی (هنرهای تجسمی)، محمد کوچکپور کپورچالی (هنرهای تجسمی)، پروانه معصومی (سینما و تئاتر)، تیمور گورگین (مولف و شاعر)، ذبیح اله لولویی مهر (هنرهای تجسمی)، مجید مهرگان (هنرهای تجسمی)، اردشیر مجرد تاکستانی (هنرهای تجسمی)، سوسن مقصودلو (هنرهای تجسمی)، زهرا / فریده دریا مج (سینما و تئاتر) و ساسان گل و بستان فر (هنرهای تجسمی) از نشان داران درجه یک هنری استان گیلان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha