۸۱ درصد پرونده‌های «مسن» دادگستری استان سمنان در مرحله اجرای احکام است

شاهرود - ایرنا - معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان با یادآوری وجود سه هزار و ۸۷۱ پرونده «مسن» که بیش از یکسال عمر دارند گفت: ۸۱ درصد این پرونده‌ها در مرحله اجرای احکام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسم عین الکمال روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شاهرود در سرسرای ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دادگستری سمنان جزو استان‌های دارای کمترین پرونده مسن است، افزود: ۵۰۰ پرونده مسن شعبه‌های دادگستری استان در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه پرونده و شعبه غیرمتعارف در دادگستری استان سمنان وجود ندارد، اظهار کرد: سال گذشته میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۸۶ روز بود که امسال به ۸۳ روز کاهش یافت.

۸۱ درصد پرونده‌های «مسن» دادگستری استان سمنان در مرحله اجرای احکام است

معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان با بیان اینکه احقاق حقوق عامه از تکالیف مهم دستگاه قضایی است، ابراز کرد: جلوگیری از بیکاری ۲ هزار کارگر، رفع تصرف پنج هکتار از زمین‌های بستر رودخانه، ۱.۵ هکتار از زمین‌های دولتی، ۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی در استان طی سال گذشته انجام شد.

۹۹.۹ درصد از زمین‌های ملی سنددار شدند

وی با اشاره به اینکه در حوزه قضایی طی سال گذشته اتفاقات خوبی در استان افتاده است، ادامه داد: در حوزه تثبیت زمین‌های ملی (کاداستر) برای ۹۹/۹ درصد از این زمین‌ها سند صادر شد.

حجت الاسلام عین الکمال با بیان اینکه رویکرد تحول‌گرایی در دستگاه قضایی ایجاد شده است، ابراز کرد: قرارگاه اجرایی فرمان‌های رهبر معظم انقلاب در این دستگاه راه‌اندازی شد، امسال براساس ۶ فرمان ایشان در این قرارگاه برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان سمنان به ایجاد سامانه‌ای در خصوص میزان رضایتمندی مراجعان اشاره کرد و گفت: این سامانه که در معاونت راهبردی قوه قضایی استقرار دارد گزارش‌ها را استخراج و برای دستگاه قضایی هر استان ارسال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی مراجعان در سال ۱۴۰۰ در استان سمنان ۸۱ درصد بود، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ این میزان به ۸۲ درصد رسید و در سه ماهه نخست امسال نیز به ۸۶ درصد ارتقا یافت.

حجت الاسلام عین الکمال با بیان اینکه راهبرد دستگاه قضایی تظلم خواهی است، تصریح کرد: ۵۰ درصد از مراجعان به طور طبیعی نباید از خدمات راضی باشند اما به دلیل اینکه کار بر مبنای قانون انجام می‌شود در حوزه رفتاری و عملکردی نظر فرد را تامین کرده است.

ایجاد امنیت روانی جامعه از وظایف قوه قضاییه است

امام جمعه شاهرود هم در این آیین به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارکنان قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: امنیت روانی جامعه جزو حقوق عامه است که برقراری آن باید در اولویت کار دستگاه قضایی باشد.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه مسوولان قوه قضاییه باید انقلابی عمل کنند، ابراز کرد: مسوولان وظیفه دارند ایمان و امید را در بین مردم تقویت کنند، امید به آینده، نظام و حاکمیت باید در عمل صورت گیرد.

انعکاس بیشتر خدمات نظام ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این آیین گفت: خدمات نظام باید در ارتباط با مردم و همچنین از طریق رسانه‌ها بیشتر گزارش شود.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه اقدام‌های برجسته‌ای پس از پیروزی انقلاب انجام شده است، افزود: بازتاب و انعکاس این اقدام‌ها باید بیشتر شود تا امید بین مردم زنده شود.

وی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در دستور کار مجریان است و در این راستا باید همگان ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین احمد مطهری‌نسب رییس پیشین دادگستری و حجت‌الاسلام رضی پارسا منش دادستان پیشین شاهرود تکریم و علی تقی خاکی و سیدحسن میرکمالی به ترتیب به عنوان رییس دادگستری و دادستان این شهرستان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha