استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه محرومیت‌زدایی تفاهم‌نامه امضا کردند

بیرجند - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا این تفاهم‌نامه را روز جمعه سردار "جمال‌الدین آبرومند" دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و "جواد قناعت" استاندار خراسان جنوبی در محل استانداری امضا کردند و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری، اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و به منظور گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی استان با استفاده از راهبردهای توان‌افزایی و ظرفیت‌سازی بر پایه مشارکت مردم با هدف ایجاد رشد و توسعه پایدار عمرانی، اقتصادی و اجتماعی خراسان جنوبی امضا و مبادله شد.

موضوع این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین و هم‌افزایی به منظور محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای در استان خراسان جنوبی در موضوعات آبرسانی، آبخیزداری و احیای قنوات، مسکن محرومان، راه روستایی، رفع معضلات حاشیه نشینی، اشتغال، امنیت غذایی، مدرسه روستایی، بهداشت و درمان، روستای مولد، آمایش شهرستانی، علم و فناوری، حوزه عشایری و سایر موارد است.

مدت اجرای تفاهم‌نامه سه سال شمسی از تاریخ امضاست و تمدید آن منوط به توافق طرفین خواهد بود.

عقد قراردادها درخصوص هر یک از موضوعات ۲ ماه پس از امضای صورتجلسه انجام خواهد شد همچنین بسیج منابع و امکانات طرفین و زیر مجموعه آن برای اجرای موضوعات مورد توافق باید مورد اهتمام طرفین باشد.

عامل اجرایی مصوبات از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه استان است و تامین اعتبار از محل اعتبارات و منابع استانی شامل اعتبارات نقدی مولدسازی دارایی‌ها به میزان ۷۰ درصد و تامین منابع از محل ظرفیت‌های قرارگاه، اعتبارات ملی و تهاتر نفت به میزان ۳۰ درصد خواهد بود.

سردار "جمال‌الدین آبرومند" دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز به همراه مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و با استقبال استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وارد بیرجند شد و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شرکت کرد.

پس از این جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای به امضا رسید.

بنابر اعلام استاندار خراسان جنوبی مقرر شد در قالب ۲ قرارداد مختلف تا پایان سال ۱۴۰۳، آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شود.

جواد قناعت گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان در استان را نیز متقبل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha