قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در کنار دولت است

بیرجند - ایرنا - دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) گفت: این قرارگاه در کنار دولت و مسئولان بخش‌های مختلف رسالت دینی، ملی و انقلابی خود را در رفع محرومیت و نیازهای استان‌ها انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار جمال‌الدین آبرومند روز جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی که با حضور استاندار در تالار شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف و روستاها با همکاری مردم و دولت از برنامه‌های مهمی است که توسط این قرارگاه در کشور پیگیری می‌شود.

وی به اهمیت تحقق طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما این است که ظرفیت و توانمندی را در جامعه هدف ایجاد کنیم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: به دنبال رفع محرومیت‌ها در حوزه آب، ساخت مسکن، مدارس، راه روستایی، حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری، اشتغالزایی، تقویت حوزه کشاورزی و دانش بنیان هستیم تا ماندگاری جمعیت رقم بخورد.

وی گفت: در اقدامات محرومیت‌زدایی باید همه متولیان به صورت جهادی نه اداری کارها را دنبال کنند و در کارهای جهادی شاهد همراهی و دغدغه‌مندی همه مسئولان متولی در استان باشیم.

آبرومند تصریح کرد: کار جهادی را باید همه با هم دنبال کنیم چراکه مرزبندی ندارد و قرار است مشکلات جامعه و جغرافیای محروم حل شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات محرومیت‌زدایی با کیفیت کامل انجام شود افزود: در کیفیت پروژه‌ها و اقدامات انجام شده کم نگذاریم و در نظارت‌ها سختگیرانه عمل کنیم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی با اشاره به اینکه حجم محرومیت‌ها زیاد است گفت: مسایل و مشکلات مختلف استان در هر بخش باید اولویت‌بندی شود از طرفی اولویت‌بندی باید داخل استان باشد و هرچه در استان به عنوان اولویت تشخیص داده شود برای ما قابل قبول است.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور بابت ظرفیتی که دولت برای قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ایجاد کرده است افزود: رویکرد دولت همراهی با قرارگاه است چرا که اگر همراهی دولت را نداشته باشیم نمی‌توانیم در حوزه محرومیت‌زدایی ورود پیدا کنیم.

آبرومند گفت: نمایندگان در قانون بودجه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ظرفیت قانونی خوبی برای فعالیت‌های قرارگاه ایجاد کرده‌اند که جای تشکر دارد و فرمانده کل سپاه پاسداران هم این اجازه را به ما داده‌اند که از همه ظرفیت‌های سپاه برای انجام اقدامات محرومیت‌زدایی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کار ما در این قرارگاه حمایت، پشتیبانی و تامین منابع بوده اما بار اصلی برعهده سپاه استان است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) افزود: امیدواریم با همدلی و همراهی همه نیروها و دستگاه‌ها محرومیت موجود را به حداقل برسانیم و آنچه امروز مقام معظم رهبری از همه ما انتظار دارند، ایجاد امید است که امید هم با عمل محقق می‌شود.

وی با اشاره به نیازهای خراسان جنوبی گفت: ساخت مسکن از جمله این نیازهاست و ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان برای جامعه هدف در همه مناطق استان احداث خواهد شد.

در این نشست که استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند، راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت این قرارگاه در زمینه محرومیت‌زدایی و تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار استان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) درخصوص محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای امضا شد.

سردار "جمال‌الدین آبرومند" دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز به همراه مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و با استقبال استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وارد بیرجند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha